Bukefalos 28 år!

Alla ni med golden!!

Z

ZitaGolden

Nu vill jag se vilka som har golden (goldenblandningar är också välkomna) här på buke. Skriv gärna namn, ålder och vad ni gör med era hundar. Glöm ej bild!

Jag kan börja:

Vad heter din golden? svar: Zita
Hur gammal är han/hon? svar: 4 år
Vad gör du med din/a golden? svar: tränar lite lydnad, kör viltspår plus en del lek och bus.
Bild/er:

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08880000-08889999/640x480/8884049.jpg?0

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08880000-08889999/640x480/8884053.jpg?0

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09270000-09279999/640x480/9273579.jpg?0
 
Sv: Alla ni med golden!!

Oh så skojigt!!

Billie blir 2 år i sommar och är en renrasig golden av jaktlinjer.
Vi tränar mycket apportering och överväger att starta på jaktprov i sommar. Mycket lydnad också till vardags.

Pigg och glad tjej!
Och en nytagen bild på gullegrisen.

9276263.jpg
 
Sv: Alla ni med golden!!

Min busiga golden heter Jessie och är 14 månader gammal. Eftersom jag inte mår så bra just nu gör vi inte så mycket mer än att gå härliga promenader, busa med bästisen och letar lite godis och annat. Tränar lite viktigt hyfs också förståss...
 
Sv: Alla ni med golden!!

Här är en av mina, jag har tre renrasiga jaktgolden.
Namn: Gimmie
Ålder: 2,5 år
Vi sysslar mest med lydnadsträning/tävling och jaktträning och
pussas mycket förstås ;) (Gimmie är otroligt kelig!)
21maj_gimmie_kommer_skugga.jpg
 
Sv: Alla ni med golden!!

Shit va fina hundar ni har!!:love: Kul att ni arbetar med dom också.
Fler Goldens vill jag se!!

(Det här var riktat till Er och INTE till mig själv)
 
Sv: Alla ni med golden!!

Hej!

Jag har ingen renrasig golden men en golden/schäfer blandis.

Hon heter: Tilda
Född: 14nov 2006 (dryga 5mån)
Tränar: Eftersom hon e så ung så e de vardagslydning. Men hon är väldigt duktig och lär sig otroligt fort. än så länge så kan hon sitt, ligg, tacktack (tass), hopp och krypa, hon går oxå mkt snällt i koppel och även lös :)

http://www.pixbox.se/alb_show_id357319_page0.html
 
Sv: Alla ni med golden!!

Hon var jättesöt!:love:

Någon mer med Golden??
 
Sv: Alla ni med golden!!

Har också haft en golden som hette Zita. Köpt på Gotland. Ett matvrak, pinnidiot och vattentokig, men jordens snällaste (och tjockaste) vovve.
 
Sv: Alla ni med golden!!

jag har ingen men dom e fina min kompis har en och min mormor jag kan fråga omjag får lägga ut bilder på mon mormors hund:bump: :bump: hon kommer i morgon
 
Sv: Alla ni med golden!!

Vad heter din golden? Felix
Hur gammal är han? Han blev 9 mån.
Vad gör du med din golden? Han var en sällskapshund, så det blev mest promenader och en massa bus. Arbetade lite med lydnad också.
Bilder:
4758884.jpg


3397098.jpg
6788337.jpg
 
Sv: Alla ni med golden!!

Vad heter din golden? Pizza Carbonara :crazy: (uppfödaren som döpte hela hennes kull efter Pizzor :eek: ) Men vi kallar henne bara för Maia ;)
Hur gammal är han/hon? 9 år
Vad gör du med din/a golden? pga. att hon tyvär har pålagringar på sina armbågar kan vi inte göra någonting. vi hade tänkt att ta valpar efter henne när hon var yngre men det gick ju inte heller pga pålagringarna. Så nu är hon världens gosigaste och snällaste hund :love:
Bild/er:

9864073.jpg
 
Sv: Alla ni med golden!!

Jättefina hundar ni har allihopa!!:love:
 
Sv: Alla ni med golden!!

Det började med att han blev hängig, så vi tog han till vet. och då hade han öroninfl. o en sprucken trumhinna. Fast han återhämtade sig inte efter en pencillinkur, så då åkte vi in akut med honom på djursjukhuset. Några dagar senare blev han jättedålig (blind på ett öga osv), så då skulle dom operera honom men han vaknade aldrig upp igen efter narkosen.
Efter obduktionen visade det sig att han hade hjärncancer, så det var nog lika bra att han fick somna in. Det gör så ont när jag tänker på honom :( Min fina lilla kompis
 
Sv: Alla ni med golden!!

Aldrig kul när ens vän gå bort och han var ju så ung också:cry: :cry:
 
Sv: Alla ni med golden!!

Tänkte passa på att fråga, nyfiken som jag är.
Säg en golden av jaktlinjer, vad bestämmer mängden av päls? Jag har sett ganska många med kort päls och endast lite byxor och på svans, och en del är ju en halv pälsfabrik. Slumpen eller linjerna?
 

Liknande trådar

Anläggning Efter ett antal stalltrådar här är det bestämt, vi bygger nytt. Jag har gjort två olika ritningar har svårt att bestämma mig om det är...
2
Svar
31
· Visningar
5 265
Senast: p_c
·
Hästvård jag ska eventuellt köpa ett föl som nästan är blind på ett öga, hon föddes med detta och är 4 månader idag och det ska inte ha blivit...
2
Svar
32
· Visningar
4 678
Senast: Nafayette
·
C
Övr. Hund ÄNTLIGEN! är lilla Lexus här hemma hos oss. Efter 90 mils bilfärd igår så är vi ännu möra i kroppen, men här busas de för fullt! I...
Svar
12
· Visningar
1 408
Senast: Chebban98
·
Hemmet Jag har precis köpt en bostadsrätt till ett riktigt bra pris. Dock behöver den fräshas upp då tapeterna är hemska. Det är en etta...
2
Svar
20
· Visningar
2 529
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp