Alla våra misslyckade ragg och ligg

Singoalla

Trådstartare
Om jag inte missminner mig så har det funnits en sån här tråd förr i tiden, och jag tycker det är dags för en igen. Som en liten hyllning till alla våra stolpskott till ragg och ligg som har fått oss att skratta gott genom tiderna.

Regler:
  • "Död fisk" historier är inte roliga någonstans
  • Överlag historier där samtycket haltar är inte roligt
  • Värna om folks anonymitet
Alright! Jag sitter bänkad!
 
Jag och mina tjejkompisar sluter upp bakom en "Snälla, skicka inte blommor..". En vän till mig fick blommor hem en morgon när hon hade en annan man i sängen. Hon fick panik och kastade in dem i garderoben i hallen och när karln i sängen frågade vem det var som plingat på så sa hon att det var någon från bostadsrättsföreningen. En annan vän fick blommor till jobbet, dock hade hon precis börjat dejta sin kollega då så hon fick gömma vasen under skrivbordet. Själv fick jag också blommor till jobbet signerat "E". Problemet var att han inte var den enda "E" i mitt liv, och situationen på jobbet blev väldigt obekväm.

Snälla, skicka inte blommor om ni inte är exklusiva!
 
Mitt första förhållande när jag var 14. Det höll i hela två veckor och gick ut på att jag åkte bakpå hans moppe och att jag runkade av honom hemma i hans rum. Men efter de där två veckorna ringde hans bäste kompis och sa Hej, jag ringer för X räkning, han älskar inte dig längre.
 
Generellt har jag bara haft bra dejter! Men en var väldigt jobbig:

Träffade den här killen genom en gemensam vän på en utomhuskonsert. Vi snackade massor och hade himla trevligt, bytte nummer men det var absolut inte flirtig stämning utan mer vänskaplig. Några dagar senare blir jag hembjuden till honom på te och nybakt levain för han höll på att baka. Jag tackade ja och på vägen dit undrade jag för mig själv om han menade det som en dejt eller bara kompishäng. Jag ringer på och... hela lägenheten är full med tända ljus. Hinner tänka "Det här ÄR en dejt" :D
Vi dricker te och äter bröd (himla gott bröd) och han visar runt mig i lägenheten, och berättar att han och hans ex bodde där. Och att när hon gjorde slut och flyttade ut var det väldigt jobbigt för honom att ens vistas i lägenheten under lång tid efteråt. Men numer gick det bra. (Här tänker jag ungefär "OK... då har han berättat om exet och jag har varit här typ en kvart.."). Vi bestämmer oss för att se film. Jag kryper upp i soffan med benen så jag tar ganska mycket plats, han sätter sig så nära han kan vid mina ben. I filmen är det en som får cancer. Han frågar om någon jag känner har haft cancer. Jag berättar att både min mormor och farmor dog i cancer. "Du då..?" känner jag mig tvungen att fråga. Och det kommer en lång utläggning om hur exets mamma fick cancer och hur de hanterade det och hur jobbigt det var. Sedan blir en i filmen deprimerad. Han berättar om hur deprimerad han blev efter att exet gjorde slut och hur han fortfarande går i terapi för det. Här börjar jag känna mig ganska obekväm för att han bara pratar om sitt ex och uppenbarligen har en del att hantera kring det, och när filmen är slut tackar jag för mig och går hem.

Någon vecka senare vaknar jag en helg och ser att jag fått sms under natten. "Hej, står utanför din port men vet inte vilket namn jag ska ringa på hos?" . Tack och lov att jag bodde i andrahand och mitt namn inte stod på dörren. Jag ringde upp på studs och ljög om att jag träffat en annan som det nu började kännas seriöst med och att jag inte var intresserad av att umgås mer :o Det är flera år sedan nu men jag ser den här killen på stan ganska ofta. Vi hälsar inte längre i alla fall..
 
Generellt har jag bara haft bra dejter! Men en var väldigt jobbig:

Träffade den här killen genom en gemensam vän på en utomhuskonsert. Vi snackade massor och hade himla trevligt, bytte nummer men det var absolut inte flirtig stämning utan mer vänskaplig. Några dagar senare blir jag hembjuden till honom på te och nybakt levain för han höll på att baka. Jag tackade ja och på vägen dit undrade jag för mig själv om han menade det som en dejt eller bara kompishäng. Jag ringer på och... hela lägenheten är full med tända ljus. Hinner tänka "Det här ÄR en dejt" :D
Vi dricker te och äter bröd (himla gott bröd) och han visar runt mig i lägenheten, och berättar att han och hans ex bodde där. Och att när hon gjorde slut och flyttade ut var det väldigt jobbigt för honom att ens vistas i lägenheten under lång tid efteråt. Men numer gick det bra. (Här tänker jag ungefär "OK... då har han berättat om exet och jag har varit här typ en kvart.."). Vi bestämmer oss för att se film. Jag kryper upp i soffan med benen så jag tar ganska mycket plats, han sätter sig så nära han kan vid mina ben. I filmen är det en som får cancer. Han frågar om någon jag känner har haft cancer. Jag berättar att både min mormor och farmor dog i cancer. "Du då..?" känner jag mig tvungen att fråga. Och det kommer en lång utläggning om hur exets mamma fick cancer och hur de hanterade det och hur jobbigt det var. Sedan blir en i filmen deprimerad. Han berättar om hur deprimerad han blev efter att exet gjorde slut och hur han fortfarande går i terapi för det. Här börjar jag känna mig ganska obekväm för att han bara pratar om sitt ex och uppenbarligen har en del att hantera kring det, och när filmen är slut tackar jag för mig och går hem.

Någon vecka senare vaknar jag en helg och ser att jag fått sms under natten. "Hej, står utanför din port men vet inte vilket namn jag ska ringa på hos?" . Tack och lov att jag bodde i andrahand och mitt namn inte stod på dörren. Jag ringde upp på studs och ljög om att jag träffat en annan som det nu började kännas seriöst med och att jag inte var intresserad av att umgås mer :o Det är flera år sedan nu men jag ser den här killen på stan ganska ofta. Vi hälsar inte längre i alla fall..
Åh himmel :rofl:
 
Sedan har jag också en biljarddejt där jag var jättenervös för killen var så himla snygg (hade spanat in honom lääänge), och det börjar med att jag tar fel pinne (istället för en kö tog jag pinnen som man ibland lutar biljardpinnen mot), sedan råkade jag kladda ner kinden (min egen!) men den där blå kritgrejen så jag fick gå till toan och försöka gnugga av det utan att sabba sminket, sedan körde jag knogen i biljardbordet så det började blöda och jag fick be personalen om ett plåster. Och de blev jätteupprörda för de trodde att jag hade blodat ner deras preciousssss biljardbord :cautious:
 
@VLMF ingen smooth operator där inte!

Jag ringer på och... hela lägenheten är full med tända ljus. Hinner tänka "Det här ÄR en dejt" :D

Det påminner mig om när jag skulle gå ut och käka med en killkompis (trodde jag). Vi hade precis lärt känna varandra och han sa att vi borde ta en öl och lite käk efter jobbet någon dag. Vi bokade in en kväll och han hade bokat bort på en väldigt fin restaurang med levande ljus och dyr meny :o Han frågade mig om min familj och mina intressen, och där satt jag och dejtade hans vän och kollega hemlighet :o
 
Jag skulle på dejt med en nätflirt. Jag hade aldrig dejtat folk jag inte redan träffat. Jag var nervös och hade fixat mig rejält. Vi möttes upp i baren på ett fint hotell. Jag kom först. Hör hur de i baren pratar om att jag är en utländsk lyxprostituerad. Sen beställde jag på svenska. De blev illröda och stammade.
Dejten var först nice. Men övergick till att han försökte sälja in sig genom att berätta hur fantastiskt vårt forever after skulle bli på olika sätt.
Det blev tack och hej för mig.
 
Jag och dejt pratade favoritfilmer och jag sa Då måste du komma hem till mig och se min. Och det gjorde han.

Handlingen från wikipedia: Beth kommer från en fin familj som ogillar hennes giftermål med Jake för 18 år sedan. De har fått fem barn, men familjen håller på att glida isär på grund av Jakes alkoholproblem. Barnen tar avstånd från honom eftersom han misshandlar Beth när han är full. Den äldste sonen har hamnat i ett gäng. Den näst äldste sonen står åtalad för diverse brott. Dagen innan rättegången misshandlar Jake Beth så svårt att hon inte kan följa med till rättegången och sonen döms till ungdomsfängelse. Under en av Jakes suparkvällar våldtas hans äldsta dotter av en av hans suparbröder och hon hänger sig. Till slut fattar Beth mod till att lämna Jake för att bygga en ny framtid för sig själv och barnen.

Det slutade med att han bröt ihop i hejdlös gråt i min soffa och gick hem.
 
Jag och dejt pratade favoritfilmer och jag sa Då måste du komma hem till mig och se min. Och det gjorde han.

Handlingen från wikipedia: Beth kommer från en fin familj som ogillar hennes giftermål med Jake för 18 år sedan. De har fått fem barn, men familjen håller på att glida isär på grund av Jakes alkoholproblem. Barnen tar avstånd från honom eftersom han misshandlar Beth när han är full. Den äldste sonen har hamnat i ett gäng. Den näst äldste sonen står åtalad för diverse brott. Dagen innan rättegången misshandlar Jake Beth så svårt att hon inte kan följa med till rättegången och sonen döms till ungdomsfängelse. Under en av Jakes suparkvällar våldtas hans äldsta dotter av en av hans suparbröder och hon hänger sig. Till slut fattar Beth mod till att lämna Jake för att bygga en ny framtid för sig själv och barnen.

Det slutade med att han bröt ihop i hejdlös gråt i min soffa och gick hem.
Oj! :D Inte bästa dejtfilmen kanske.
 
det Blir också rätt knepigt med snubbar som gör musik till en. Hittills har inga av de som är musiker på riktigt gjort det. Men väl den som plinkar på en ostämd gitarr och sjunger falskt tex. Vi blev ihop i 7:an och det avslutade jag rätt fort iom wierd snubbe som var sämst på att kyssas. Något år senare blev en kompis ihop med honom och det upprepades. Dåliga kyssar, märkliga kärleksförklaringar och hemsk låt. Hon bröt också rätt fort.
Sen har det varit 2 kompisar som tyckt att en elektronisk låt med massa blipp och blopp i dålig kvalla varit ett utmärkt sätt att gå från friendzonad till kärlek. Lätt stelt att behöva försöka berömma dem för låten och snirkla sig ur ngt vidare.
Spec den som kom och ringde på i mitt föräldrahem.
Tyvärr kan jag bett min pappa ljuga och säga att ”hon är hos sin nya kille”.
 
@Singoalla Hur lirkade du ur dig den efteråt? Tänker när "tack för en underbar kväll ska vi ses imorgon också?"-meddelandet ramlar in :D

Jag minns att min tunnelbana kom in precis när vi kom till perrongen så lättad gav jag honom en supersnabb kram och rusade. Så jag slapp en awkward "kram eller kyss"-situation. Kort därefter valde jag och han jag faktiskt dejtade att bli öppna med det så nyheten nådde vår gemensamme vän ganska snabbt. Vi stöter fortfarande på varandra ibland, men har valt att inte prata om "dejten" :p
 
När jag var yngre och precis börjat dricka alkohol så hade jag lite svårt att hantera vilken mängd jag klarade av att dricka, vilket ibland ledde till att jag spydde som en kalv på fyllan och det gav inte med sig i första taget.
Iaf. Jag var med min kompis på en fest (var nog runt 15 år) och jag blev sådär dålig. Vi träffade två killar på festen och följde med dem till den ena killens brors lägenhet. Jag spydde väl som en kalv både på första festen och i andra lägenheten så spenderade en hel del tid på toaletten. Men trots det så kysstes jag och den här killen en hel del (ew, vad tänkte han med :yuck:) och vi spenderade natten där i lägenheten. Dock gick vi inte längre än kyssar som tur var. På morgonen skiljdes vi åt.
Eftersom jag var väldigt full och dålig hade jag inte mycket minnen av denna kille, men vi bestämdes för att ses någon dag efter.
Vi åt på en pizzeria och jag förfasades över killens dåliga humor ( bl a drog han dåliga gayskämt om Frddie M när jag berättade att jag lyssnade på Queen :grin: ). Och så hade han stor röv, i mina ögon finns det inget osexigare. Det slutade att han följde mig till busshållplatsen. Jag vet inte varför, men vi kysstes hejdå på hans initiativ. Sen åkte jag hem och ville aldrig mer träffa honom. Han ringde efteråt och beklaga sig över att jag hade lekt med hans känslor.

Jag skyller på att jag var ung, full och dum. Han måste vart väldigt desperat som ragga på en tjej som spydde som en kalv mest hela tiden
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 573
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 456
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 929
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp