Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, två-tre tusen får man en helt ok maskin för. Det är inte så dyrt.

Nu ligger den ute på annons i alla fall. Försökte googla prisbild men den är så gammal att den inte finns begagnad nånstans verkar det som.
Lewenstein lock m3 special om någon vill testa. Jag har fått den av min mans mormor så den är verkligen gammal.
Allt är relativt. För mig är det dyrt.
 
Det är mycket pengar, det håller jag med om. Men inte dyrt. För mig är det en skillnad där.
Jag har en känsla av att jag kommer få ta med maskinen i flytten. Tretrådigt är inte attraktivt.
Två tre tusen så har du bara hoppat snäppet över den som säljs på lidl ;) den kostar närmare 2 tusen. Overlocks till privatpersoner är allmänhet är inte speciellt gamla om man jämför vilka årgångar på symaskiner som säljs...
 
Två tre tusen så har du bara hoppat snäppet över den som säljs på lidl ;) den kostar närmare 2 tusen. Overlocks till privatpersoner är allmänhet är inte speciellt gamla om man jämför vilka årgångar på symaskiner som säljs...

Ja, men det är fortfarande en overlock för 2-3 tusen. Även om den säljs på Lidl.
 
Jag har dragit igång med den årliga genomgången och rensningen av alla prylar jag äger :p Förra januari var första gången jag gjorde det så förhoppningsvis kommer det inte ta lika lång tid i år. Har betat av bilen och badrummet idag. Det resulterade i en påse skräp från vardera. Hittade också typ tio prov/reseförpackningar av hår och hudprodukter som jag har ställt fram och ska ta slut på innan jag använder något annat. Passade på att storstäda badrummet på samma gång, var välbehövligt!
 
Jag har dragit igång med den årliga genomgången och rensningen av alla prylar jag äger :p Förra januari var första gången jag gjorde det så förhoppningsvis kommer det inte ta lika lång tid i år. Har betat av bilen och badrummet idag. Det resulterade i en påse skräp från vardera. Hittade också typ tio prov/reseförpackningar av hår och hudprodukter som jag har ställt fram och ska ta slut på innan jag använder något annat. Passade på att storstäda badrummet på samma gång, var välbehövligt!
Inspirerande!
Jag hoppas jag också kommer dit, men det är nog låååångt fram i framtiden det :p
 
Oookej.. Jag fick precis sex tjocka böcker i en serie, sålda 😳 jag hade inte väntat mig det.
Dock lite sorgligt för jag gillade serien och sträckläste den. Men nu är det sålt.

Tradera levererar, 250:- 👍
För övrigt så väger böcker mycket, fick välja Schenker 7 kg för dessa.
Det kostade lika mycket att skicka böckerna som att skicka en hel sadel :p

Men det blev ett stort tomt hål i bokhyllan :banana:
 
Jag har dragit igång med den årliga genomgången och rensningen av alla prylar jag äger :p Förra januari var första gången jag gjorde det så förhoppningsvis kommer det inte ta lika lång tid i år. Har betat av bilen och badrummet idag. Det resulterade i en påse skräp från vardera. Hittade också typ tio prov/reseförpackningar av hår och hudprodukter som jag har ställt fram och ska ta slut på innan jag använder något annat. Passade på att storstäda badrummet på samma gång, var välbehövligt!
Januari varje år är det årlig rensning av skafferi, frys, kyl och kryddhylla. Målet är att äta ur allt som inte är "vardagsmat" innan det blir för gammalt och går iväg av sig självt. Och hålla nivån av mat i frysen på så låg nivå som möjligt, så det är lätt att frosta av den när (om??) det blir tillräckligt kallt nån dag. Sommarens bär får vara kvar, men allt annat ska tömmas så gott det går.

Borde fortsätta med ett annat utrymme i februari, enligt ditt exempel. Ett rum/område i månaden vore lagom. Med sommarsemester och julledigt från rensande :D
 
Januari varje år är det årlig rensning av skafferi, frys, kyl och kryddhylla. Målet är att äta ur allt som inte är "vardagsmat" innan det blir för gammalt och går iväg av sig självt. Och hålla nivån av mat i frysen på så låg nivå som möjligt, så det är lätt att frosta av den när (om??) det blir tillräckligt kallt nån dag. Sommarens bär får vara kvar, men allt annat ska tömmas så gott det går.

Borde fortsätta med ett annat utrymme i februari, enligt ditt exempel. Ett rum/område i månaden vore lagom. Med sommarsemester och julledigt från rensande :D
Låter som en bra plan! Jag kör också avfrostning, rensning av avlopp, göra rent tvättmaskin och allt sånt som lätt glöms bort på samma gång. Det är så skönt att gå igenom allt en gång om året, då hinner det inte byggas upp så mycket :)
 
Januari varje år är det årlig rensning av skafferi, frys, kyl och kryddhylla. Målet är att äta ur allt som inte är "vardagsmat" innan det blir för gammalt och går iväg av sig självt. Och hålla nivån av mat i frysen på så låg nivå som möjligt, så det är lätt att frosta av den när (om??) det blir tillräckligt kallt nån dag. Sommarens bär får vara kvar, men allt annat ska tömmas så gott det går.

Borde fortsätta med ett annat utrymme i februari, enligt ditt exempel. Ett rum/område i månaden vore lagom. Med sommarsemester och julledigt från rensande :D
10 utrymmen då. Juni månad kan ju då bli ett mindre utrymme. Eller kanske ett utrymme med mindre antal saker - det där "lilla" utrymmet kan rymma oanade mängder.

(Upptäckte det när jag tömde ett litet vindsförråd med knapp ståhöjd i föräldrahemmet.
Började tro att någon fyllde på från andra hållet för det verkade aldrig ta slut och var oerhört välpackat.....)
 
Fick in 410 kr från loppisen i veckan 👍 ska upp imorgon (eller ja, idag lördag) och fylla på mer. 5 pussel ska tas dit, har byggt 3 st den senaste veckan och de + 1 oöppnat och ett jag byggt förut men av någon anledning sparat 🤔 ska se om jag hittar nått ner imorgon bitti. Har inte riktigt haft tid eller ork att rensa ordentligt den här vändan...
 
Idag tog jag tag i köket och matförrådet. Tog mycket längre tid än väntat och då fick jag ändå hjälp av sambon (oklart hur mycket han hjälpte dock, jag vill alltid göra allt på mitt sätt ändå :p). Men nu är det klart i alla fall! Blev typ 5-6 påsar till sopen, helt sjukt vad mycket grejer jag sparat på under året. Kvar är kylen och frysen samt städa ugnen, ska försöka göra det imorgon.
 
Säljer inget på grund av pandemin, men tog tag i att börja rensa i vedskjulet istället. Sådär en 100 år av skrot och gamla möbler och sånt, bara att slänga eller elda med. Och en massa musskit, presseningar och annat. Suckar åt allt slarv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 521
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 038
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp