Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det flyttat en hundkorg och jag väntar på att ett hörnskåp och ena symaskinen också ska flytta 😃 Jag ska också skicka böckerna. Igår kom det en och hämtade en CD-spelare.

I möbelväg är det nog bara ett soffbord och lite tavlor kvar som söker nya hem.

Jag hittade en låda lådhandtag när jag drog fram hörnskåpet som jag hade glömt bort. Får se om de också åker eller om jag behåller dem. Det är inget jag behöver nu, men om jag mot all förmodan skulle flytta så vill jag ha den modellen. Jag får fundera lite.

Idag blir det att lägga ut ännu fler kläder, accessoarer och en balklänning. Plus högen med DVD-filmer, men där har jag inga stora förhoppningar
 
Garderoben fixad. Eller ja, det ska in två korgar till handdukar och dukar sen är det klart.
Ska skaffa en korg till till hallen för grejer som används men inte varje dag.

Sen ska jag ge mig på syrummet. Igen. Hittade tre påsar garn, broderier och halvfärdiga projekt i garderoben. De hivade jag in i syrummet så nu måste det organiseras igen.
 
Jag fick ju, otippat, sålt alla mina stalldoftande vinterkängor. Men fräscha vinterjackor etc verkar inte gå alls - nu ger jag upp, ska försöka ta tag i att packa över dem i sopsäckar idag så får de åka till secondhand istället. Har rensat ut en del varma tröjor etc också som får följa med i samma veva, jag har inte ork till att försöka sälja kläder just nu. Hoppas kunna åka och lämna det i nästa vecka!

Sen borde jag ta tag i att fortsätta rensa förrådet, har några saker där som jag ska lägga upp till försäljning..
 
Har tagit itu med mina gamla ärvda örgott av god bomullskvalitet.
Kollade dem mot mina kuddar och på något örngott får jag flytta knytbanden för att de ska nå att knyta, men
i övrigt så stämmer det rätt bra.
Rensade bort 6-7 st pga hål eller lappning. De får bli trasor i stället.
Sedan ska jag koka/bleka de flesta örngotten för de har blivit gula. Ser inte så fräscht ut...

De har fina broderier eller spetsar liksom de lakan jag tidigare gick igenom.
Har f ö sovit första natten i mitt omgjorda påsalakan av gamla lakan.
Lite tyngre än moderna påslakan och med mycket skön känsla .... :)
 
Mitt rensande varje dag går rätt bra. Missat några dagar så nu ligger jag på dag 16.
16 blev mitt pyttelilla källarförråd, skidor, gammal hjälm och prylar åkte. Passet innan blev hästens grejer, några slängde jag, mer ska till en begagnat butik.
17 ska strax påbörjas, får bli soffbordet som har några lådor.
Känns bra att rensa ett fast antal grejer, annars blir man ju aldrig klar, nu kommer jag rensa 17 saker och sen får man ju bryta....
 
Jag fick ju, otippat, sålt alla mina stalldoftande vinterkängor. Men fräscha vinterjackor etc verkar inte gå alls - nu ger jag upp, ska försöka ta tag i att packa över dem i sopsäckar idag så får de åka till secondhand istället. Har rensat ut en del varma tröjor etc också som får följa med i samma veva, jag har inte ork till att försöka sälja kläder just nu. Hoppas kunna åka och lämna det i nästa vecka!

Sen borde jag ta tag i att fortsätta rensa förrådet, har några saker där som jag ska lägga upp till försäljning..
Ni har ingen RIA eller hemlösas hus kanske i staden? Dom skulle kanske med glädje ta emot vinterjackor och tröjor till de hemlösa :)

I Ludvika där jag bor har kommunen satt upp "Wall of kindness" där man kan hänga en jacka och så tar någon behövande den, väldigt uppskattat initiativ :)
 
Ni har ingen RIA eller hemlösas hus kanske i staden? Dom skulle kanske med glädje ta emot vinterjackor och tröjor till de hemlösa :)

I Ludvika där jag bor har kommunen satt upp "Wall of kindness" där man kan hänga en jacka och så tar någon behövande den, väldigt uppskattat initiativ :)

Tyvärr finns inga organisationer alls som jobbat med hemlösa eller andra behövande här, det var min tanke också annars. Men det är "bara" secondhand. Finns i stan (Uppsala) men det är 5-6mil enkel med bil och jag vet inte när jag ska ditåt nästa gång eftersom jag numera jobbar "ute i nästan ingenstans" - annars hade jag gett det till stadsmissionen!

Det närmsta jag kommer i någorlunda närheten är Röda korsets secondhand..
 
Sambon hälsade på sin pappa i helgen och kom hem med tre flyttkartonger fulla med köksgrejer, kastruller, glas i olika former, tallrikar, etc. Precis som vi inte hade tillräckligt. Men han måste ju också få ha sina grejer i huset, det är ju inte bara jag som bor där liksom, även om han flyttade in till mig så han tog med sig väldigt lite grejer.

What to do??
 
Sambon hälsade på sin pappa i helgen och kom hem med tre flyttkartonger fulla med köksgrejer, kastruller, glas i olika former, tallrikar, etc. Precis som vi inte hade tillräckligt. Men han måste ju också få ha sina grejer i huset, det är ju inte bara jag som bor där liksom, även om han flyttade in till mig så han tog med sig väldigt lite grejer.

What to do??

Är det saker som har affektionsvärde för honom? Vill han använda dem?
 
Alla filmer, några till strumphållare, en hundväska, ett hörnskåp, ett par marsvinshus och en väska med marsvin på och en hylla har flyttta nu! Spegeln är betald men inte hämtad.

Kläderna och de sista böckerna går segt och jag har fortfarande fler att lägga ut 😂 Massa små hundprylar också. På lördag är det utställning för marsvinen så då hoppas jag få sålt det som är marsvinsrelaterat
 
Fråga sambon vad han vill göra med det.Om han tycker det 'är värt att spara eller om ni ska sälja/skänka
Jo, vi har en dialog om det såklart. Men även om han inte vill behålla allting, så är det ju ändå mer grejer in eftersom han kommer att behålla lite av det i alla fall.
 
Frågan kanske har kommit upp innan, men ni som säljer saker i vilka medier/sidor lägger ni ut annons? Har en del som jag vill sälja, speciellt skor 🙈har försökt på norska blocket aka finn, men får inte napp. Funderar på Ebay, nån som sålt där? Eller har nått annat tips? ☺️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 090
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp