Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde precis iväg fyra pappkassar med kläder och vinterkläder till kyrkan som eftersökte kläder.
Känns bra att kläderna barnen vuxit ur och mina kläder som bara tagit plats i garderoben får komma till nytta för någon annan, OCH att de kom ut ur mitt hus 😁
 
I somras skulle det hållits megaloppis i byn, men pandemin stoppade den. Hade haft massor att sälja då. Och saker att skänka till idrottsföreningens auktion. Blev ju inget med det.

Vågar man ha trädgårdsloppis i vinter? :angel::D

Vi ska ha en i Broby i nov. igen. Stora lada och tält vart rätt mycket folk om du vill vara med där Jag kan hojta till innan
 
Jag plockar fram lite saker då och då av det jag har ärvt och stoppat undan i skåp/lådor.
Just nu blänger jag på en slags arabisk kniv, som en kort sabel kanske...?
Får man sälja knivar?
Har kikat lite och vad jag förstår verkar det så om man vet att köparen är minst 21 år.
Frågan är om det är värt besväret, jag tror inte att den är värd så mycket.
Men det är väl besvärligt att göra sig av med den också, kan jag bara lämna den till renhållningen?

Typ sån här
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=gWOHAb2+&id=9024A8F13C97CEC32DCDA811F3D1AFDA7AFC6EFB&thid=OIP.gWOHAb2-iT2oyZOSpjOKlgHaFj&mediaurl=https://img0.etsystatic.com/038/0/6212707/il_fullxfull.509984706_dtri.jpg&exph=1124&expw=1500&q=arabis+kniv&simid=608026082145141225&ck=03488A7CDDE55B859FEE2D7A579FE48F&selectedIndex=18&qpvt=arabis+kniv&FORM=IRPRST&ajaxhist=0
Har en mkt gammal tung päls som jag funderar på att sälja. Påminner mycket om denna
https://digitaltmuseum.se/021026898223/pals men är helt svart.
Jag tror att det är en hundskinnspäls. Kan det stämma?
Och kan det finnas köpare till den?
Jag fick den av min faster för länge sedan när en släktings hus tömdes.
Jag har haft en i 15tal år kanske, men gör ingenting med den.
Den är TUNG och för stor för mig och mera rejäl än snygg.
Den har bara använts några gånger på julafton i min ägo.
Det går jättebra att sälja både knivar och päls! Jag har sålt kniv via tradera, men är du nojjig kan du ju alltid googla och kolla åldern på köparen innan du skickar iväg.

Om du inte kan sälja pälsen som den är i sin helhet finns det många som syr och gör reenactment och så vidare som mer än gärna tar emot gamla pälsar för att återanvända. kan dock vara bra att frysa pälsen ett par veckor om du har möjlighet till det, de flesta vill vara försäkrade om att de inte får in skadedjur, då är det också lättare att sälja.
 
Rensar och funderar på om något är värt att sälja eller bara hiva allt till Röda Korset. Vissa saker är helt oanvända och har fortfarande prislapparna kvar. Men var lägger man ut dem billigt/gratis? Känns sådär att betala för att annonsera och sedan inte få det sålt.
 
Inga fysiska prylar men sortera foton. Jag vet inte hur många timmar (dagar!) jag har hållit på och nu måste jag göra om allting för att jag har klantat mig 😭 Och nu är det dessutom foton som både fattas och ligger i dubletter och ännu fler dubletter på olika datum. Skit skit skit vilken ångest det är nu 😭
 
I natt fick jag äntligen betalt för några av förra helgens auktioner, idag lämnade jag in dem till PostNord 👍
En auktion är fortfarande inte betald... vet att Tradera har påmint men det har inte hjälpt. Blir så trött på folk som inte betalar! Lägg inte bud om du inte tänker fullfölja köp tänker jag. Hur svårt kan det vara?? 😠
Efter att Tradera påmint och det inte gav något påminde jag själv via mail direkt till köparen, ingen respons. Nu har jag skickat ett sms, så får vi se om jag får respons på det.... inga stora pengar (frakten är dyrare än köpet) men så surt att behöva hålla på och tjata :mad:
 
Efter att Tradera påmint och det inte gav något påminde jag själv via mail direkt till köparen, ingen respons. Nu har jag skickat ett sms, så får vi se om jag får respons på det.... inga stora pengar (frakten är dyrare än köpet) men så surt att behöva hålla på och tjata :mad:
Anmäl utebliven betalning till tradera så slipper du tjatet, får tillbaka avgiften, och kan lägga upp igen. Mycket enklare än att tjata, och om tradera inte blockar köparen kan du blocka den så slipper du bud från den i framtiden.
 
Hittade en växtlampa bland julklappspappret. Den blev såld på några minuter :up: tog inte lång tid från upphittande till färdigt paket. Kändes bra. Tog säkert ett underpris med tanke på nypriset men jag tänker att vadå då, någon gjorde ett fynd och blev glad och jag fick lite pengar som jag inte hade när jag vaknade i morse.
 
Hittade en växtlampa bland julklappspappret. Den blev såld på några minuter :up: tog inte lång tid från upphittande till färdigt paket. Kändes bra. Tog säkert ett underpris med tanke på nypriset men jag tänker att vadå då, någon gjorde ett fynd och blev glad och jag fick lite pengar som jag inte hade när jag vaknade i morse.

Vilket inspirerande inlägg! 😊
 
Nya covidrestriktioner+jobbstress+sömnproblem=shoppingsug för första gången på jag vet inte hur länge. Och det är skitjobbigt för jag behöver inte handla och har inte pengar. Bara så rastlös och allt känns så enformigt.

Men jag ska inte. (Hoppas att att skriva här ska göra det lättare att motstå kliande fingrar.)
 
Jag plockade fram tre pappkassar med kläder som jag är för fet för. Ställde de i sovrummet så jag måste ta tag i dem. Nu jobbar jag i natt och imorgon natt, så det blir till helgen. Egentligen är det kläder jag vill ha kvar som jag sparat tills när jag blir smal igen, men frågan är om jag blir smal igen. Och frågan är om jag vill ha dessa kläder när jag väl blir smal igen...

Suck.
 
Jag plockade fram tre pappkassar med kläder som jag är för fet för. Ställde de i sovrummet så jag måste ta tag i dem. Nu jobbar jag i natt och imorgon natt, så det blir till helgen. Egentligen är det kläder jag vill ha kvar som jag sparat tills när jag blir smal igen, men frågan är om jag blir smal igen. Och frågan är om jag vill ha dessa kläder när jag väl blir smal igen...

Suck.

Åh vad jag känner igen mig! Har en hel hög med såna kläder, jag vill ha dem men kan inte och vet egentligen inte om jag verkligen vill ha dem längre. De ligger i nedersta lådan och gottar till sig.

Det som stör mig mest är att jag köpte två par nya byxor i våras, de är nu för små. Så nu har jag två par nya byxor som inte passar och ett par gamla slitna lagade och lappade som passar. Har verkligen ingen lust att skaffa nya. Igen! Men vikten verkar ju vara som den är så jag kanske inte har nåt val.
 
Nya covidrestriktioner+jobbstress+sömnproblem=shoppingsug för första gången på jag vet inte hur länge. Och det är skitjobbigt för jag behöver inte handla och har inte pengar. Bara så rastlös och allt känns så enformigt.

Men jag ska inte. (Hoppas att att skriva här ska göra det lättare att motstå kliande fingrar.)
Åh vad jag känner igen mig :down: Jag brukar gå in och ”fönstertitta” på Wish och ibland köpa en hög grejer som jag sedan avbeställer när shoppingbegäret har lagt sig igen. Tror att gränsen att avbeställa ligger på 8 timmar
 
Åh vad jag känner igen mig :down: Jag brukar gå in och ”fönstertitta” på Wish och ibland köpa en hög grejer som jag sedan avbeställer när shoppingbegäret har lagt sig igen. Tror att gränsen att avbeställa ligger på 8 timmar
Det gick bra att träna lite istället, och baka en god kaka efteråt :) Fick sova ordentligt i natt så idag är suget borta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 369
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 977
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp