Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Alla tips mottages tacksamt!

F

Fjäril

--- lånar lite användarnamn här---

Fick här om dagen reda på att min häst äntligen blivit dräktig! Det är mitt första föl och jag skulle behöva tips vad man ska tänka på osv. Dels fram till fölning men även efter och andra bara allmäna tips. Så fram med allt ni vet!
Kanske finns det ngn bra bok att läsa?

JÄTTEMYCKET TACK PÅ FÖRHAND!:banana:

E

Ellinor *

Sv: Alla tips mottages tacksamt!

Fråga veterinären vad ditt dräktiga sto behöver för tillskott, både före och efter dräktigheten. Och ta gärna tempen på ditt sto, för när det närmar sig fölning kan man se en skillnad på temperaturen. Men skulle du märka ngt på sto:et som att hon mår lite dåligt, är hängig o.s.v ring till veteriänren, för då kan ngot vara fel. Men alla blir ju lite trötta när man är med barn.. ;) När fölet har kommit är väl det viktigaste att kolla så att den äter efter ca. 1 timma. Och sedan decifinera navelsträngen. Sedan är det bara vanlig hästvettt som gäller, och mycket ömhet och föriktighet! som med en bebis nästan.. :)

G

Gisburne

Sv: Alla tips mottages tacksamt!

Abortvirussprutor kan vara en tanke också, i månad 5, 7 och 9.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
2 272
Ridning Hej! Det är äntligen dags för galopp på min lilla ridtravare. Vi har galopperat förut både ute i skogen och på ridbanan, men det var...
Svar
3
· Visningar
533
Övr.Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
1 389
Hundavel&Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
31
· Visningar
2 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridbyx-tips
  • Sto efter fölning

Omröstningar