Alla mammor pappor och ridande se hit!

M

milkyway

Funderar på att starta en studiecirkel för föräldrar om vad ska man säga barnens-relation till stallet.
Tänkte försöka få in mkt säkerhet både utrustning och allmänt, gemenskap-mobbning alla kan värka till m.m.

:confused: Hur ska man lägga upp den??
:confused: Vad hade ni som föräldrar vellat lära er på en sådan kurs??
:confused: Och ni ridande vad känner ni att era föräldrar skulle ha nytta av i stallet och vad skulle ni vilja ett dem lärde sig??
:confused: Finns det något bra material man kan använda??

TACK PÅ FÖRHAND.
Många varma kramar
 
Funderar på att starta en studiecirkel för föräldrar om vad ska man säga barnens-relation till stallet.
Tänkte försöka få in mkt säkerhet både utrustning och allmänt, gemenskap-mobbning alla kan värka till m.m.

Skulle använda mig av Mats Mellbergs Håsthållning i praktiken, Att driva ridskola, SvRf, Anti mobbing material eller vad man nu säger kolla med Tex universitets bokhandeln. Själva uppläget alltså schemat kan man gå igenom på en info-träff med föräldrar om de vill ha varje vecka helgkurser osv..
Säkerhet och de enklaste sakerna vad gäller rykt och utrustning då många föräldrar får hjälpa sina barn med sadling, klubbens mål och policy, förväntningar på föräldrarna, vad ingår i ridtid tiden före och efter själva lektionen. Viktigt också att föräldrarna förstår att barnen så småningom ska klara allt själva och inte hjälpa dem för mycket mera vara ett stöd.
Och ni ridande vad känner ni att era föräldrar skulle ha nytta av i stallet och vad skulle ni vilja ett dem lärde sig?? Vet ej

Det var det jag kom på så där i ett nafs.
 
För några år sedan hade man en liknande studiecirkel för föräldrar till ponnybarnen på ridskolan. Jag vet att det var väldigt uppskattat och tycker att du gör en bra insats - för både barn och föräldrar. :D

Kontakta din förenings studieorganisatör. De flesta ridklubbar är anslutna till SISU, men en del har fortfarande Studiefrämjandet.
Studieorganisatören kan kanske hjälpa till med material? Har du tur finns det material från andra klubbar som haft liknande kurser.

Lycka till!

Immer
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 205
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp