Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skäms lite idag. Jag som är så bra på att rensa klarade inte av att sälja en av mina rockar när det kom till kritan. Den är absolut inte min stil längre, har inte använt den sen gymnasiet, men den är sydd efter mina mått och den sitter fortfarande perfekt på mig. Samtidigt, jag har inte använt den sen gymnasiet :banghead:
Vad är det som gör att du har svårt att skiljas från den? Minnen, känslor, förhoppning att du ska använda den, annat??
Jag tänker att det finns olika sätt att hantera det på... antingen sätter du en deadline - har du inte börjat använda den innan xx/xx så åker den.
eller så tar du bara på den en dag och känner efter, funkar den? Vill du använda den mer efter den påtvingade dagen?
eller så gör du något annat av den - tar tyget och syr något nytt? Eller fyller den med stoppning och syr igen den och har en udda formad kudde :D
eller så hänger du upp den väl synligt och njuter av att den hänger där och är fin och släpper alla borde, skulle, nån gång... det ger bara dåligt samvete och tar energi, klart ovärt.
Finns säkert ännu fler sätt om en är lite kreativ :up:
 
Vad är det som gör att du har svårt att skiljas från den? Minnen, känslor, förhoppning att du ska använda den, annat??
Jag tänker att det finns olika sätt att hantera det på... antingen sätter du en deadline - har du inte börjat använda den innan xx/xx så åker den.
eller så tar du bara på den en dag och känner efter, funkar den? Vill du använda den mer efter den påtvingade dagen?
eller så gör du något annat av den - tar tyget och syr något nytt? Eller fyller den med stoppning och syr igen den och har en udda formad kudde :D
eller så hänger du upp den väl synligt och njuter av att den hänger där och är fin och släpper alla borde, skulle, nån gång... det ger bara dåligt samvete och tar energi, klart ovärt.
Finns säkert ännu fler sätt om en är lite kreativ :up:
Jag kommer aldrig använda den igen. Möjligtvis på typ maskerad, den är ganska ... iögonfallande.

Jag tror att jag är mest rädd att jag ska sälja den till någon som inte alls uppskattar hantverket och hur jäkla fin den är. Hade jag känt någon med den stilen som den passade hade jag inte tvekat att skänka bort den, men att den ska impulsköpas av nån på tradera och hamna i en garderob och knappt användas, eller ännu värre, styckas sönder till något nytt projekt gör ont i själen att tänka på.
 
Minimalist javisst 😅
 

Bifogade filer

  • 20201008_100241.jpg
    20201008_100241.jpg
    330,3 KB · Visningar: 64
Haha.

Men det är ju inte så mycket saker där egentligen vad det ser ut. Men det kanske skulle behöva organiseras lite.. ;)

Ja, kom på det jag också!
Att jag behöver ordentliga kartonger att ha grejerna i! Och det ser inte ut sådär hela tiden heller utan jag använder en hel del av sakerna ofta, har förrådet vägg i vägg med lgh, superskönt!
Fast en del saker ska ut!

Tömt ser det ut såhär! 2 skåp och en ful trägrej hör till lgh och behöver tyvärr va kvar...
 

Bifogade filer

  • 20201008_101852.jpg
    20201008_101852.jpg
    309,4 KB · Visningar: 61
Ja, kom på det jag också!
Att jag behöver ordentliga kartonger att ha grejerna i! Och det ser inte ut sådär hela tiden heller utan jag använder en hel del av sakerna ofta, har förrådet vägg i vägg med lgh, superskönt!
Fast en del saker ska ut!

Tömt ser det ut såhär! 2 skåp och en ful trägrej hör till lgh och behöver tyvärr va kvar...
Synd att det är så trångt annars hade det känns lämpligt att ha som en tom hylla (tänk IVAR) på ena sidan för att få lite bättre ordning, framförallt eftersom varje kvadratcentimeter inte behöver nyttjas.
 
Ja, kom på det jag också!
Att jag behöver ordentliga kartonger att ha grejerna i! Och det ser inte ut sådär hela tiden heller utan jag använder en hel del av sakerna ofta, har förrådet vägg i vägg med lgh, superskönt!
Fast en del saker ska ut!

Tömt ser det ut såhär! 2 skåp och en ful trägrej hör till lgh och behöver tyvärr va kvar...
Jag hade nog faktiskt satt upp en hylla, typ Ivar, på den sidan du har det som tillhör lägenheten. Det gör mycket att få undan saker från golvet och upp på hylla, speciellt om du använder en del av det ofta!
 
Jag hade nog faktiskt satt upp en hylla, typ Ivar, på den sidan du har det som tillhör lägenheten. Det gör mycket att få undan saker från golvet och upp på hylla, speciellt om du använder en del av det ofta!

+ @Exile Hmm jo okej, ni har kanske rätt om en hylla... får se hur mkt skit som ska in där igen efter rensningen :). Får förhoppningsvis hit ett par kartonger idag iaf.
Åtminstone julgrejer i en kartong blir ju kvar + skidor, slalomskidor och pjäxor, skridskor, ett tefat och fyra (av sex) stolar.
 
😃👍
Det går bra nu.
Pappa var nyss här o hämtade en hel sopsäck med saker som egentligen hör dit. Plus att han hade med sig kartonger så nu har julsakerna (plus lite påsksaker) fått en ny, stor kartong :).
Vidare så har jag packat ihop massa saker som dels ska till mamma och dels som mamma ska få ta till en second hand-butik. 👍
 

Bifogade filer

  • 20201008_170043.jpg
    20201008_170043.jpg
    229,3 KB · Visningar: 32
Jag har fått sålt några örhängen och eventuellt ett hundhalsband. Lite, men bättre än inget. Har faktiskt också röjt undan mycket skit som legat överallt och börjat sortera bättre. En nedkissad matta åkte till tippen istället för att tvättas.
För övrigt går annonserna oerhört segt och jag funderar på att dumpa priserna under inköpspris trots allt jobb jag har lagt ned enbart för att bli av med det
 
Jag har fått sålt några örhängen och eventuellt ett hundhalsband. Lite, men bättre än inget. Har faktiskt också röjt undan mycket skit som legat överallt och börjat sortera bättre. En nedkissad matta åkte till tippen istället för att tvättas.
För övrigt går annonserna oerhört segt och jag funderar på att dumpa priserna under inköpspris trots allt jobb jag har lagt ned enbart för att bli av med det

Heja heja!

Tycker du ska dumpa priserna som du säger. För känslan att få bli av med det. Jag har vissa saker som jag försökt sälja i perioder i flera år, eftersom de kostat lite mer att köpa. Men det har inte gått så nu får de åka till en second hand-butik! Det är skönt att rensa ordentligt! :bow:
 
Bättre att få in lite än inget tänker jag. Visst, det är inte kul att sänka priset, men ibland är det bättre.

Jag fick sänka min sadel från 10000 till 3000 för att få den såld, men bättre det än att den hängde hos mig och blev förstörd. Den som köpte blev glad och jag fick lite pengar och en sak mindre att ta hand om.

Känner mig lite inspirerad nu, ska nog ta ett röj i garderoben igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 326
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 944
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp