Alla hjärtans dag

Vi brukar äta lite gott och sambon brukar köpa blommor. Men vi firar inte så mkt, sambon köper blommor lite då och då så det är inte unikt för just den 14 feb.
 
En gång gjorde vi misstaget att försöka gå ut och äta på restaurang på alla hjärtans dag, vi skulle på bio och tänkte att det passande bra med en matbit innan... Det gör vi aldrig om! :laugh: Helt fullsatt och vi hann knappt få någon mat innan filmen.

Annars gillar jag att göra någon efterrätt och dekorera med hjärtan, förra året slängde maken ihop chokladmuffins med florsockerhjärta på, något åt hjärtformade semlor. Typ den ambitionsnivån. Det tycker jag är lite mysigt!

I år är jag sugen på att köpa hjärtformad choklad och göra chokladmousse. Blir nog sushi också, men å andra sidan är det ju fredag och vi har fått 2för1 kuponger på det så det hade det nog blivit ändå :o:d

Kanske köper jag och dottern hem en blombukett och städar lite fint om vi får feeling, vi är hemma hela dagen.
 
Alltså jag och sambon har aldrig varit några stora firande av dagar. Har väl skojat lte om det och köpt nån blomma tulpaner (ok jag har köpt tulpaner till mig själv och förtäckt det som en alla hjärtans dag present till sambon, vilket han genomskådar men håller god ton :D )

Igår fick jag frågan av sambon -vad har du för planer på fredag? Jag bara eh va? Typ det vanliga jobb-stall-hem.

Visar sig att sambon bara jobbar halvdag så han ska pyssla lite hemma sen laga 3-rätters för att fira lte. Och nej jag har ingen aning om vad han ska laga.

I år blir alltså första året vi "firar" alla hjärtans dag. Har lite bubbel hemma och tänkte om vädret tillåter sätta oss i jacuzzin. kanske hyra en film eller nått.
 
Vi brukar piffa till det med nått gott att äta, ibland någon present och blommor. I år jobbar jag dock kväll till 22 sååå får bli lite alla hjärtansdag godis på lördagen istället och så har vi beställt en badbalja för vuxna som gemensam present :D. Pratat om det rätt länge nu och det var ju 40% rabatt på coolstuff så nu så :D.
 
Jag har precis hamnat med ena foten i nått som kan liknas med ett förhållande så vi ska ses. Nu hade vi planerat att ses ändå så det blir inget extra. Kanske att vi slår på lite extra på mat och vin. Men den ursprungliga planen med att vara hemma och laga mat och chilla vid brasan kvarstår.
Känns iaf kul att tillbringa alla hjärtans dag med romantik :heart
 
Den här tråden påminnde mig om att den 14:e februari är den enda "dagen" sambon och jag har koll på. Det slumpade sig så att flyttlasset hit till mig gick då och vi skojade om att det måste båda gott.
Nu har jag grunnat rejält och tror att det är tio år sedan i år. Så nu har jag bokat bord så vi går ut och äter. Det händer inte så ofta.
 
Importerat amerikanskt konsumenthysteri som förstärker hela tvåsamhetsnormen, så absolut inte. Sedan är rosor och andra snittblommor ett nej för mig eftersom de inte är särskilt miljövänliga (kräver stora mängder vatten och odlas till en stor del i länder som inte kan undvara det). Ok nu låter jag dryg, men tja det är vad jag anser. Choklad tål jag inte.

Det räcker dessutom med ett katolskt helgon, Lucia är kanske mer förståeligt.

Våfflor är :d påse här med! Med sylt och grädde naturligtvis. Kanske ska göra några i kväll.
 
Brukar ge nått till mina föräldrar som alltid finns där för mig :heart
Förra året köpte jag två påsar som jag fyllde med muffins jag gjort och gav dem varsin. Även varsitt hjärta på där jag skrev att jag älskar dem och de hjärtana är kvar på kylen:D
 
Har bestämt mig, blir trerätters! Jagr vegetarian men resten av familjen äter kött men när jag lagar mat så blir det vego, så de äter ju mer vego än de önskar :angel: men ska nog göra en god kötträtt till varmrätt för en gångs skull och ngt substitut till mig, hallonpannacotta till efterrätt och kanske toast Skagen till efterrätt... men kanske lite för vanligt:laugh: nåja det hinner jag fundera på!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 508
Senast: tott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 459
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 937
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp