Bukefalos 28 år!

Alla ni med Golden / Jaktgolden

M

max_golden

Min vovve är dålig och vet inte va ja ska ta mig till väga....
Vi hämtade honom den 080808 :laugh: och allt kändes jätte bra och han va lugn och fin, sen på måndan kväll så blir han dålig och får diarre, spyr, slö och matt, men tänker, de går väll över för de brukar de göra, men sen på tisdan så är han inte bättre och ringer Ultuna som ber oss att komma in med honom, vi åker dit och fick vänta 20 min, sen fick vi träffa vettis och som säger att det är en jätte fin hund men han har åkt på en maginfluensa och måste gå på diet mat nu i en vecka. Jaha de va ju tråkit då han älskar allt att äta, men bara att lyssna på vettis. Får massa bra råd och rätt foder osv. Dagen efter säger sambon att hans mage är nästan helt bra och ja blev skit snopen :eek: och ringer vettis igen och frågar om de är möjligt, ja de kan hända sa hon okej vi kör på med kosten som hon sa och Nu ikväll den 080815 så är han dålig igen med jätte lös i magen och är slö och trött.... Ringer Akut vettis och frågar va ja ska göra, dom säger att vi ska avvakta över helgen och se om han blir bättre och ska låta han svälta ett dygn och sen börja om igen på ny kula med dietmaten....

Nu börjar ja fundera om det är något han inte tål el om han har en extrem känslig mage eller om de va flytten som tog knäcken på honom. Då vi är hans 4e hem och han är en 3 årig golden som är världens underbaraste!!

Va ger ni eran golden hundar för foder, godis och hur mkt ungefär och va gör ni med era vovvar.... Jag vill ha massa tips och råd och skicka gärna bilder på era små sötnosar!!! kanske sitter du med ett syskon eller en släkting till min, :angel:

Ursch detta är jobbigt att se honom så slö och inte vill göra så mycket!!!

i274031573_92404.jpg


Detta är min 1a golden och vi passar verkligen tillsammans, och ja har frågat tidigare ägare om allt men han skall enligt henne va fullt frisk och tåla allt. Har hört att golden är känsliga mot vissa saker men va skulle de vara ??? Tacksam för massa tips och råd och massa bilder så klart :cry: :idea:

Han blev nytecknad försäkrad i måndas och de är inget som går på försäkringen om han måste läggas in akut på strömsholm och de skulle kosta minst 8000:- ååå vem hostar upp de bara så där! Ultuna skulle ta runt 6000:- ...... han har 20 dagars karens enligt agria då....
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Alla ni med Golden / Jaktgolden

Följ dieten som du fått av vet och ta det LUGNT med hundstackaren! Klart att han är lite stressad och nervös när han flyttat så många gånger. Min golden kan också bli lite dålig i magen om han utsätts för mycket stress. Ta det lugnt och försök få in fasta rutiner bara.

Här är min skitgris då :p

Anna079.jpg


Lite otrimmad men gillar ändå bilden :)

Anna013-1.jpg
 
Sv: Alla ni med Golden / Jaktgolden

Va fin han är!!!

Ja man blir ju nojig liksom :cry:
Gör du nått kul med din vovve som utställning el så
 
Sv: Alla ni med Golden / Jaktgolden

Vi tävlade i viltspår när han var yngre (sju år nu), men har slutat tävla nu och lägger bara nåt spår i skogen när det finns tid. Han är en typisk soffliggarhund som älskar att jaga bollar och springa i skogen, bara han får ligga i soffan på kvällen :D

Utställning har vi bara gett oss på två gånger då han ej är speciellt rastypisk, långa ben, lång rygg och ganska benig :grin: Sen är han ju en jaktis så utställning ligger inte för honom.
 
Sv: Alla ni med Golden / Jaktgolden

Uppdatering!!

idag är max mycket bättre och piggare och vi håller tummarna nu att magen vänder på honom....

ja har tänkt att ställa ut min då ja aldrig har gjort det förr, han har jaktgolden i sig :laugh:

sen har ja hållt på jätte mkt med spår o jagar en del så då ska han även få träna spår.

han är en 3 åring och mycket lugn o fin av sig!!! :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 195
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp