Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensat i garderoben. Var inte riktigt så hård som jag borde varit. Fortfarande fullt till bristningsgränsen..
Men en hel kasse till secondhand! Orkar inte fixa med Tradera och sälja själv.
Har röjt upp ytterligare ett hörn i syrummet. Slängde en stor påse med halvfärdiga projekt och grejer jag inte fattar varför jag sparat.
Ska köpa en till byrå också så jag får undan mer tyg. Jag har galet mycket tyg!

Och dessutom har jag satt typ femton sticklingar av penningträd :cautious:

Mitt rensande går med andra ord rätt dåligt :D
 
Jag har utvecklat en strategi för garderoben. Det får räcka med antal klädesplagg, så från och med nu så gäller "ett plagg in = ett plagg ut". Jag har ställt en Ikeapåse i ett hörn i garderoben, där kläder som.jag egentligen inte ska behålla hamnar omgående. Provade ett par byxor idag och insåg att dom fortfarande inte var bekväma, direkt ner i påsen. Oftast brukar dom annars landa på hyllan och bli kvar där annars. :D
 
Garagerensning innebar att två ej använda delar till tidigare bilar ligger ute till salu. Återstår att se om någon behöver dem.
Sedan gav jag bort oljor och annat till Cittran, plastbåten mm som jag inte äger längre. Flaskorna tar bara plats. De försvann fort.
Ställde ihop en massa flaskor med schampo och vax så att man kan tömma dem allt eftersom. De hade hamnat på olika ställen tidigare....hittades inte och så inköptes en ny...

Ska ge bort en bok till en kompis. Bra, men det räcker att läsa den en gång.

Har gjort iordning en hörna i uthuset där jag ska ställa alla salugrejor. Snabbt att slänga dem i bilen/på släpet om det blir att delta i loppis.
 
Tredje bokhyllan gjord idag! 💪💪
34998

Detta är extremt ovanligt för att vara mig :rofl: Jag gick faktiskt igenom med det! Jag skulle nog dock kunna slänga lite mera ungdomsböcker ... inte de alla är mig kär. Hmm.. Men det är en bra början!
Det fanns en liten rad med hästböcker och några kunde jag inte låta bli att spara :o Men jag kommer ju inte att läsa dem igen tror jag, får kanske skärpa till mig lite. Men det kommer! Nu är det bara en hylla med papper och sen pärmarna med mera papper ovanpå bokhyllorna... puh!
Sen är det bara garderoben... :cautious: Men den tar jag nästa vecka. Det behövs nog ett helt projekt åt bara det 😅
 
Vi ska flytta och allt får inte följa med. Har startat ett "huskonto" dit alla pengar ska gå som vi får in.

Sålde en barnvagn idag för 2000 kr.

Ska sälja en till barnvagn men då måste jag hitta madrassen till liggdelen först. 🤔
 
Tredje bokhyllan gjord idag! 💪💪
Visa bifogad fil 34998
Detta är extremt ovanligt för att vara mig :rofl: Jag gick faktiskt igenom med det! Jag skulle nog dock kunna slänga lite mera ungdomsböcker ... inte de alla är mig kär. Hmm.. Men det är en bra början!
Det fanns en liten rad med hästböcker och några kunde jag inte låta bli att spara :o Men jag kommer ju inte att läsa dem igen tror jag, får kanske skärpa till mig lite. Men det kommer! Nu är det bara en hylla med papper och sen pärmarna med mera papper ovanpå bokhyllorna... puh!
Sen är det bara garderoben... :cautious: Men den tar jag nästa vecka. Det behövs nog ett helt projekt åt bara det 😅
Eh, om du vill bli av med Harry Potter (flammande bägaren och halvblodsprinsen) så kan jag offra mig 🤓
 
Eh, om du vill bli av med Harry Potter (flammande bägaren och halvblodsprinsen) så kan jag offra mig 🤓
Nä nä :D De böckerna ska jag definitivt inte göra av mig med :love:
Jag undrar dock var min sjunde bok är ... Jag har den engelska men jag är säker på att jag har läst den på svenska också :confused::cautious:

Den fjärde är dessutom en av de mest slitna :o:D

Jag har ju dessutom de tre andra små böckerna av JK och två andra böcker om filmerna osv (de stora!), vore inte komplett utan en hel serie :D
 
Nä nä :D De böckerna ska jag definitivt inte göra av mig med :love:
Jag undrar dock var min sjunde bok är ... Jag har den engelska men jag är säker på att jag har läst den på svenska också :confused::cautious:

Den fjärde är dessutom en av de mest slitna :o:D

Jag har ju dessutom de tre andra små böckerna av JK och två andra böcker om filmerna osv (de stora!), vore inte komplett utan en hel serie :D
Oops, jag räknade dåligt :o:angel: sjunde boken var ju där 🙈:rofl:
 
Syrummet är typ rensat! Alla stuvar är (ganska slarvigt) vikta och ligger i en hög i väntan på min nya byrå. Golvet är sopat och jag har börjat sortera mina mönster. Lagt ut en del på Tradera. Funderar på att sälja min ena syskola från 60talet. Den har legat i en hög under strykbrädan i typ tre månader.. Borde kunna få en slant för den. Jag har dessutom två, visserligen med olika mönster men ändå. Tveksamt om jag kommer använda dem med tanke på hur galet mycket mönster jag har.
 
Idag tog jag nya tag och började med garderoben! :up: Speciellt golvytan full med gamla skor... :cautious::o:angel: Några skulle nog kunna slängas medan andra ser helt okej ut, men det får de jag ska skänka till avgöra. Sparade endast ett par skor och regnstövlar :up: De jag använder står ändå i hallen.
Sedan gav jag mig på ryggsäckarna/handväskorna .... Jag hade nog sparat varenda en sen jag började skolan eller nåt :cautious: Så skorna och ryggsäckarna hamnade alla i samma svarta sopsäck som blev alldeles proppfull!
Dammsög golvet i garderoben också när den ändå kom fram i ljuset för första gången på länge :rofl::D
Är nog inte färdig i garderoben men jag blev så svettig, och jag behöver köpa mera sopsäckar :cautious: Så det fick räcka för idag.
 
Det är så mycket prylar som jag skulle kunna sälja men honestly, jag vill inte hålla på och sälja dem en och en. Och dessutom så de som jag ska skänka till, tror jag, är såna som hjälper de i behov så det känns som en bra gärning också! Jag är inte i så stort behov av pengar just nu ändå.
 
Bara en hylla gjord idag men jag ville inte bli svettig då jag ska på AW imorgon :p Mest papper och sånt på den hyllan, känner att jag behöver titta igenom böckerna igen och bli strängare :cautious:
Min dammvippa är försvunnen dessutom :confused::cautious: bara den inte hamnat i en av sopsäckarna..! :arghh::banghead:
 
Lagt ut 5 symönster på Tradera. Funderar på att försöka sälja några syböcker med.
Garderobsrensningen gick sådär. Fortfarande fullt med kläder, och dum som jag är syr jag mer. Ska nog lägga några klänningar i secondhandpåsen. Jag har för många!
Secondhandpåsen, den tredje, börjar bli full. Det är visserligen ingen stor påse utan en vanlig pappkasse från mataffär. Men ändå.

Sålt en hel del hästgrejer. Bara sadeln kvar snart.
 
Insåg alldeles precis att vi har två matberedare i matkällaren som stått där oanvända i flera år.. Första hade sambon med sig i sitt bohag, äldre variant från typ sjuttiotalet 🤔 men den hade en skärmojäng han använde till sin potatisgratäng. Sen gick hållaren sönder. Tror sambon skaffade en ny hållare men nu hittar han inte skäret istället 😁
Andra fick vi ärva för sambon trodde den hade ett passande skär.. Men tyvärr.

Vi fick en ny beredare i julklapp för något år sedan så dessa Har bara stått och tagit plats i flera år. Så himla onödigt !
Nu åker de ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 384
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 995
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp