Alla är förkylda

fejko

Trådstartare
Hur vet man egentligen om man har Coronaviruset eller om det bara är en vanlig sketen förkylning? Var o varannan människa går omkring och snörvlar på jobbet just nu.
 
Hur vet man egentligen om man har Coronaviruset eller om det bara är en vanlig sketen förkylning? Var o varannan människa går omkring och snörvlar på jobbet just nu.
Bör väl vara en sannolikhetsbedömning.

Viruset är inte känt i Sverige just nu. Inkubationstiden är två veckor. Gränserna har i stort sett varit stängda ett bra tag. Så varför skulle någon ha lyckats få in corona just till din omgivning?
 
På min arbetsplats är det många som ut och reser. Internationella flygplatser torde vara idealiska platser för smittspridning.

Är inte rädd för egen del då jag inte tillhör riskgrupperna.
 
@Gräv

Om någon är orolig att det är Corona så är nog det sundaste att man utifrån sammanhanget att folk är allmänt förkylda på jobbet i februari att kontakta vården och fråga . Även om det lär vara lite överkurs utifrån TS läge .
 
Coronaviruset sätter sig ju främst på luftvägarna, utöver feber får man i regel torrhosta och efter några dagar svårigheter med andningen. Vanliga förkylningssymtom (typ snuva) ingår inte enligt de rapporter jag läst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 774
Senast: bollen__
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
516
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 472
Senast: Wille
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp