Alla hjärtans dag

fijja

Trådstartare
Kanske en larvig dag för många och ngt som handeln skapat för att tjäna pengar, men jag tycker det är mysigt med dagar som man kan göra till något extra.
Fantasin tryter dock, vill hitta på något för sambon. Brukar köpa något litet, kanske anstränga mig och fixa någon trerätters middag hemma, och lutar väl åt det i år med.

Nu brukar ju buke vara fullt av idéer så har ni tips, eller berätta om vad ni hittat på eller blivit överraskade med?
 
Jag avskyr hela konceptet. Att manifestera kärlek med choklad, gelehjärtan, gulliga kort eller allmänna fånerier.
Vill man ta extra hand om den man håller av så behöver man inte blanda in facebook, instagram eller hela ICA.

Ja, jag är bitter ofrivillig singel.
 
Jag avskyr hela konceptet. Att manifestera kärlek med choklad, gelehjärtan, gulliga kort eller allmänna fånerier.
Vill man ta extra hand om den man håller av så behöver man inte blanda in facebook, instagram eller hela ICA.

Ja, jag är bitter ofrivillig singel.
Ja jag tänkte ju hitta på något annat än att bara köpa ngt. Förstår om man ogillar konceptet men jag gillar dagar som påminner en om att bryta vardagen lite :) Men då utan att slösa massa pengar.
 
Kanske en larvig dag för många och ngt som handeln skapat för att tjäna pengar, men jag tycker det är mysigt med dagar som man kan göra till något extra.
Fantasin tryter dock, vill hitta på något för sambon. Brukar köpa något litet, kanske anstränga mig och fixa någon trerätters middag hemma, och lutar väl åt det i år med.

Nu brukar ju buke vara fullt av idéer så har ni tips, eller berätta om vad ni hittat på eller blivit överraskade med?
Frukost på säng förra året av min sambo. Själv brukar jag köpa någon liten present men i år blir det nog bara någon finare middag hemma.
 
Förra året var jag och A precis i början av dejtingfasen. Vi hade en dejt inbokad på alla hjärtans dag, inte för att den var då utan för att det var en av de få dagarna som passade. Han blev dock sjuk och ställde in. I år är jag bortrest med barnen just då, inte för att det är alla hjärtans dag utan för att det är sportlov.
Jag och A funderar på att göra det till en grej, att vi ALDRIG ses den 14 februari. Det passar oss på något sätt.
 
Jag är glad att det finns någon annan som påminner min sambo om att det ÄR okej att komma hem med blommor ibland :angel: Vi är inte så romantiska av oss men jag uppskattar alla hjärtans dag. Hur kan det vara fel att fira kärlek? Har man ingen partner så kan man fira kärleken till sig själv, sina vänner eller sin familj🥰
 
Jag är glad att det finns någon annan som påminner min sambo om att det ÄR okej att komma hem med blommor ibland :angel: Vi är inte så romantiska av oss men jag uppskattar alla hjärtans dag. Hur kan det vara fel att fira kärlek? Har man ingen partner så kan man fira kärleken till sig själv, sina vänner eller sin familj🥰
Ja det är typ den enda gången jag får blommor förutom på födelsedagen :laugh: Vi är inte så romantiska av oss så det är mysigt med en dag som påminner en om att vara lite cheesy:o
Får nog bli ngn god middag ändå.
 
I min familj är vi inte direkt världsbäst på att visa varandra att vi tycker om varandra. Sist jag fick en kram av mamma var liksom när jag fyllde 30, och det är 6 månader sedan. Innan dess hade det nog gått kanske 3-4 år.
Det känns liksom lite awkward att typ åh världens bästa mamma/pappa kraaam och gos och liten present.
Brukar ta alla hjärtans dag som icke awkward dag att visa det på.

Jag brukar köpa något godis till mamma, skriva en lapp där det står att hon är bäst och så brukar det räcka. Förra åren ritade jag världens fulaste bild i paint med Världens bästa mamma! och la som skrivbordsbakgrund :rofl: Hon skrattade gott och hon måste gillat den för den är kvar än idag.
Pappa får oftast en äventyrsspringning! Där jag helt enkelt kidnappar honom och har bestämt någon kul runda där han inte har varit. Efteråt blir det kanske någon godis eller mat.

Sen brukar jag köpa presenter/göra något åt mig själv, är ganska dålig på att tala om för mig själv att jag tycker om mig själv och att jag är bra, så jag är noga med att göra det på alla hjärtans dag. Det är bra för det går liksom inte missa att det är alla hjärtans dag. I år är jag osäker på vad det blir men kommer nog på något :)
 
Jag tycker det är skitfånigt 😅
Vi är gulliga mot varandra hela tiden med små presenter osv.

Jag ska gå på bio med en kompis.
Killen tänkte gå all in med en jävla massa rosor och choklad.
Det har jag avstyrt, vill inte ha blommor och larv.
 
Jag jobbar och tänkte försöka dra med min brukare ut på en pizza eller något på eftermiddagen.

Är så mycket singel man bara kan bli (frivilligt) så hade inte blivit något annat gjort än det vanliga om jag inte skulle ha jobbat.:p
 
Man kan ju fira utan att köpa extragrejer som flera skrivit. Och fira sig själv, med vänner eller familj om man är singel. Så jag gillar dagen, jag tycker man ska ta tillvara på alla tillfällen att fira!

Jag och min mamma (och ev hennes sambo) ska fika på café :).
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 394
Senast: tott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 891
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp