Allergisk reaktion av hudvårdsprodukter

nexxa

Trådstartare
För ca 1 månad sedan köpte jag en trio hudvårdsprodukter från ett välkänt märke som är "medeldyra". I denna trio följde det med 1 olje och vattenbaserad mascara borttagare, 1 ansiktstvål samt 1 flaska med ansiktsvatten.

Jag är väldigt noga med att inte låta ansiktsvattnet komma åt kring ögonen, mascaraborttagningen kommer ju ofrivilligt runt om ögat när man ska gnugga7dra bort försiktig och tvålen använder jag såklart i hela ansiktet.

Efter ett tag började jag bli röd omkring ögonen och provade byta ut det ena efter det andra tills det visade sig vara just den här "trion". Numera ser jag ut som en panda fast med röda ringar, ögonlocken är blålila och huden är knottrig och känns som någon rent av kastat syra på dessa områden! Jag köpte en kylande gele med garanterade naturliga ämnen men till och med den brinner på huden. Det flagnar massa och även vatten gör hiskeligt ont!

Så nu undrar jag om någon annan fått samma och vad ni gjort? Jag är inte så sugen på att gå till läkaren då jag är sjuk i övrigt och redan är stammis. En hudterapeut sa att jag skulle låta det va helt men det verkar som mina stackars "pandaringar" helst skulle vilja och behöva hjälp på traven.
Tacksam för tips! :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp