Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja heja!

Tycker du ska dumpa priserna som du säger. För känslan att få bli av med det. Jag har vissa saker som jag försökt sälja i perioder i flera år, eftersom de kostat lite mer att köpa. Men det har inte gått så nu får de åka till en second hand-butik! Det är skönt att rensa ordentligt! :bow:
Bättre att få in lite än inget tänker jag. Visst, det är inte kul att sänka priset, men ibland är det bättre.

Jag fick sänka min sadel från 10000 till 3000 för att få den såld, men bättre det än att den hängde hos mig och blev förstörd. Den som köpte blev glad och jag fick lite pengar och en sak mindre att ta hand om.

Känner mig lite inspirerad nu, ska nog ta ett röj i garderoben igen!
Ja, jag får nog göra det. Är så sjukt pank nu!
 
Slängde ut en hög grejer i en alternativ grupp på Facebook och har fått lite sålt! Låga priser men hellre det än att ha det liggande. Fortsätter att sortera överallt och det börjar äntligen märkas skillnad!

På tisdag kommer boendestödet för första gången så då hoppas jag på att vi kan städa för jag tror att det kommer att kännas som mindre kaos om det är rent och undanplockat. Även om jag sliter fram allt direkt igen så kommer det att vara rent åtminstone! Men det känns verkligen som ett misslyckande att ha tackat ja till boendestöd
 
Slängde ut en hög grejer i en alternativ grupp på Facebook och har fått lite sålt! Låga priser men hellre det än att ha det liggande. Fortsätter att sortera överallt och det börjar äntligen märkas skillnad!

På tisdag kommer boendestödet för första gången så då hoppas jag på att vi kan städa för jag tror att det kommer att kännas som mindre kaos om det är rent och undanplockat. Även om jag sliter fram allt direkt igen så kommer det att vara rent åtminstone! Men det känns verkligen som ett misslyckande att ha tackat ja till boendestöd

Du ska inte känna dig misslyckad. Jag älskar ju ordspråk så här kommer ett : Att ta emot hjälp betyder inte att du är hjälplös, det betyder bara att du inte är ensam 💜.

----
Jag måste visa - såhär blev det före och efter! Visst hade jag kanske kunnat packa det lite bättre, men det känns ok såhär, har rensat bort massor! :bow: Det enda som också ska tbx är ett täcke, efter att jag tvättat det.
 

Bifogade filer

  • 20201010_113911.jpg
    20201010_113911.jpg
    140,8 KB · Visningar: 45
Du ska inte känna dig misslyckad. Jag älskar ju ordspråk så här kommer ett : Att ta emot hjälp betyder inte att du är hjälplös, det betyder bara att du inte är ensam 💜.

----
Jag måste visa - såhär blev det före och efter! Visst hade jag kanske kunnat packa det lite bättre, men det känns ok såhär, har rensat bort massor! :bow: Det enda som också ska tbx är ett täcke, efter att jag tvättat det.
Jo, iofs. Men det känns ändå jobbigt att släppa in någon och visa kaoset. Jag brukar kunna hålla någorlunda rent men nu har det verkligen blivit illa för jag har så mycket grejer överallt och att jag inte orkat. Men bara jag blir av med alla smycken och hundgrejer så tror jag att jag kan hålla bättre ordning. Jag har också äntligen fixat disken och startat med tvättberget. Inga grejer som kommer att åka härifrån men det kommer ju att hamna i skåpen och garderoberna istället för i hela lägenheten.

Jag ska sälja en hög med tyger också som jag inte kommer att använda. Måste bara mäta och fota dem.

Vilken skillnad! Jag rensade mitt förråd för ett halvår sedan tror jag. Huvuddelen av alla grejer rök.
 
Jag säljer vidare på Tradera, lite småplock i taget, och har skickat iväg en del med posten den här veckan. Har provat att lägga upp något klädesplagg och så. Men mest (och det som går bäst för mig) är smink och sminkrelaterat. Har haft lite prover (ministorlekar av tex primer och mascara) som jag inte använt, och lite så, och sånt verkar gå riktigt bra faktiskt. Även lite smycken av billig sort och liknande smått. Överlag sånt där frakten kostar max 22:- med frimärken.
 
Överlag sånt där frakten kostar max 22:- med frimärken.

Jag tror just fraktkostnaden skrämmer bort många. Även om utropet är lågt blir frakten flera gånger högre än budet.. Jag som säljer mycket tyg jag hört från många att de tycker frakten är för hög och därför avstår från att köpa. Synd, men då är det nog..
 
Jag tror just fraktkostnaden skrämmer bort många. Även om utropet är lågt blir frakten flera gånger högre än budet.. Jag som säljer mycket tyg jag hört från många att de tycker frakten är för hög och därför avstår från att köpa. Synd, men då är det nog..
Jag säljer massor med grejer med hög eller till och med mycket hög fraktkostnad och får riktigt många bra bud. Det beror nog mer än bara fraktkostnaden, även om det såklart spelar in en del.
 
Jag säljer massor med grejer med hög eller till och med mycket hög fraktkostnad och får riktigt många bra bud. Det beror nog mer än bara fraktkostnaden, även om det såklart spelar in en del.

Hög frakt är anledningen jag hört till varför man väljer bort "begagnat" tyg. Andra prylar kanske är annorlunda. Men för många verkar frakten vara mer eller mindre avgörande.
 
Nu har jag gått igenom min skärp/bälten - igen.
Nu har jag kollat på dels om jag har använt dem på länge och dels i vilket skick de är.
Syns det på lång håll att det bara är billigt krafs eller är de lite bättre men ruskigt nötta och inte kan fixas till?
8 st åker härifrån. Jag kan inte minnas att jag haft mer än ett av dessa bälten på mycket lång tid och det sista bältet är ganska uppnött.
Så....I stället kanske jag ska ev skaffa ett bälte av bättre kvalitet som passar till min nuvarande och kommande garderob.
En del av det jag har haft har jag ärvt, och alla kanske inte var min smak riktigt ("men de kan ju vara bra att ha"resonemanget...stämmer inte)
 
Jag tycker det är intressant det här med ens egna tankar; om man är mogen för att rensa eller inte.

För bara ett par veckor sen var jag övertygad om att vad jag behövde i hallen var krokar. Nu har jag gjort mig av med bl a 13 sjalar och typ 5 buffar, 4 mössor och en keps... som jag tidigare var övertygad om att jag inte kunde göra mig av med.

Det är kul också att man "hittar" grejer när man rensar - jag har också gjort mig av med två underställsbyxor och en underställströja och då "hittat" ett underställ som tidigare varit "gömt" i underställs-högen... Nu har jag använt tröjan två ggr o byxorna en gång redan ✌.
 
Jag borde verkligen gå igenom min garderob. Den svämmar över! Mitt problem är ju att jag älskar att sy.. Så den fylls på med främst fina klänningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 183
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 008
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp