Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig sålt, eller köpt på FB. Hur gör man?
1. Hitta en lämplig grupp. Typ "köp och sälj i xxx". Eller, om det är märkeskläder kanske det finns "märkeskläder säljes" eller något liknande.
2. Lägg upp bilder med pris så kontaktar folk dig på om eller i kommentarsfältet.

Det finns även "marketplace", fbs egna annonssida.
 
Kan man även sälja skor? Jag hade en liten idiot period när jag köpte skor som jag aldrig använt och egentligen är helt galna - enorma höga klackar :angel:
 
De är i jättebra skick, vissa är helt nya (från butik) och jag har inte ens haft på mig, suck, men kan inte sälja med katt i hemmet.
Men varför skulle då röda korset kunna ta dom? Folk är väl lika allergiska där och om de inte vet och tar på sig kläderna så kan det ju bli väldigt jobbigt för en allergisk person
 
Men varför skulle då röda korset kunna ta dom? Folk är väl lika allergiska där och om de inte vet och tar på sig kläderna så kan det ju bli väldigt jobbigt för en allergisk person

Får väl meddela Röda Korset att jag är kattägare och sedan får de bestämma själv.
 
Sålt en barnjacka idag :) 50 kr till ev semesterkassa (Blir väl 2021) En barncykel åker söderut imorgon med kollegan. En tjej ville seriöst köra 40 mil tur och retur för den! Men kollegan ska till sin mamma som bor bara tre mil bort från tjejen som ville köpa.
 
Fick en barncykel såld idag - yey, det rör på sig igen :up:

Men ibland blir jag bara less på köpare tyvärr. Har en ponnysadel ute och det var en som ville titta och frågade om h*n fick ta hem och prova. Javisst sa jag, men då får du betala den och ha öppet köp om den inte skulle passa. Nej då gick det inte, h*n ville ta hem sadeln och prova utan betalning. Betalning skulle ske om den passade... med motiveringen att h*n ville inte bli lurad :cautious:
Jag då?
Sure att jag lämnar iväg en sadel till en okänd person utan att få betalt innan (kunde gå med på delbetalning, men icke) :meh:
Nåja, den blir väl såld förr eller senare ändå ;)
 
Jag köpte visst lite grejer häromdagen, men nu när fd sambon flyttar ut känns det som att jag har hur mycket plats som helst, vilket är livsfarligt.

Men jag har hittat ännu mer saker att skicka med honom, så det känns som att jag rensar lite också. Idag skickade med två stycken fönsterlampor jag köpt billigt på Gekås en gång i tiden och som jag bytt ut sedan länge.
 
Förra sommaren upptäckte jag jumpsuits - älskar dem. Men en av dem jag köpte gick jag upp en storlek i, vilket var ett stort misstag - den sitter verkligen illa och jag använde den bara en gång. Har försökt sälja den för ca 1/6-1/8 av nypriset i evigheter, utan resultat. Idag letade jag rätt på den på Zalando och tog en printscreen så att det syns hur den ser ut på också - det tog skruv, nu är den såld! :laugh:
 
Har plockat bort i stor sett allt nu från den gamla rivna ladan. I höstas gav jag bort en del av timret som blev en fondvägg hos en person, för någon vecka sedan hämtade 2 andra till bla ett livande bord och nu i dagarna hämtas det sista av ytterligare en.
Känns bra att det som gick att återanvända kommer till nytta och glädje ytterligare en gång.
Nu återstår bara att få lös de sista ruttnade stockarna längst ned och städa undan i botten där lada n stått. så att ytan kan användas till annat.
Känns som om jag borde kunna skaffa mig något annat då.....? om man räknar varje stock....?
Ett par skor behöver jag. Jag avskyr att köpa skor......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 326
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 944
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp