Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har rensat i evigheter känns det som men det tar ju aldrig slut 😫 Jag har skänkt och sålt massor med kläder och accessoarer men har ändå berg kvar. Jag hade kunnat skänka dem också iofs men jag behöver verkligen få in pengar då hundarna blivit sjuka på löpande band och min lilla nya har reservationer på försäkringen så jag får stå för allt själv. På tal om det så har det nog även blivit lite mycket hundar 😂 men varken vill eller kan sälja/lämna tillbaka någon.

Jag har också sålt mycket jag egentligen inte velat sälja men det har fått bli så för dels behöver jag pengar, dels har jag inte använt mycket av det jag har sålt utan bara haft för sakens skull och dels behöver jag få loss plats, tex pussel och nagellack som aldrig användes. Behöll mina favoritpussel och nagellacken som ingår i inredningen och de som jag använder ofta.

Igår fick ena transportburen till marsvinen flytta trots att jag både behöver den och hade plats till den, men behövde verkligen pengarna. Jag får köpa en ny när ekonomin är på fötter igen.

Nu ska jag lägga ut lite annonser på tröjor med marsvinstryck. Samma där, vill inte sälja men jag behöver pengarna och jag har ändå inte tid att använda alla så behåller de finaste och sätter högt pris på dem (eller egentligen inte för det var vad jag gav och de är använda ett par gånger bara) jag egentligen inte vill sälja så det inte känns som en allt för stor förlust om jag får dem sålda
 
Kastar mig in här och undrar, vad gör ni med det ni rensar ut? Orkar ni sälja via nätet? Orkar ni stå på loppis? Jag orkar ingenting 😭

Därför har jag alla överskåp ovan garderoberna och halva källarförrådet fullt med utrensade fullt funktionsdugliga saker och kläder, samt en del samlarobjekt 🤦‍♀️
Jag säljer via främst Blocket men också Tradera och lite FB. Jag säljer till första som hämtar. Orkar inte svara på tusen frågor, skicka extra bilder eller folk som bara märker ord.
Har stått på Loppis men no way att jag gör det igen. Tråkigt och blev inte så mycket pengar över efter att platsen var betald ändå.
Orkar mycket i perioder, just nu orkar jag inte alls. Vilket är synd, för jag skulle behöva bli av med barnvagnen...

Men jag skänker mycket, det mesta troligen.
 
Kastar mig in här och undrar, vad gör ni med det ni rensar ut? Orkar ni sälja via nätet? Orkar ni stå på loppis? Jag orkar ingenting 😭

Därför har jag alla överskåp ovan garderoberna och halva källarförrådet fullt med utrensade fullt funktionsdugliga saker och kläder, samt en del samlarobjekt 🤦‍♀️
Jag delar upp det i etapper, lite i taget. Försöker dela upp det i säsonger och sälja när jag tror att det är mest attraktivt. En del kör på att sälja tre saker i veckan. Och om det bara handlar om ett par kronors möjlig intäkt så skänker jag till Myrorna. Jag har inte sålt något på loppis utan bara Tradera, Blocket och i facebookgrupper
 
Jag har sålt tre böcker sedan i tisdags via bokbörsen! :) Två hundböcker och en kursbok. Jag kanske var överdrivet billig, jag vet inte, men det är vad jag skulle lagt ut dem för om jag sålt via FB och varit väldigt nöjd om jag fick för på Tradera. Det var inte krångligt med frakt heller vad jag märkt, bara att skriva ut. Men hur gör ni om ni skriver ut paketlapp hemma, sätter ni över någon plast ifall det skulle bli blött? Jag tycker det är så smidigt med postnords skicka lätt som de kan skriva ut i affären men blir lite knöligt om man har flera paket, som dessutom är ungefär likadana, som man ska skicka iväg samtidigt...

Samt så blir jag så nojig över hur väl man bör packa böcker. Skulle ni skicka dem som de är bara (typ i kuvert eller påse) eller packa in dem i något lite stötdämpande? Jag tänker att de går väl inte sönder men någon kanske blir irriterad typ om ett hörn har fått sig en törn på posten. Hur packar man bäst böcker?
 
Är inne i en rensarsväng igen.
Två barnstolar skänktes iväg under veckan, har fått några bett och en ny bikini sålt på Tradera.
Och sambon lämnade in en sopsäck full med kläder till klädinsamlingen.

Lade ut flera saker på Tradera med utrop 1 kr. Det skulle kännas tråkigt om jag inte får mer betalt än så men jag får försöka se vinsten i att ha färre prylar iallafall :)
 
Har börjat försöka rensa på lite hästgrejer efter att ha tagit bort min älskade fina vän i våras. Behöver ju inte ha dubbla uppsättningar av storhästgrejer längre.
Men fy vad tungt det är.
 
Jag har sålt tre böcker sedan i tisdags via bokbörsen! :) Två hundböcker och en kursbok. Jag kanske var överdrivet billig, jag vet inte, men det är vad jag skulle lagt ut dem för om jag sålt via FB och varit väldigt nöjd om jag fick för på Tradera. Det var inte krångligt med frakt heller vad jag märkt, bara att skriva ut. Men hur gör ni om ni skriver ut paketlapp hemma, sätter ni över någon plast ifall det skulle bli blött? Jag tycker det är så smidigt med postnords skicka lätt som de kan skriva ut i affären men blir lite knöligt om man har flera paket, som dessutom är ungefär likadana, som man ska skicka iväg samtidigt...

Samt så blir jag så nojig över hur väl man bör packa böcker. Skulle ni skicka dem som de är bara (typ i kuvert eller påse) eller packa in dem i något lite stötdämpande? Jag tänker att de går väl inte sönder men någon kanske blir irriterad typ om ett hörn har fått sig en törn på posten. Hur packar man bäst böcker?
Jag har fått sådana där plastfickor med lim på baksidan både från posten och schenker 😊
Annars har jag tejpat med bred tejp över fraktlappen.
 
Jag har fått sådana där plastfickor med lim på baksidan både från posten och schenker 😊
Annars har jag tejpat med bred tejp över fraktlappen.

Så man kan fråga efter en sån när man lämnar in paketet? Det vore ju himla bra! :)Då slipper man ju slösa typ en halv rulle tejp per paket... :p
 
Nu ligger träningsgrejerna ute och det kommer en och tittar i eftermiddag så håll tummarna att de blir sålda!

Jag ska också ta tag i att lägga ut ena symaskinen för jag behöver inte två (fick en helrosa i födelsedagspresent 😍)

Skor och fler kläder ska också ut men det är svårt att hitta köpare för skor i storlek 42 och kläder är ju hopplöst 😑

Mina Min hästs bästa får nog åka också då jag har läst dem.

Filmer har jag också men det är ännu hopplösare än kläder 😑
 
Skor och fler kläder ska också ut men det är svårt att hitta köpare för skor i storlek 42 och kläder är ju hopplöst 😑
Kan du inte skapa en facebooksida typ "damskor för större fötter" och lägga ut dem till försäljning där? Det finns många med udda skostorlekar som har svårt att hitta skor.
Du kan ju börja med att kolla om det redan finns en sådan sida?
 
Är inne i en rensarsväng igen.
Två barnstolar skänktes iväg under veckan, har fått några bett och en ny bikini sålt på Tradera.
Och sambon lämnade in en sopsäck full med kläder till klädinsamlingen.

Lade ut flera saker på Tradera med utrop 1 kr. Det skulle kännas tråkigt om jag inte får mer betalt än så men jag får försöka se vinsten i att ha färre prylar iallafall :)

Idag gick flera auktioner ut. Flera barnklädesplagg gick för 1-2 kr (med traderas avgift blir det alltså back..). Ett regnställ jag köpt för 4-500 kr och knappt använt gick för 16 kr. En jättefin windfleecejacka från Reima i samma prisklass, gick för en tjuga 🙈
 
Kan du inte skapa en facebooksida typ "damskor för större fötter" och lägga ut dem till försäljning där? Det finns många med udda skostorlekar som har svårt att hitta skor.
Du kan ju börja med att kolla om det redan finns en sådan sida?
Jag kan inte hitta någon sådan sida men facebooks sökmotor suger verkligen. Skapa en egen grupp orkar jag nog inte, men har fått tre par skor tingade tack vare denna tråden 😁
@Lyan Vad för slags skor har du? PM:a gärna. :angel:
Jag har skickat PM 😊
 
Inga fler skor sålda men träningsmaskinerna är alla sålda utom en och hjälp vad stort köket blev 😂 Min hästböckerna fick jag 200kr för men hade nog kunnat få mer så det var lite störigt. Igår la jag ut annons på mina strumphållare och benharness för jag behöver pengarna och jag använder ju ändå inte dem på vintern och har fått sålt några. Jag också lagt ut ett gäng hundselar då jag råkade beställa fel storlek till nya jycken så nu åker alla så jag kan köpa nya i rätt storlek som matchar varandra när de andra är sålda (och jag inte är pank längre). Även lagt ut symaskinen och lite småkrafs. Fortfarande kaos men jag har skickat fyra grejer och lämnat av en idag så det går ju nedåt, om än långsamt
 
Har plockat ut ytterligare 6 böcker från bokhyllan som åker till second hand i morgon.
Ute i bilen ligger redan ett gäng halsband som jag aldrig använder. De åker.
Har ett antal vaser som också ska iväg så småningom.

(Däremot funderar jag på var i herrans namn jag har satt kikaren.
Åratals sedan den användes, kan den finnas i stugan? Men den ska vara kvar :) )
 
Vill man ha in pengar rätt snabbt verkar inte bokbörsen vara rätt ställe. Jag tror jag sålt åtta böcker, alla skickade och har kommit fram och jag har fått betalt för en bok. Jag tror man har 20 dagar på sig att betala så det borde väl ramla in pengar snart hoppas jag. Jag trodde kanske att fler var som jag och betalade direkt man fått hem varorna, speciellt om man köper från privatpersoner. Men nä. Jag är mest glad att jag blivit av med böcker, men surt att ligga ute med en massa frakt på 62 kr/st.

Hur som helst har jag rensat ur en skrubb idag! Slängt en massa skrot och hittade en kostym jag ska sälja på Tradera. Det är sån ordning nu! Grejerna på den höga hyllan har liksom plats längst fram, utan att trängas, så man ser precis vad som finns där och inget ramlar ut. Så vackert att beskåda. :D
 
Jag sålde, ganska oväntat en bok på studentapan i veckan, det är en äldre bok som utgått från våra kurser. Sålde några krukväxter också, blev lite mindre kaos här hemma. Har några loppislådor som stadigt fylls på, vi får se om jag orkar sälja till våren, eller om jag skänker dom. :)
 
Imorgon ska jag ge mig på en av garderoberna med prylar. Tänkte möblera om därinne och skaffa lite lådor att förvara handdukar och sånt i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 178
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 006
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp