Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lagt ut ännu fler annonser. Det är ridkläder mest. Försöker sälja billigt bara för att bli av med.
Alltid lika spännande att se om någon nappar. Skulle få ihop ungefär 400 kr om allt säljs.
Jag har börjat sätta in allt jag säljer för på Dreams (Ålandsbankens app för sparkonto). Hittills är det tomt, fast jag började förstås i fredags. Kanske kommer det bli en slant till slut. Perfekt för nästa års semester!

Ska göra ett röj till i garderoben. Vågar inte ens räkna hur många klänningar och t-shirts/tröjor jag har. Och jag syr ju nytt typ hela tiden. Kanske ska prova @Luktpion tekniken, att lägga ut för 3 kr. Fast det är enklare att bara lämna in till secondhand, jag kör ändå förbi två affärer på väg till jobbet. ja, den som lever får se.
 
Jag har lagt ut ännu fler annonser. Det är ridkläder mest. Försöker sälja billigt bara för att bli av med.
Alltid lika spännande att se om någon nappar. Skulle få ihop ungefär 400 kr om allt säljs.
Jag har börjat sätta in allt jag säljer för på Dreams (Ålandsbankens app för sparkonto). Hittills är det tomt, fast jag började förstås i fredags. Kanske kommer det bli en slant till slut. Perfekt för nästa års semester!

Ska göra ett röj till i garderoben. Vågar inte ens räkna hur många klänningar och t-shirts/tröjor jag har. Och jag syr ju nytt typ hela tiden. Kanske ska prova @Luktpion tekniken, att lägga ut för 3 kr. Fast det är enklare att bara lämna in till secondhand, jag kör ändå förbi två affärer på väg till jobbet. ja, den som lever får se.
Har du provat gruppen hemsydda kläder redo för återanvändning på Facebook? För de kläder du sytt själv men inte vill ha längre? Jag har sålt lite där.
 
Igår handlade jag krokar och lite annat för att kunna få ordning på hundsaker i bilen. De funkade inte så idag var jag och lämnade tillbaka dem.

Ett stort steg framåt för mig som vid felköp i stället brukat tänka att jag sparar ändå... för det kan vara bra att ha.
Det är det aldrig. Funkar det inte från början funkar det inte om en månad heller. Inte ens om ett år faktiskt.
 
Jag passar på att rensa nu när jag ska flytta. 2 fulla flyttkartonger med kläder fick åka till second hand, någon möbel har sålts på shpock och för bara någon minut sedan skickade jag iväg 2 sellpy påsar. :up: Rik blir jag inte, men jag skickar dit grejerna som är i säljbart skick men som inte är tillräckligt fina för att jag ska orka sälja dem på egen hand.:angel:
 
Försöker samla kraft till att rensa i bokhyllorna.
Fördelen är att de är små, ca 1,20 x 0,8 m bara.
Nackdelen är att jag har rätt många böcker som jag vill ha kvar, så vet inte om en rensning skulle göra så mycket nytta. :cautious:
 
Jag håller på att byta sovrum och göra det gamla till ”klädkammare”.

Barnet har uppfattat att jag river ut saker men har missat att de ska tillbaka också. Men har aktualiserat behovet av att rensa leksaker. Och hans urvuxna kläder <- ska skickas till Grekland tror jag.

0EC5D906-0DDE-4908-8220-6E20C2E49439.jpeg

Kaoset 🤪 En TV flyttar ut med (fd)sambon också. Och så småningom fler av hans prylar och kläder men det tar tid, ska bygga ett nytt hus först.
 
Har börjat fylla ytterligare en påse till secondhand. Har tappat räkningen på hur många det är nu..
"Tyvärr" köpte jag på mig en massa tyg i helgen så jag ligger väl på +/- 0 :angel:

Slängt fyra dåliga bhar. Kändes bra. Även rensat bort massa strumpbyxor med hål i (som jag tänkt laga, men eller hur :meh:). Ska ge mig på gamla trosor och sockar härnäst. Har sytt upp massor så de gamla kan gott bli pensionerade.
 
Började rensa en bokhylla mitt i natten till idag :D Min hög som ska till loppis/ges bort/säljas har växt sig stor och är mestadels utanför påsar... Jag som brukar ge vidare allt har funderat på att sälja på ett "såntdärloppisdärmanhyrbordpervecka". Men tror nu att jag faktiskt struntar i det, det är inte värt att ha allt detta hemma tills dess :p
 
Har rensat trådbackarna som ska få bli förvaring till lakan och sånt. Och flyttat allt som ska vara i klädkammaren till klädkammaren. Behöver få ner TVn men fixar inte det själv, får vänta tills J har mental energi, det är viktigare att han servar min bil.

(Vi har ett service-avtal oss emellan för att allas liv ska bli så smidiga som möjligt.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 188
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp