Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när exet flyttar ut märker man ju hur mycket skit man har själv. Suck på det!

Och detta med att sälja grejer tar ju knäcken på en, jag blir bara irriterad och det vill jag ju inte bli. Jag har en nästan helt ny Shoei-hjälm som inte riktigt passar min huvudform så jag har köpt en annan hjälm istället. Tänkte att det skulle gå att sälja Shoei-hjälmen, men det går typ inte trots att jag har lagt ut den för ett jättebra pris. Är det ingen som köper mc-hjälmar? Vill ju inte kasta den för den är inte ens använd tio gånger och den kostade ca 4.000:- ny när jag köpte den. Vad gör man? Vill ju inte skänka bort den heller....försöker man komma på någonting att byta med?
 
@Ramona Har du skrivit i annonsen hur gammal hjälmen är? Om inte så kanske det kan hjälpa, beroende på varför folk inte nappar?

Jag är ju "tråkig" och köper inte begagnade hjälmar, eftersom jag inte säkert vet hur gamla de är eller vad de varit med om. Nu kör jag inte mc, men tänker så med ridhjälmar själv iaf.
 
Nu har jag äntligen fått tummen ur att lämna in två kassar kläder till second hand. Har försökt sälja dem i evigheter nu och tröttnade på alla annonser och folk som säger att de vill köpa och sedan hör man inte ett ord efter det.

Jag har också lagt ut en hel hög smycken och accessoarer och har fått lite sålt. Ger det en vecka och sedan åker de också till second handen ihop med de sista kläderna som bara ska tvättas först. Har dock några plagg kvar som jag känner att jag vill ha mer än bara några kronor för så de får ligga i garderoben tills jag orkar lägga ut dem igen
 
Sålt ett par skor och en verktygslåda, och lagt upp lite annat smått. Verktygslådan har jag haft ute till försäljning hur länge som helst, för samma pris (ett par tior), men så la jag upp annonsen på nytt i några grupper och *poff* så dök det upp en köpare. Trevligt. I övrigt går det trögt..
 
Fått tummen ur och lagt ut lite fler prylar på Tradera.

Och igår fick jag sålt en martingal :banana:

Jag är dock alldeles för nära att klicka hem en beställning på nya hästprylar.. Har hittat några kvalitetsstigläder till riktigt bra pris, frågan är bara HUR viktigt det egentligen är med nya stigläder till barnen och mig?
Barnen har redan stigläder, men de är inte av bra kvalitet så jag är lite orolig att de ska skava för mkt på nya sadeln.

Hur resonerar ni vid nya inköp?
 
Fått tummen ur och lagt ut lite fler prylar på Tradera.

Och igår fick jag sålt en martingal :banana:

Jag är dock alldeles för nära att klicka hem en beställning på nya hästprylar.. Har hittat några kvalitetsstigläder till riktigt bra pris, frågan är bara HUR viktigt det egentligen är med nya stigläder till barnen och mig?
Barnen har redan stigläder, men de är inte av bra kvalitet så jag är lite orolig att de ska skava för mkt på nya sadeln.

Hur resonerar ni vid nya inköp?

Försöker tänka igenom varje nytt inköp två - tre gånger om jag verkligen behöver det. Mitt bekymmer är kläder...Jag älskar kläder. Men nu har jag satt att ska jag köpa ett nytt plagg måste tre bort antingen slängas, skänkas eller säljas.
 
Suck, det visade sig att Röda Korset har stängt pga corona. Det tar emot att slänga hela och relativt nya och oanvända kläder. Får sortera om och kanske ta med till Stockholm och försöka sälja där.
Osäker på om jag skrivit detta tidigare. Men lägg ut på Blocket, säljapp eller Facebook gratis mot avhämtning? Gör alltid så och hinner knappt blinka innan det är borta :)
 
Fattar inte hur ni orkar.
La ut en annons om en köttkvarn igår. Viöl redan ta bort annonsen och påstå att den är såld.
Får bara en massa konstiga meddelanden från folk utan namn. Stressar upp och får för mig saker/tankar som inte riktigt är rimliga. (Som att de försöker skicka mobilvirus till mig eller tänker göra inbrott när jag inte är hemma.) :banghead: :crazy:
Har andra annonser uppe, men utan respons på dem. Köttkvarnen väcker ju intresse, men frågan är om den blir såld ändå.

Nä, inget mer för mig. Orkar inte.



Lättare med sakerna jag kunnat ge bort. Som gunghäst, studskossa, barnkläder, barnvagn. Mycket lättare.
 
Fattar inte hur ni orkar.
La ut en annons om en köttkvarn igår. Viöl redan ta bort annonsen och påstå att den är såld.
Får bara en massa konstiga meddelanden från folk utan namn. Stressar upp och får för mig saker/tankar som inte riktigt är rimliga. (Som att de försöker skicka mobilvirus till mig eller tänker göra inbrott när jag inte är hemma.) :banghead: :crazy:
Har andra annonser uppe, men utan respons på dem. Köttkvarnen väcker ju intresse, men frågan är om den blir såld ändå.

Nä, inget mer för mig. Orkar inte.



Lättare med sakerna jag kunnat ge bort. Som gunghäst, studskossa, barnkläder, barnvagn. Mycket lättare.
Jag väljer mina strider, dvs val av försäljningsplattform.
Lägger ut det mesta på Tradera, eftersom jag tycker att det är minst krångel där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 150
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp