Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Rie är den boken bra? Har bara sett titeln och gillar den, men inte läst något om boken i sig.
Jo, det tycker jag.

Jag har ju Förvaringsdrottningens bok Förvara smart också. Den koncentrerar sig ju på förvaring men har många bra tips om hur man kan rensa bort onödiga saker. Så därifrån har jag också fått ideer tidigare.
Prylbanta är ju än mer koncentrerad på inriktning att få bort allt onödigt, samtidigt som någon annan får glädje/nytta av prylen du ser till lämnar ditt hem.
 
Om man vill bli motiverad till att slänga ska man se programmet Huset fullt av skräp...… attans vad prylar de har....


Hittade då ytterligare en prydnadsgrej och en bok som nu ska till second hand.
 
Jag har iaf köpt två böcker via bokbörsen, tyckte att det var väldigt smidigt!

Jag lade upp lite böcker ikväll. Hoppas jag blir av med dem och att det inte känns krångligt när de ska iväg. :)

Förresten råkade jag söka på boken Spårhunden och lukterna och såg att någon sålt den för över 1000 kr för ett par månader sedan på Tradera. O_o Tydligen är den slut överallt... Jag fick min sålt för över 500 kr i helgen. :) Tips ifall någon har en sådan som bara ligger och skräpar.
 
Jag har rensat och då framför allt sålt av mycket saker kontinuerligt under året. Jag har sedan januari roat mig med att skriva upp hur mycket jag sålt för, och nu är jag uppe i 19 887 kr 😯 Jag ska över 20 000 innan året är slut och det lär ju inte bli något problem. Eftersom barnen bara växer och växer tar det aldrig slut på saker att sälja...
 
Jag har rensat och då framför allt sålt av mycket saker kontinuerligt under året. Jag har sedan januari roat mig med att skriva upp hur mycket jag sålt för, och nu är jag uppe i 19 887 kr 😯 Jag ska över 20 000 innan året är slut och det lär ju inte bli något problem. Eftersom barnen bara växer och växer tar det aldrig slut på saker att sälja...
Det är helt sjukt vilka pengar man ändå får in på saker som bara ligger. Jag har fört över alla pengar jag fått in på ett speciellt konto + 5000 extra (födelsedagspengar som jag hittade i ett kuvert när vi flyttade) och jag har 19 700 på det kontot nu. Och då har jag en barnvagn för typ 7000 kvar att sälja + lite annat smått och gott. 😬😆
 
Herregud vad duktiga ni är! Sjukt bra jobbat allihop:banana:

Jag har mest "skräp" kvar, grejer som går att sälja för en femma kanske. Inte värt besväret tycker jag. Det blir secondhand av det. Hittills ligger det dock kvar i garderoberna :angel:
Ska läsa Prylbanta-boken och bli lite inspirerad. Ska bara hitta tid att läsa också.. Undrar om den finns som ljudbok :D
 
Kastar mig in här och undrar, vad gör ni med det ni rensar ut? Orkar ni sälja via nätet? Orkar ni stå på loppis? Jag orkar ingenting 😭

Därför har jag alla överskåp ovan garderoberna och halva källarförrådet fullt med utrensade fullt funktionsdugliga saker och kläder, samt en del samlarobjekt 🤦‍♀️
 
Kastar mig in här och undrar, vad gör ni med det ni rensar ut? Orkar ni sälja via nätet? Orkar ni stå på loppis? Jag orkar ingenting 😭

Därför har jag alla överskåp ovan garderoberna och halva källarförrådet fullt med utrensade fullt funktionsdugliga saker och kläder, samt en del samlarobjekt 🤦‍♀️
Jag har provat det mesta...
Provade att stå på loppis = inte min grej, det har jag inte gjort om. Men fick mycket sålt.
Provade att hyra loppis-hylla = funkade bra ett tag, fick mycket sålt. Lessnade på att åka dit och uppdatera... (pga av avståndet).
Har ibland saker ute på annonser på FB. Mest hästsaker och lite mer samlarsaker.
Riktigt dyra saker har jag haft på blocket också.

Men kontentan för mig (som inte heller orkar) är att det mesta läggs till secondhand, även sånt som skulle kunna säljas för upp till någon hundralapp.
Nya saker fick jag precis avsättning för i en lokal Jul-hjälpen-grupp på FB, det kändes bra!
 
Jag har provat det mesta...
Provade att stå på loppis = inte min grej, det har jag inte gjort om. Men fick mycket sålt.
Provade att hyra loppis-hylla = funkade bra ett tag, fick mycket sålt. Lessnade på att åka dit och uppdatera... (pga av avståndet).
Har ibland saker ute på annonser på FB. Mest hästsaker och lite mer samlarsaker.
Riktigt dyra saker har jag haft på blocket också.

Men kontentan för mig (som inte heller orkar) är att det mesta läggs till secondhand, även sånt som skulle kunna säljas för upp till någon hundralapp.
Nya saker fick jag precis avsättning för i en lokal Jul-hjälpen-grupp på FB, det kändes bra!

Jag har jättemycket porslin med samlarvärde av det dyrare slaget, och porslin är ju inte något man gärna skickar. Fattar inte hur folk orkar sälja på Tradera och sedan skicka massa paket :confused:
Jag orkar inte ens lägga upp annonser :rofl:

Tyvärr bor jag dessutom på landsbygden så ”hämtas på plats” skulle vara lönlöst..
 
Jag har jättemycket porslin med samlarvärde av det dyrare slaget, och porslin är ju inte något man gärna skickar. Fattar inte hur folk orkar sälja på Tradera och sedan skicka massa paket :confused:
Jag orkar inte ens lägga upp annonser :rofl:

Tyvärr bor jag dessutom på landsbygden så ”hämtas på plats” skulle vara lönlöst..
Det är av samma anledning som jag aldrig kommit till skott med att sälja på Tradera :angel:
 
Hörrni, böcker - hur blir man av med sånt? Är det bara att slänga? Jag är trött på dammsamlande bokhylla och läser aldrig en bok två gånger, är bara vansinnigt trött på skiten. Har mängder med köksböcker bland annat. Är det bara tradera typ som gäller om en vill ha något för böckerna?
 
Hörrni, böcker - hur blir man av med sånt? Är det bara att slänga? Jag är trött på dammsamlande bokhylla och läser aldrig en bok två gånger, är bara vansinnigt trött på skiten. Har mängder med köksböcker bland annat. Är det bara tradera typ som gäller om en vill ha något för böckerna?

Bokbörsen kanske? Studentlitteratur har jag sålt via Studentapan (tror jag det heter :o).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 383
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 990
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp