Allergifoder till frisk katt?

R

Raderad medlem 124573

Jag har tankar på att adoptera en kompis till min katt. Hon äter dock allergifoder och funderar på hur man löser det på bästa sätt 🤔 Hennes mage kräver dessutom att hon har fri tillgång så en ev ny katt måste kunna äta samma mat utan att ta skada. Självklart kan jag ge den andra annat foder separat också men dagtid när jag inte är hemma måste dom kunna äta samma.

Kort sagt - finns det några risker med att ge en frisk katt allergifoder? (Förutom för min plånbok då…. 🙈)
 
Köp Surefeed-skålar. Öppnar sig bara för rätt katt genom att skålarna känner av kattens chip.

Viss de kostar en del, men är väl värd pengarna. Brukar gå att hitta begagnade om man håller utkik på tex Facebook. Jag köpte mina begagnade med ca 3 veckors mellanrum.
 
Köp Surefeed-skålar. Öppnar sig bara för rätt katt genom att skålarna känner av kattens chip.

Viss de kostar en del, men är väl värd pengarna. Brukar gå att hitta begagnade om man håller utkik på tex Facebook. Jag köpte mina begagnade med ca 3 veckors mellanrum.
Ingen risk att dom råkar komma åt en tugga om dom tex äter ur samma skål? Den gamle blir verkligen jättesjuk av minsta lilla 😬😬
 
Ingen risk att dom råkar komma åt en tugga om dom tex äter ur samma skål? Den gamle blir verkligen jättesjuk av minsta lilla 😬😬
Det finns huvor att sätta på baksidan. Det går även att reglera hur fort den ska stänga sig när rätt katt lämnar. Skulle fel katt stoppa in huvudet så stänger den sig.

Man kan ju också ställa skålarna i typ spiltor för att göra det extra svårt att komma åt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
554
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp