Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var en hel kasse koppel skickade :bump: Ingen aning om vad som hände där men jag är glad iallafall! Jag la ut alla i ett bräde och då började folk fråga om jag sålde dem ett och ett trots att jag haft annons innan och då tänkte jag att ja, det kan jag väl göra och sedan justera priset för alla ihop och plötsligt var 15 koppel sålda 😱:bump: Jag hade kunnat sälja två till om jag haft ett svart koppel till men det har jag ju tyvärr inte. Så jag är väldigt väldigt glad nu 😃

Jag vet inte om detta räknas men jag har också äntligen pantat de två stora kassarna som stått bortglömda i hallen i över en månad :banana: Hur man nu kan glömma två gigantiska påsar som står mitt i hallen i över en månad 😑

Nu ska jag fortsätta röja och plocka undan!
 
Ni vet när man gjort den där rensningen på hundsaker som hängt med i 10 år och som man aldrig trodde man skulle få användning för igen?

Jag hade behövt flera av dom sakerna nu :mad:
Känner igen det 😫 Ibland får jag för stora röjningsryck och så ryker verkligen ALLT, även sådant jag i efterhand insett att det var väldigt korkat att slänga 😑

Jag känner också sådär ibland.
Våndas lite över en jacka och ett halsband, men tänker att visst okej jag kanske behöver en jacka, men om det varit just den jackan jag velat ha så hade jag ju inte skänkt iväg den?!
Jag kan ju fortfarande behöva en jacka, men det var inte den.
Och halsbandet, hade jag använt det på 10 år? Svar nej. Jag överlever nog utan det.

Lagt ut en bortskänkes annons med kläder som ingen svarat på ännu och en annons med körkortsböcker bortskänkes där jag väntar på en upphämtare just nu.

På bara några timmar rensade jag även ut 3 pappkassar med skräp, sjukt vad man hinner samla på sig på bara 1 år.

Heja heja! Jag har bott i min lgh i snart 4 år, tycker inte det är så länge ändå, men denna ordentliga rensning behövdes!

Jag har hittat nytt hem till 3 av mina bäddset, pappa har dåligt med sängkläder, så de får åka hem-hem 👍. Även dubbletterna av mina fina bestisk har fått nytt hem, de ska få flytta till pappas sommarstuga tillsammans med 2 kastruller och 4 trä-smörknivar 👍👍.

Jag har även äntligen efter typ 20 år, jag skojar inte, gjort om ett trasigt armband som är sååå fint, men det blev för stort, så får göra om det nån dag, men ändå!

Har även kommit på att jag gjort mig av med en del användbara saker, men, återigen, då var det inte just de grejerna jag ville ha. Ska införskaffa riktiga ordentliga grejer! Bra insikt för mig!
 
Då har en tröja och en kjol flyttat! Våndas lite över båda men tröjan var för liten och kjolen har jag knappt använt och är inte riktigt min stil. Fick betalning 12.45 och hann både packa, fixa skicka lätt och lämna in innan posten hämtades kl.13 😁

Boendestödet var också här idag och det gick bra! Jag har röjt och röjt och röjt och nu är det även rent 😃
 
Då har en tröja och en kjol flyttat! Våndas lite över båda men tröjan var för liten och kjolen har jag knappt använt och är inte riktigt min stil. Fick betalning 12.45 och hann både packa, fixa skicka lätt och lämna in innan posten hämtades kl.13 😁

Boendestödet var också här idag och det gick bra! Jag har röjt och röjt och röjt och nu är det även rent 😃

Härligt! 👊
 
Usch vad jag hatar att sälja grejer! :banghead: Fick tummen ur och rensade lite bland alla djursaker som jag inte har nåt djur som passar till dom för tillfället. En "köpare" har bett mig skicka bilder på allting från där man kan se att jag mäter saker, till märkningen och djuret som haft grejerna och bett om att få all info som redan står i annonsen vilket även mått och passform gör. Den konversationen har pågått i dagar...
En annan skulle hämta saker ikväll, en dag och tid som h*n bestämde, men kom på att det plötsligt inte fanns tid.
Av någon anledning känns det som att det inte finns pengar innan lön hos någon av dessa "köpare".

Undrar om det inte bara är enklare och mindre nervpåfrestande att skaffa fler djur som passar till grejerna :grin: Sakerna som jag själv inte vill ha längre åker nog bara in i förrådet. Orkar inte bry mig mer nu.
 
Senast ändrad:
Sålt några småprylar idag. Återstår att få betalt och se dem försvinna.....

Har plockat ned CDhyllorna och lagt skivorna i en låda.
CDspelaren är trasig o på lagning (de är osäkra på om den går att laga) så i alla fall till dess den kommer tillbaka lär ingen röra skivorna. Vi kan lika gärna hämta dem från byrålådan om/när vi ska spela dem så nu är det mindre möbler i det där hörnet.
Numera spelar vi mest Spotify i alla fall.
 
I natt fick jag äntligen betalt för några av förra helgens auktioner, idag lämnade jag in dem till PostNord 👍
En auktion är fortfarande inte betald... vet att Tradera har påmint men det har inte hjälpt. Blir så trött på folk som inte betalar! Lägg inte bud om du inte tänker fullfölja köp tänker jag. Hur svårt kan det vara?? 😠
 
Det är så nice när en lägger upp grejer och budgivningen kickar igång en timme senare:D Blir sugen på att lägga upp mer direkt men får hejda mig lite så att jag inte står med en hel hög med paket att posta om två veckor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 473
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 031
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp