Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blivit av med en kyl och en frys för 1000 kr. Snabbt och lätt.

Sen kan vi ju ignorera delen om att detta innebar ett inköp av ny kyl och frys innan.. :D

Men ja marketplace var himla smidigt så ska försöka bli av med en tavla och en matta på samma sätt :)
 
Jag har planerat att ha en loppis på ridbanan någon helg, den ligger precis vid vägen, så folk kan svänga in och handla. Men det är ett jäkla jobb att prismärka och sortera osv. Jag är inte ett dugg peppad, men grejerna är ihoppackade i lådor och mycket är sånt som jag tror att jag skulle få lite pengar för...
Jag lämnar in alla hästprylar till en butik istället, visst hon tar en del provision, men jag slipper allt jobb! Vill man bestämma priser så får man det, men jag lämnar bara påsarna där och så får de sköta allt :) De har ju ändå mycket bättre koll vad grejerna går att sälja för.
 
Jag har fått sålt en nummerlappsväst, ett (nytt, oöppnat) läppstift och det sista av mina hästtäcken. Så skönt - det var det mest skrymmande av dem (ett tjockt vintertäcke) som ensamt tog upp en rejäl låda i förrådet.
 
Jag lämnar in alla hästprylar till en butik istället, visst hon tar en del provision, men jag slipper allt jobb! Vill man bestämma priser så får man det, men jag lämnar bara påsarna där och så får de sköta allt :) De har ju ändå mycket bättre koll vad grejerna går att sälja för.
Det hade jag gärna gjort, men det finns inget sånt häromkring. :)
 
Vet inte om jag skrivit detta men har gett bort en fläkt till en kompis (högg en som står på golvet) och ett duschdraperi till en annan kompis.

Sen hittade jag ett mackjärn på erikshjälpen så mitt gamla som jag inte gillade för det stängde av det goaste i mitten med en rand ska åka till pojkvännen.
 
Hon som skulle ha alla hundgrejer har fortfarande inte hört av sig så nu blir det att försöka sälja allt var för sig 😑 Har fått sålt fyra halsband och ett koppel. Bara en hel jäkla låda kvar :banghead:
 
Alla hundgrejer sålda! Tjohoo :bump::banana::bump: Fick gå ned rejält i pris men hellre det och få alla sålda på ett bräde än att bli sittande med dem i månader!

Nu ska jag försöka hålla mig borta från pyssel 😅 Har också gått ur alla hundsäljgrupper på facebook för att inte bli frestad.

Jag har också fått sålt två chokers 😊
 
Jag är himla dålig på att rensa och har supersvårt för att göra mig av med saker, vi bor ganska litet nu och om vi får en liten till, något som vi önskar så får vi inte plats här vi bor nu. Tror problemet för mig är att jag tänker att det vi har i förråden kanske behövs om vi någon gång skulle flytta till större. Men så är det ändå mycket som bara ligger och skräpar å tar plats som jag tvivlar på att vi kommer använda i framtiden. Hur gör ni andra som är så duktiga och gör er av med saker? har ni några "regler" som ni förhåller er till när ni rensar? :)
 
Jag är himla dålig på att rensa och har supersvårt för att göra mig av med saker, vi bor ganska litet nu och om vi får en liten till, något som vi önskar så får vi inte plats här vi bor nu. Tror problemet för mig är att jag tänker att det vi har i förråden kanske behövs om vi någon gång skulle flytta till större. Men så är det ändå mycket som bara ligger och skräpar å tar plats som jag tvivlar på att vi kommer använda i framtiden. Hur gör ni andra som är så duktiga och gör er av med saker? har ni några "regler" som ni förhåller er till när ni rensar? :)
Jag tror egentligen att man måste vara motiverad bara. Ditt hem är inget förråd/butik. Om saker inte används så kan du göra dig av med dem. Många "bra att ha" sitter så att säga bara i huvudet och skulle ett behov någonsin uppstå så får man ta det då tänker jag.
 
Jag är himla dålig på att rensa och har supersvårt för att göra mig av med saker, vi bor ganska litet nu och om vi får en liten till, något som vi önskar så får vi inte plats här vi bor nu. Tror problemet för mig är att jag tänker att det vi har i förråden kanske behövs om vi någon gång skulle flytta till större. Men så är det ändå mycket som bara ligger och skräpar å tar plats som jag tvivlar på att vi kommer använda i framtiden. Hur gör ni andra som är så duktiga och gör er av med saker? har ni några "regler" som ni förhåller er till när ni rensar? :)
Enklast borde väl vara att börja med det man har ärvt. "Givaren" finns ju inte längre kvar och kan inte ha några åsikter på varför du inte behåller det.
Vissa saker kan det räcka med att ha ett foto på.

Jag läser med jämna mellanrum i boken Prylbanta och det går lättare och lättare att se vilka saker som ska bort.
Sedan är ju då bedömningen - ska jag sälja, ge bort eller kasta?
Oftast vill man ju ha någon krona för en del saker men det kanta mer energi att annonsera och sälja det än den tid det tar att ge bort det.
Speciellt nu i Coronatider behöver man ju inte heller träffas för den biten.
Har f ö sålt en del grejor utan att träffa köparen. De messar när de börja vara i närheten samt swishar mig pengarna och jag ställer ut grejerna.
Kollar bara att rätt bil hämtar upp.
 
har ni några "regler" som ni förhåller er till när ni rensar? :)

Min "regel" är att jag ska ha kvar saker som jag vill ha, på riktigt. Jag har inget mål om att ha så lite som möjligt, egentligen, men däremot vill jag ha saker som jag verkligen vill ha. Det mesta ska användas, men jag har några undantag där (tex de sadlar jag har kvar, som jag gjort och som av olika skäl har ett högt affektionsvärde. Jag har ingen häst fn och förra hästen hade en helt annan exteriör än hästen som sadlarna gjordes åt. Men de betyder mycket.). Jag tycker att det känns jobbigt att ha saker som verkligen bara tar plats egentligen.

Det är helt okej att jag har en lampa (en väldigt unik, vacker sådan) som jag har haft undanställd i flera år, eftersom jag inte har någon bra plats att ha den framme på och är rädd att den blir glassplitter när katterna lever om, samma med en spegel. Däremot vill jag inte ha något i förrådet som står där för att jag egentligen inte vill ha det, som bara är kvar för att jag råkar ha ett förråd.

När det gäller kläder så får de mig att må dåligt om de inte passar, så där rensar jag hårt numera. De ska vara fina, hela och sitta bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 340
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 531
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 041
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp