Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy bubblan va jobbigt det är, har kommit lite mer än halvvägs. Fyllt en bananlåda som ska till second hand, sen är det en stor hög på golvet med saker som ska slängas. Har en hel del kvar.
Ska gå igenom CD skivor, VHS, kassetband, disketter å massa annan bråte. Kommit en bit på vägen i alla fall.
Velar lite om jag ska skicka iväg Harry Potter böckerna jag har på engelska, kommer inte läsa dom igen. Har de svenska kvar....

Du menar att du ska sälja dom hoppas jag. Dom är fortfarande eftertraktade :up:
Tänkte precis säga att de går som smör på tradera.

(som smör? så konstigt uttryck egentligen. var det verkligen så eftertraktat? när? hur gammalt är det här uttrycket?)
 
Sådär ja, blev lite skillnad i bokhyllan. Imorrn ger jag mig på nästa bokhylla den borde va lite lättare. 😅

CCB1AD5C-7326-450F-B408-5C6F9EB26A2E.jpeg
 
Sådär ja, då har jag varit på tippen. Kom på jag glömde ta med mig bandspelaren, men det går fler turer till tippen. Går det inte att laga stereon i köket så ska den till tippen.

Har tre fulla bananlådor som väntar på att få åka till secondhand, de hade inte öppet idag, kommer ändå hitta mer som ska med, då jag inte börjat gå igenom garderoberna än.

Blev bra med bokhyllan när cd-skivshyllorna försvann, rummet blev genast lite ljusare.

A343CABE-0688-436F-A97A-F950DA6800F2.jpeg
 
Är det någon idé att försöka sälja sygrejer? Jag har en massa tyger, kantband och annat kvar efter en äldre släkting men mycket av det är ju ”vintagemönstrat” och ingenting jag någonsin kommer använda. Känns tråkigt att slänga men det är ju lådvis som bara tar plats 😅
 
Är det någon idé att försöka sälja sygrejer? Jag har en massa tyger, kantband och annat kvar efter en äldre släkting men mycket av det är ju ”vintagemönstrat” och ingenting jag någonsin kommer använda. Känns tråkigt att slänga men det är ju lådvis som bara tar plats 😅
Ja 🙂

Jag har sålt tyger på Tradera, men finns också speciella köp- och säljgrupper för tyg och tillbehör på Facebook.
När en inte vet vad det är värt tycker jag Tradeta är bra, det blir vad andra vill betala helt enkelt 😊
 
Är det någon idé att försöka sälja sygrejer? Jag har en massa tyger, kantband och annat kvar efter en äldre släkting men mycket av det är ju ”vintagemönstrat” och ingenting jag någonsin kommer använda. Känns tråkigt att slänga men det är ju lådvis som bara tar plats 😅
Ja det finns köp och säljgrupper på facebook för just sömnad, skicka ett pm om du vill ha tips.
 
Är det någon idé att försöka sälja sygrejer? Jag har en massa tyger, kantband och annat kvar efter en äldre släkting men mycket av det är ju ”vintagemönstrat” och ingenting jag någonsin kommer använda. Känns tråkigt att slänga men det är ju lådvis som bara tar plats 😅
Äh tyst med dig! Nu blev jag ju nyfiken på vad det är du har :angel:
 
Ja 🙂

Jag har sålt tyger på Tradera, men finns också speciella köp- och säljgrupper för tyg och tillbehör på Facebook.
När en inte vet vad det är värt tycker jag Tradeta är bra, det blir vad andra vill betala helt enkelt 😊
tack!
Ja det finns köp och säljgrupper på facebook för just sömnad, skicka ett pm om du vill ha tips.
Jag pm:ar 🙂


Äh tyst med dig! Nu blev jag ju nyfiken på vad det är du har :angel:

Jag vill inte ta över hela tråden med bilder så pm kan nog vara bra idé om ni är nyfikna men en väldig massor med tyger, mönster, knappar, trådar osv…

Det som jag tycker är roligast absolut tänker behålla är en gigantisk mönsterbok för broderade dukar 😁 Mönster på juldukar osv lär väl aldrig riktigt gå ur tiden så det lär antagligen inte vara några problem att sälja kopior på men det blir jag ju inte av med grejer genom.
 

Bifogade filer

  • 46175EDA-F7BB-44BF-9386-DAA3A955E24D.jpeg
    46175EDA-F7BB-44BF-9386-DAA3A955E24D.jpeg
    376,3 KB · Visningar: 27
I brist på kartonger fokuserar jag på mjuka paket; täcken, kuddar, lakan, gardiner, handdukar... Helt sjukt vad mycket textil som hamnat på hög här, tror nog aldrig det bott tillräckligt med folk i det här lilla huset för att 15 täcken någonsin varit i användning samtidigt.
 
Vi behöver ny tråd. Jag skapar en 😊

@Mineur kan du låsa tråden? 😊
Rapportera sista inlägget istället för att tagga mod framöver. Ibland är inte ansvarig moderator på plats och notiser försvinner (ibland har man ju inte tid att ta tag i saker direkt) medan rapporter ligger kvar tills man hanterat dem.
/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 390
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 006
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 060
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp