Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
20kronorspryl äntligen betalad och skickad!

Akvariet sålt och hämtat i förmiddags för 50kr mer än mitt sistapris 😁

Vi har börjat röja mormors dödsbo så än så länge har TV, mikro, porslin, bestick och lite småprylar följt med hem. Även en kortkort(!) klänning som morfars mamma sytt som jag inte kommer kunna använda men kunde inte låta den slängas! Kvar är kristallkrona och köksbord med stolar.
Bort från mig ska gamla TVn, köksbordet, porslin och bestick så där går det på ett ut. Min mikro har jag inte hjärta att slänga. Den är från typ 70-talet, stor som ett as och nikotingul, men den funkar helt problemfritt och har tjänar mig i snart 10år. Hade inte råd att köpa mikro när jag flyttade till lägenheten så pappa hittade denna i sina gömmor och eftersom den fortfarande funkar har jag inte sett någon mening att köpa en ny. Hade inte tänkt byta ut den nu heller egentligen men det hade varit skönt med mer plats på köksbänken så den får flytta till förrådet
 
Måste ju visa upp trotjänaren!
Enorm (:p) hund som storleksreferens
BDB91B90-A302-40C4-AB7C-3473CE665502.jpeg
 
I somras köpte jag en kylmatta till katterna. Som de vägrade att ligga, eller ens sitta, på. Den lade jag ut i en lokal fb-grupp idag, och en köpare nappade - blev också av med en tub Canikur som inte behövts här hemma. :up:
Har skickat iväg några paket också. :)
 
Jag har uppdaterat mig på stigbygelfronten efter att alltid använt säkerhetsstigbyglar med gummisnodd 🙈😄

Hjälp en velig, är det värt att försöka sälja iväg de gamla ? Har 2-3 par.
 
Jag har uppdaterat mig på stigbygelfronten efter att alltid använt säkerhetsstigbyglar med gummisnodd 🙈😄

Hjälp en velig, är det värt att försöka sälja iväg de gamla ? Har 2-3 par.
Jag har noll koll på hästgrejer men det kan ju vara värt ett försök iallafall 🙂 Ser rätt mycket hästgrejer när jag kollar marketplace
 
Ska lägga ut en skänkes annons på en gammal soffgrupp. Den är från typ 70-talet men knappt använd. Skitful. Second hand ville inte ha den. Tänkte att jag testat skänka bort den innan jag låter den vandra vidare till de sälla jaktmarkerna
Säkert någon som vill ha den i tex ett garage!
 
Sålde Tre Kronor - Tvserien alla boxar för 1810 :- Det var en trevlig summa! Sålde även ett pussel för 161 kr som jag köpt för 100 kr och pusslat en gång. Så nu har jag återigen lagt upp tre auktioner dock klädauktioner. Ska nog lägga ut lite böcker på FB-loppis.
 
Hämtade hem mina saker från loppisen i förra veckan, på två månader har jag sålt för 3560 kr 👍 jäkligt skönt att inte göra mer än prismärka och ställa dom på bordet!
Ska till veckan lägga ut 4 pussel på tradera, har velat vänta lite för att det ska bli närmare lön :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 257
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 350
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
232
· Visningar
15 787
Senast: Roheryn
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp