Bukefalos 28 år!

Alla ni som fått kattungar...

A

allessa

hjälp oss. Våran hona :love: blev rund om magen för ungefär tre veckor sedan. Nu är hon tjock och man kan både känna och se när ungarna sparkar. Hur lång tid kan hon ha kvar??? Hennes spenar är som vanligt, dvs ljus rosa och hon har inte tappat något hår runt dem. :confused: Jag vet att en katt är dräktig i 9 veckor. Så frågan är: när de börjar bli tjocka, hur lång tid har de kvar då????
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

Borde jag ju veta, men ärligt talat tycker jag det är jättesvårt att beräkna. Beror ju lite på HUR tjock hon är?
Min kisse är väldigt smal och gracil annars (Cornish rex) så henne ser man på en gång när hon börjar bli småtjock.
En bondkatt med lite mer päls kan väl ta ett tag innan man märker någon större skillnad.

Vi håller på tillfället tummarna på att vår kisse får så snart som möjligt, då vi ska resa bort i sommar och inte kan ha kattungar då (j*vla kisse som springer ut och blir på smällen me grannens kisse NU, särskilt som vi planerat renrasig kull i höst..)
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

Känn på magen om det börjar fyllas mjölk runt spenarna... Då är det ju nära. Min kisse hade det nu innan hon fick dem igår natt.
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

Sparkarna kan ju vara tarmrörelser och alltså kan hon vara skendräktig. Annars skulle jag tippa på kanske 1-3 v kvar.
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

Ok. Men alla mina honor som fått har gjort så :confused:
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

Ja, det är som sagt olika. Ville bara peka på att det inte är ett 100 % säkert tecken.
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

Ca 2 veckor innan värans tallkatt fick så började hon att bli "rund som en boll" och man kunde känna sprakar.
Ca 1 vecka innan så blev spenarna större.
Så din borde nog få inom någon vecka iaf.
 
Sv: Alla ni som fått kattungar...

CosmicQueen skrev:
Ca 2 veckor innan värans tallkatt fick så började hon att bli "rund som en boll" och man kunde känna sprakar.
Ca 1 vecka innan så blev spenarna större.
Så din borde nog få inom någon vecka iaf.

Jag hoppas du har rätt. :) :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
652
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 552
Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp