Alla hjärtans dag

Jag gillar såna här jippon men i år kommer vi inte fira då vi ska till svärföräldrarna. Men jag har ändå köpt en enkel present till mannen :)
 
Jag ska nog göra våfflor på fredag. Lite sur över att sambon drar på en i mina ögon helt onödig tjänsteresa, vi har knappt setts de senaste veckorna (mitt fel mest)
 
Vi brukar få vanlijhjärtan på jobbet, antagligen köper jag hem choklad (det är ju fredag) är sambon snäll får han smaka :).
 
Har en kompis som menar att man borde fira alla som betyder mycket för en, inte bara sin parter. Hen e förövrigt ofrivilligt singel.

Med det sagts så hade jag tänkt förbereda en fin dejt hemma, typ laga mat, köpa sånt godis hon gillar o se en film. Inte för fancy, fett oschtek att behöva diska tallrikar efter en trerätters precis när man ätit upp.

Funderar på blommor men vet inte om det är för mycket 😅
 
IMG_20200213_142838061.jpg

Fick feeling, så jag och dottern (mest jag, dottern har bara provtuggat och utvärderat papperskvalitén... :angel:) har pysslat lite inför imorgon! :heart Ska vara rekvisita på vår fotografering i helgen, men jag tänkte försöka duka lite fint och dekorera bordet när det ändå är alla hjärtans dag!

Även köpt en hjärt-chokladask till hennes morbror som bjuder på middag ikväll! :D
 
Förberedde en chokladcheesecake idag ist för pannakotta och ceviche på räkor o mango till förrätt :D Varmrätt får jag fundera på tills i morgon. Syrran kommer hit, tre tonåringar hemma så blir ingen romantisk middag på tu man hand precis, men prosecco och brädspel:banana:
 
Jag och min pojkvän har distansförhållande och skulle fira lite imorgon med att öppna paket tillsammans, men inget av paketen har såklart kommit fram.. :rofl: Men äsch, det är ingen katastrof, jag är inte speciellt förtjust i sånna här dagar ändå och vi får väl helt enkelt fira någon annan gång istället :D

Så jag kommer sitta ensam hemma, äta en enkel middag framför tvn och förmodligen somna på soffan 👌😂
 
Jag har aldrig firat alla hjärtans dag på något särskilt sätt. Nja, förutom den där gången när vi ett gäng singeltjejer drog ihop till förfest och utgång och det slutade med att jag kräktes i knät i taxin :angel: Samt utanför klubben, och i jackan.. :grin: Det var också min första utekväll med en tjej som kom att bli en av mina närmsta vänner, men nu har jag lärt mig att jag inte kan dricka lika mycket tequila som henne:D

I morgon blir det oxfilé och vin! Egentligen mest för att sambon kommer hem från London, och egentligen mest för att det inte är en helt ovanlig helgmiddag för oss när vi vill lyxa till det lite.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 394
Senast: tott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 890
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp