Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar bli dags att rensa garderoben igen.. Jag syr så mycket att det fyller på hela tiden. Hittar nya favoritmönster hela tiden och då räcker det ju inte med en per modell. Jag har dessutom en hel hög med UFOn (oklara objekt) och grejer som ska lagas. Vette tusan om det kommer bli gjort.. En del har legat typ fyra månader.

Jag har slängt en död krukväxt idag. Har behållit den i hopp om att den ska återhämta sig och sätta nya skott men nu fick jag inse att den är bortom all räddning. Dessutom har jag samlat ihop en hög sticklingar att ge till en jobbarkompis.
 
Lagt ut tre klädesplagg på tradera (Märkes). Får väl se om någon nappar :) I mitt ena förråd idag insåg jag att jag hamstrat speglar också. Hade säkert en plan när jag köpte dem på auktion. Så antingen ska de upp idag eller säljas.
 
Men ja, filt i bilen är ett måste! :up:

Min mor har alltid haft det, och jag gör likadant. Jag har två yllefiltar i bakluckan. Blir jag stående nånstans så är risken ganska stor att jag får vänta en ganska bra stund på en bärgare tex, då kan det vara skönt att ha även om det blir jäkligt kallt ändå vid fel årstid. Har också fått åka till veterinären med påkörda katter (inte mina och inte jag som kört på) vid ett par tillfällen, då är det inte heller fel att ha.
Lite OT men vi var synerligen tacksamma för våra nyinköpta thermotäcken när bilen la av 20 mil hemifrån och deet var mitt i natten och mitt i vintern. Nyinköpta hästen i transporten gillade också att vi gjort en proffsshopping på Börjes :D

Så ja, filtar i bilen är ett måste.
 
Ja, det är så mina föräldrar tänker mer. Håller med om att det är lite makabert..
Jag försöker tänka likadant.
Det är inte makabert. Det är ren omtanke av avkomman.

När någon går bort är det nog jobbigt och problem ändå. Barnets far bor på en gård där ingen har flyttat iväg på minst tre generationer. Och det finns många lador.... Det kommer inte att bli roligt att rensa där.
 
@tanten Ja det är jättebra. Man samlar ju på sig en del med åren. Jag tror att det jag tycker känns konstigt är att mina föräldrar faktiskt kommer dö en dag..
 
Haft långtråkigt dag och därför tittat på ett flertal avsnitt av Hotel Inspector ( Alex P) på Youtube.
Drabbades av lite rensarlust (där rensar de friskt !) och hittade då en fin ullkostym och en vinterrock från min far i en bortglömd garderob som nu ska få fara till second hand.
Ska kolla mer i den där garderoben för jag tror att det kan finas fler secondhandkandidater där....
 
Igår rensade jag i stuvlådan. Det blev två påsar skräp och en ikeakasse med större bitar som antingen ska sparas eller säljas. Får väl se vilket jag bestämmer mig för. Är ju en del fina tyger som är jobbigt att skiljas från :p
 
Började fylla bilen med elektronikskrot som blivit stående. När jag lastat den mest irriterande högen så gick jag "bod-genomgång" för att se om det fanns mer - och det gjorde det O_o Till slut hade jag fyllt hela bakluckan!
Sen åkte jag till återvinnisstationen och dumpade :up: Sååå skönt att bli av med!!
 
Lämnade iväg fyra vinterjackor till kyrkan som ger till behövande.

Har tänkt i fem år att de kommer passa bra som slit och släng - jacka hemma på gården... Men sen har man ändå favoritjackan på sig oavsett hur sliten och ful den är.

Så de får värma någon annan istället för att hänga här år ut och år in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 188
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp