Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det låter bra. Du kan ju bläddra ebay (sök 'norwegian pewter' eller 'konge tinn') och jämföra med dina skedar :)
Jag har försökt men får knappt upp något. Typ bara tårtspadar och soppskedar
Sökresultat på Tradera "Konge Tinn" avslutade auktioner, högsta pris
Sex stycken teskedar Konge Tinn hade slutbud 165:-

Ja, ni ser ju hur teknisk jag är 😂 Hittade bara avslutade auktioner utan bud

Det verkar som att något nummer spelar roll när det gäller värdet. Har du något nummer på asken? :) @Lyan
Ja, det hittade jag nu när jag kollade mer noggrant! De satt på kortsidan så missade dem.
364, 365, 366 och 373
 
Hos mig räknas allt :up: varenda grej som jag lyckas göra mig av med är ett steg mot målet och jag har insett att även om jag inte tjänar så mycket på att sälja småsaker så gör de skillnad i mitt tankesätt och därför är även de små försäljningarna viktiga.
Precis så tänker jag också. Viktigast är att bryta hoardingtänket och vara glad för att det kommer någon annan till nytta!
 
Jag har köpt nya fönsterlampor. Min ursäkt är dock att katten försöker mörda en av dom som står på fönsterbrädan.

Har inte bestämt mig för om jag ska spara dom gamla eller sälja dom. Dålig ursäkt med man kanske flyttar större nån gång...
 
Sjukt sugen på att sälja mer grejer! Men jag vet inte om jag har nått kvar att sälja.. skulle kanske kunna rensa bland symönstren igen.
För första gången känner jag mig färdigrensad.
Wow, bra gjort.
Men om du kollar om två månader kanske det finns saker som är färdiga för att få nya ägare.
Att du har mognat i ditt tänk avseende dem.
 
Wow, bra gjort.
Men om du kollar om två månader kanske det finns saker som är färdiga för att få nya ägare.
Att du har mognat i ditt tänk avseende dem.

Ja, för grejer finns det fortfarande 😅 men nu använder jag det mesta. "Civilkläder" blir bara på helgerna typ, men jag måste ju ha kläder på mig även om det är lördag.
Tar nog nån månads paus i rensningen.
 
Tog tag i att rensa upp lite kvarvarande grejer idag och även städa vårat extrautrymme. En papperspåse med grejer till sopen och så har jag sålt madrassen. Nu är det bara en sak kvar, en isärplockad garderob som ska ställas ut till våra grannar. Sen är det slutrensat :bump:
 
Verkar som att jag, efter att jag rensat ordentligt i alla gamla papper, nu har ett arkiv från gården som riksarkivet är intresserade av att ta emot! Ska dubbelkolla med förra ägaren tänkte jag, för att vara schysst, men ger dem valet att jag slänger eller skickar in till riksarkivet. Så det blir nog arkivet, om de inte tycker att de vill sudda ut sin egen familjs historia.
 
Men VARFÖR har jag TRE sadelgjordar i strl 45?
Inte ens shetlandsponnyn kan ha dem ju 😂

Ut på annons..
Påminner mig om att jag har en ponnygrimma som jag borde sälja. Den är aldrig ens använd (jag tror en välmenande förälder köpte en ponnygrimma till min fjording som inte är med oss längre, utan att veta att fjordingshuvud inte alls är ponnyhuvud). Jättefin i läder, men den har ju hamnat i det där skåpet med grejer som jag aldrig använder, och därmed glömmer jag alltid bort att hämta in den för försäljning:banghead:
 
Påminner mig om att jag har en ponnygrimma som jag borde sälja. Den är aldrig ens använd (jag tror en välmenande förälder köpte en ponnygrimma till min fjording som inte är med oss längre, utan att veta att fjordingshuvud inte alls är ponnyhuvud). Jättefin i läder, men den har ju hamnat i det där skåpet med grejer som jag aldrig använder, och därmed glömmer jag alltid bort att hämta in den för försäljning:banghead:
Där sa du något, jag har flera grimmor som jag köpt till ponnyn men som inte passar (såklart ligger hon mellan shetland och ponny i storlek..) som jag borde kunna avyttra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 390
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 008
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 060
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp