Alla hjärtans dag

Jag har aldrig firat alla hjärtans dag på något särskilt sätt. Nja, förutom den där gången när vi ett gäng singeltjejer drog ihop till förfest och utgång och det slutade med att jag kräktes i knät i taxin :angel: Samt utanför klubben, och i jackan.. :grin:

Classy. :D

Själv fick jag upp detta minne på FB:

20200214_150711.jpg


Blir ju bakfull bara av att läsa det.
 
Jag har köpt lite extra gott till hästen och kommer att hänga med honom större delen av kvällen. Jag och maken brukar gå ut och äta men har inte planerat något i år. Men jag har köpt choklad till honom och han har visst köpt något till mig och så öppnar vi säkert en flaska vin när jag kommer hem.
 
Blev en härlig ridtur i frost och sol i fm på hjärtehästen; laddade batterierna inför jobbkväll- och helg 😍. Pållan fick fyllt äpple med morotsbitar (hagkompisen fick morötter) och jag tog några godishjärtan i bilen på väg till jobbet och det blir väldans enkel middag på varsitt håll då jag jobbar till 22 😅.
 
Ok, nu har vi paltkoma. Lite otippat med skogshuggarportioner av oxfilé och råstekt potatis. Det är svårt att lämna oxfilé! :banghead:
(Borde bett om doggybag, stön)
Men det var väldigt skön stämning mellan borden. Alla känner alla litegrann, både gäster och service.
 
Fick en fin bukett röda rosor av sambon. :) Restaurangen vi hade tänkt beställa mat ifrån hade inte take away på helger så fick köpa från lokala pizzerian. 😁 Annars kollade vi på På spåret.
 
Vi åkte till fiskaffären och delin direkt efter jobbet. Det var sjukt mycket folk och väldigt utplockat. Båda tappade sugen så vi slängde vår nummerlapp och åkte hemåt istället. Köpte pokebowl på vårt ställe på gatan istället, öppnade en flaska vin och somnade efter 1,5 glas 😂 så verkligen ingen speciell dag för oss! Mer vanlig fredagkväll.
 
Vi lagade 3 rätters här hemma, det kändes lagom avancerat! Huvudrätten blev inte riktigt som vi hade tänkt, någon risotto som min partner trodde massor på. Jag är glad att jag bestämde förrätt och efterrätt iaf :p

Förrätten var mozarella och tomat med pesto och basilika. Man skivar mozzarellan och tomaten och lägger dem varannan, lite salt och peppar ovanpå. Vi hade lite valnötsbitar som vi strödde över med. Extremt enkelt, rekommenderar starkt!

Och så marängswiss till efterrätt. Det kan aldrig gå fel!
 
Sambon hade liksom glömt av att det skulle bli 3-rätters eftersom han var hemma :rofl:

20200214_193116.jpg


Dock blev den enkelt med förrätt på avokado med räkröra och huvudrätt blev kött (grillad rodtbiff) råstekt riven potatis med färsk spenat och fetaost, sallad och ugnsrostade champinjoner.

Badade lite jacuzzi i kylan sen slappade vi i soffan. Sambon och hunden slocknade direkt 😂
 
Vi åkte till fiskaffären och delin direkt efter jobbet. Det var sjukt mycket folk och väldigt utplockat. Båda tappade sugen så vi slängde vår nummerlapp och åkte hemåt istället. Köpte pokebowl på vårt ställe på gatan istället, öppnade en flaska vin och somnade efter 1,5 glas 😂 så verkligen ingen speciell dag för oss! Mer vanlig fredagkväll.

Jag kopplade först inte varför akvariemänniskorna fyllde upp butiken! :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 396
Senast: tott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 892
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp