ALLA mina fiskar dog!

kamomillo

Trådstartare
Ja just det! Natten till igår dog alla min fiskar i ett 250 liters akvarium:cry:
Eller rättare sagt, 6 stycken platy/molly skvalpade omkring bland döda illaluktande artfränder.....
Detta akvarium har fungerat klanderfritt i 2 1/2 år, och kvällen före fanns inga tecken på att någon mådde dåligt!

Vad kan ha hänt?
Jag har inte bytt foder, inte haft något rengörningsmedel i närheten, inte eldat i öppenspisen, inte stoppat dit någon ny växt/fisk.
Alltså, inget var förändrat!

Nästa fråga: vad ska jag börja om med?
färg?
Art fiskar?
fiskar som förökar sig?
HJÄLP! jag behöver ha ideer!

Vi har 40 mil till närmsta fiskbutik, så att köpa fiskar eftersom är inte att tänka på, jag behöver köpa dom flesta snarast möjligt!

Snälla kunniga bukemänniskor! HJÄLP MEJ!:bow:

* Jenny *
 
Sv: ALLA mina fiskar dog!

Tråkigt! :( Låter som att dom har fått en elchock eller liknande eftersom alla var döda så snabbt... Har du kollat över alla elektriska apparater?
 
Sv: ALLA mina fiskar dog!

Antingen något som blivit strömförande, eller en värmare som löpt amok och kokt dom. Alt. nån besökare eller festprisse som skulle se om fiskarna gillade sprit tex.
 
Sv: ALLA mina fiskar dog!

Kolla temperaturen. Har din termostat pajjat?

Det gjorde min häromdagen och som tur var gick proppen hela tiden så att vi förstod att något var fel. Ny doppvärmare och inga problem med propparna och så håller sig temperaturen uppe.
 
Sv: ALLA mina fiskar dog!

*knapp lån*
Tempraturen var rätt, ca 26 grader när jag kollade.
Pumpen var "lagom" skitig, inte nyrensad, men inte heller allt för skitig!

Min enda teori är att någon av mina gigantiska "slammisar" dött i något slott eller i en annan håla, och jag inte sett det......

Har haft fiskar i 15-16 år, och aldrig haft problem!

SKUMT!

* Jenny *
 
Sv: ALLA mina fiskar dog!

Att åka 40mil till närmaste affär är kanske att ta i. Men det finns kanske folk som fått yngel av mer eller mindre misstag i närheten.
 
Sv: ALLA mina fiskar dog!

. Alt. nån besökare eller festprisse som skulle se om fiskarna gillade sprit tex.

Hörde en historia på skolan där jag jobbar, om en sprit termometer (lånad i NO salen) som gått sönder en natt.
Fiskarna låg och flöt med buken upp på morgonen när barnen kom. STOR katastrof!
Men när fiskarna fått nytt vatten, så kvicknade dom till, efter sitt livs första och enda fylla:D

* Jenny *
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp