Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där tycker jag det är för det mesta tyvärr, därför är det segt med säljandet här :meh:

Grattis att få en sadel såld :up:
Jag har en (svindyr) dressyrsadel som jag funderar på att sälja, men jag vet inte var jag ska lägga ut den. Har någon tips?
Jag hittade en Fb-grupp för dyrare märkessadlar, men Fb... :cautious:
Jag skickade min dyra hoppsadel till sadelmagasinet och hoppas att de lyckas sälja den!
 
Jag fick ett bestickset i tenn från mormors dödsbo men såg nu att de inte ska diskas i diskmaskin (och jag överlever inte utan min diskmaskin 😂) så nu går jag lite i valet och kvalet om jag ska prova att lägga ut det, men har ingen aning om värde
Tenn brukar gå fint så länge det är i gott skick. Sälj på du!
 
Så där tycker jag det är för det mesta tyvärr, därför är det segt med säljandet här :meh:

Grattis att få en sadel såld :up:
Jag har en (svindyr) dressyrsadel som jag funderar på att sälja, men jag vet inte var jag ska lägga ut den. Har någon tips?
Jag hittade en Fb-grupp för dyrare märkessadlar, men Fb... :cautious:
Det finns ganska många sadelförmedlingar nuförtiden, och en del är OK med att man skickar sadeln till dem. Många gånger säljer de sadeln dyrare än man själv kan, så trots att de tar ut provision får man ändå ut ungefär samma pris.

Jag funderar själv på att göra så med sista sadeln som ska iväg :)
 
Ja verkligen. Eftersom de var mormors så vill jag ju inte ”skänka” bort dem heller. Jag får avvakta lite och se. Borde ju finnas någon facebookgrupp man kan fråga i kanske 🤔
Är de stämplade? Det kan vara ganska stor skillnad beroende på tillverkare och så.
 
Är de stämplade? Det kan vara ganska stor skillnad beroende på tillverkare och så.
Jag vet inte. Det står massor på dem 😅
image.jpg
 
På internationella marknaden går de för 400-1000 SEK beroende på år, skick, modell. Rekommenderar sälja på ebay :)
:eek: Måste helt klart kollas upp då! Men jag har aldrig sålt utomlands och har noll koll på eBay. Så kanske dags att försöka lära sig:nailbiting:
 
Jag klarar inte tradera 😂 Jag är dummare än en sten när det kommer till teknik i all dess form 😂 Först måste jag ju iallafall ta reda på exakt vad det är jag har
Ja, det låter bra. Du kan ju bläddra ebay (sök 'norwegian pewter' eller 'konge tinn') och jämföra med dina skedar :)
 
Sex stycken teskedar Konge Tinn hade slutbud 165:-
Det verkar som att något nummer spelar roll när det gäller värdet. Har du något nummer på asken? :) @Lyan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 370
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 980
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp