Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yaay, efter mycket om och men fick jag sålt en kjol också. Den är helt underbar, men jag är större än vad den rymmer, liksom..


Seriöst nu då. Hur tidigt är det värt att lägga ut en uppsättning skapliga dubbdäck utan fälg till försäljning? Två som rullat en säsong, två som är hyfsade, så de lär väl inte gå för nån större summa..slipper ju helst lägga upp annonsen femtioelva gånger för att ingen nappat (det kostar ju ändå en peng), samtidigt som jag vill bli av med dem "helst igår" men också vill ha iaf lite pengar för dem så bortskänkes är inget alternativ i det här fallet..
Inte förrän till hösten och det börjar bli aktuellt att fundera på byte skulle jag säga. Folk har oftast inte så bra framförhållning.. :)
 
Inte förrän till hösten och det börjar bli aktuellt att fundera på byte skulle jag säga. Folk har oftast inte så bra framförhållning.. :)

Bah.. Men du har säkert rätt, avvaktar några veckor iaf (annonsen på blocket ligger ju uppe i 2 månader).
 
Vill du ha pengar för dem väntar du lätt till september-oktober tidigast. Innan dess är det ingen som kollar på vinterdäck.

Ja, jag tänkte nog början av september kanske, och ett rätt lågt pris (under tusenlappen) eftersom de är utan fälgar och inte funkar till min nuvarande bil i vilket fall.

Sist jag sålde vinterdäck var väl förra sommaren, tror jag. Men då dröjde också köparen evigheter med att hämta dem (swishade i förskott) - den tabben gör jag inte om.

Nu fick jag sålt en symaskin (fin, äldre, skrymmande..) som stått i förrådet sedan jag flyttade upp för åtta år sen. Den tog mer plats än däcken. :banana::D
 
Jag blev inbjuden till en gårdsloppis igår. En kombination av mkt fint väder o flera andra loppisar gjorde att det inte var så många köpare men jag fick i alla fall sålt för runt 500.
Det kostade inget att delta, så tur det.
Det försvann lite grejor i alla fall samt att se glädjen hos en köpare, överlycklig över att hitta något den sökt länge.
 
Jag blev inbjuden till en gårdsloppis igår. En kombination av mkt fint väder o flera andra loppisar gjorde att det inte var så många köpare men jag fick i alla fall sålt för runt 500.
Det kostade inget att delta, så tur det.
Det försvann lite grejor i alla fall samt att se glädjen hos en köpare, överlycklig över att hitta något den sökt länge.
Det kommer dessutom att bli lite merförsäljning i efterhand.
Dels en som kommer förbi idag och köper en sak jag inte hade med mig igår, samt en som kommer att ringa för att besöka mig och prova en del 50talskläder jag har kvar från min mor och tyvärr inte kan ha själv. Köparen är i rätt storlek så om de passar så blir det roligt att kläderna uppskattas.
I annat fall har jag kvar dem för de är så fina.
 
Kanske inte räknas hit, men gav bort den rabarber som fanns hos mig via annons på ortens lokala FBsida. Har ätit det jag ska nu på ett tag och det kommer ju upp mer framöver.
Flera intresserade men den som var först tog allt.
Men så förvånad jag blev när hon också ville ta blasten.....?
Grannens får skulle få dem. Aha.....
Allt kommer till nytta. Blasten till fårmat i stället för på komposten och rabarbern till rabarberdricka.

Det kändes bra, annars hade all den rabarberna hamnat på komposten. Jag växte upp med rabarbersaft och känner fortfarande inte för att dricka den. Fick nog då.

För övrigt - en köpare hämtade den tingade prylen igår som avtalat. Bra, det är ju inte alltid de dyker upp.....
 
Här står det fortfarande still med att göra av med saker men jag har iallafall fixat köksbordet så det bara är hälften så stort så jag fick bättre plats för motionscykeln. Jag håller också på att gå igenom alla kläder, tvätta och sortera hela garderoberna så även om inget försvinner så kommer det förhoppningsvis bli mer ordning. Kanske ryker något plagg också för jag vet inte riktigt allting jag har där 😅

Jag har fortfarande en hög med kläder som ska säljas men jag har inte orkat lägga ut mer än en marsvinströja och ett par overkneestrumpor (där enda svaret hittills var en som tyckte att de var sexiga 😑 så block och anmälan till Facebook)
 
Har rensat ut barnkläder, nu återstår bara om jag ska slänga eller skänka bort. Ev avvaktar jag till förskolorna börjar för någon kanske vill ha extrakläder.

Har även börjat ge bort rabarber till höger och vänster.

Vi har varit två vändor på tippen men har fortfarande byggskräp kvar att slänga.

Ska sälja en barnvagn men väntar nog till semestern är slut.
 
Imorgon ska jag ta tag i att fortsätta i förrådet! Det kommer inte att bli färdigt, men jag ska iaf ägna en stund åt det. En del ska slängas rakt av. En del ska läggas i en kartong till secondhand. En del ska jag prova att lägga upp på annons - det som inte går där hamnar i lådan till secondhand sen.
 
För några månader sen startades det en lokal grupp för återbruk. Istället för att slänga fullt fungerande saker på tippen, kan man prova att ge bort sitt "skräp" i gruppen. Den har blivit en succé och spridit sig en del. Kul!
Jag är numera med i två lokala grupper. Jag bor nära kommungränsen, så det är smidigt för mig.

Har blivit av med en barnvagn, trots punka och katthår.


För en vecka sen gick jag igenom sparade barnkläder, 4 stora flyttlådor. Sa till mig själv att jag fick spara en flyttlåda. Packade det jag ville spara i vacuumpåsar och la ner i en flyttlåda. Den får nu plats i källaren. Resten ska jag försöka orka sälja...eller ge bort. Har kunnat gå iväg med två trasiga flyttlådor och den sista flyttlådan är numera ihopvikt och i källaren.
 
Imorgon ska jag ta tag i att fortsätta i förrådet! Det kommer inte att bli färdigt, men jag ska iaf ägna en stund åt det. En del ska slängas rakt av. En del ska läggas i en kartong till secondhand. En del ska jag prova att lägga upp på annons - det som inte går där hamnar i lådan till secondhand sen.

Lycka till med förrådet!
 
Jag har tänkt gå igenom och rensa ur garderoben (igen) även se vad som hamnade och blev kvar i förrådet förra rensningen:angel:.

Det hänger mycket som jag inte har använt på länge och som jag inte gillar eller passar heller och som nu bara tar plats.
Sist sparade jag en hel del (i förrådet) då jag bl.a. tänkt använda det som material till och göra mattor mm av. Tyvärr inte skett ännu då jag tappat motivationen. Kanske ska ta tag i de nu igenunder Corona tider...
Även "finare" kläder blev nedpackat med tanken att jag skulle lämna bort det till second hand eller liknande. Eller sparat för att det är "bra att ha" :cautious:.

Senaste tiden har jag kollat en del på Facebook market och börjat fundera på om det kan vara något att prova.
"Bästa" för mig hade varit och bara lämna över en kasse till någon annan och: "Här ta det. Passar det så är de toppen annars gör vad du vill med det." Problem Solved. Samtidigt så kan jag få in någon småsumma här och där vore det trevligt också.

Är det "värt" att försöka sig på att sälja eller är det bättre och lämna iväg det i insamling eller köra direkt till någon second hand istället?
 
Jag har tänkt gå igenom och rensa ur garderoben (igen) även se vad som hamnade och blev kvar i förrådet förra rensningen:angel:.

Det hänger mycket som jag inte har använt på länge och som jag inte gillar eller passar heller och som nu bara tar plats.
Sist sparade jag en hel del (i förrådet) då jag bl.a. tänkt använda det som material till och göra mattor mm av. Tyvärr inte skett ännu då jag tappat motivationen. Kanske ska ta tag i de nu igenunder Corona tider...
Även "finare" kläder blev nedpackat med tanken att jag skulle lämna bort det till second hand eller liknande. Eller sparat för att det är "bra att ha" :cautious:.

Senaste tiden har jag kollat en del på Facebook market och börjat fundera på om det kan vara något att prova.
"Bästa" för mig hade varit och bara lämna över en kasse till någon annan och: "Här ta det. Passar det så är de toppen annars gör vad du vill med det." Problem Solved. Samtidigt så kan jag få in någon småsumma här och där vore det trevligt också.

Är det "värt" att försöka sig på att sälja eller är det bättre och lämna iväg det i insamling eller köra direkt till någon second hand istället?
Det är värt ett försök skulle jag säga 🙂 Vissa saker man aldrig trodde skulle säljas går direkt och sådant som brukar/borde vara lättsålt kan ta en evighet 😅 Alternativa kläder är lättare att sälja än tex H&M men som sagt, alltid värt ett försök! Sätter du låga priser så går det såklart lättare också
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 388
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 006
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 060
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp