Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft ett träns i många år som jag använt lite sporadiskt, det uppfyller sin funktion men jag har aldrig varit riktigt nöjd med kvaliteten.

Igår stod jag och funderade över tränset, ha kvar eller sälja?
Tänkte först att ja, funktionen behöver jag ibland - behåller.
Sen att, men jag gillar ju inte kvaliteten..

Så jag landade i att jag säljer, jag vill ju egentligen bara ha kvar saker med feelgood-känsla.
Och nu blev det sålt, 150:- och jag känner mest glädje att bli av med det.

Lite av en mental milstolpe för en samlare :bump:
 
Jag la upp 3 st skidjackor av bra märken som krympt i garderoben, en är såld. Märkligt det där, för jag la upp dem innan sportlovet, tänkte att någon skulle nappa, men icke. Kanske inför påsklovet går det bättre om inte pandemin stänger ner fjällen helt.

Man vill ju inte slänga skidjackor heller för det finns väl ingen människa som någonsin slet ut en skidjacka? De är ju i nyskick typ jämt.
 
Jag slängde ut mina självlysande pärlor då jag ändå inte kommer att slutföra projekten med dem och väntar på betalning på några av dem. Har lagt ut de sista halsbanden och kopplena men inget svar ännu.
Jag är så jäkla trött på alla säljsaker som ligger överallt :wtf:
Kan du lägga ihop säljsakerna i en låda eller något ?
 
Jag brukar göra det, men om någon är intresserad, har köpt eller jag ska lägga ut en ny annons så måste jag dra fram allt igen 😫
Jag är inte helt säker på att jag förstår :) står lådan otympligt till så att den är svår att ta fram?

Jag brukar ha allt jag har ute på annons samlat i en och samma låda som är lätt att ta fram ifall jag skulle behöva ta fler bilder eller skicka iväg.
Måste ha det lätt tillgängligt annars blir det för drygt och drar energi 🙈
 
Jag är inte helt säker på att jag förstår :) står lådan otympligt till så att den är svår att ta fram?

Jag brukar ha allt jag har ute på annons samlat i en och samma låda som är lätt att ta fram ifall jag skulle behöva ta fler bilder eller skicka iväg.
Måste ha det lätt tillgängligt annars blir det för drygt och drar energi 🙈
Jag har allt (utom kläder) i samma låda. Så så fort jag behöver göra något så måste den ut ut skåpet och allt dras fram ur den och då orkar jag inte plocka undan det igen förrän det är sålt eller annonsen är borttagen. Kläderna ligger typ överallt eftersom jag inte har någon tillräckligt stor låda
 
Vi har rensat i 2 av sambons garderober :banana:
Fick bort en kartong med tshirts/tröjor som han fått/vunnit men aldrig använt (åker till second hand), en del tröjor köpta för att sparas men inte användas (tex från HardRock Cafe) (får vila i förrådet i stället). Till förrådet åker också en nostalgilåda med kläder som på inga villkors vis får försvinna enligt honom.
Ett antal nötta/trista plagg åker i vedpannan.
Oj, så mycket mer plats det blev och så mycket lättare det blir för honom att hitta det han söker.
Åtminstone till en börja med då jag har märkt upp korgarna med vad som finns där. Om de sedan fortsätter att befinna sig där är en annan sak....
 
Jag har lagt upp min cykel på annons, eftersom jag insett att den nog inte passar min kropp riktigt och den används på tok för lite. Provar i lokala facebookgrupper innan Blocket.. Tycker att det är jättesvårt att sätta pris; det är en äldre cykel men däcken byttes förra året (ca 1100:-) och när jag själv kikade begagnat så tyckte jag att priserna låg högt. Tittade på Blocket men samma nu, priserna ligger generellt rätt högt. Så jag provar att sätta priset ett par hundralappar under vad service etc kostade..
 
Jag har lagt upp min cykel på annons, eftersom jag insett att den nog inte passar min kropp riktigt och den används på tok för lite. Provar i lokala facebookgrupper innan Blocket.. Tycker att det är jättesvårt att sätta pris; det är en äldre cykel men däcken byttes förra året (ca 1100:-) och när jag själv kikade begagnat så tyckte jag att priserna låg högt. Tittade på Blocket men samma nu, priserna ligger generellt rätt högt. Så jag provar att sätta priset ett par hundralappar under vad service etc kostade..
Jag hade lagt ut den högt så där finns prutmån. Om köparna får pruta så blir de ofta mer nöjda med köpet och du slipper förlora pengar för även om du lägger den lågt så kommer troligen många att försöka pruta ändå. Om du inte skulle få den såld så kan du alltid sänka priset sedan
 
Jag har fått sålt en infraröd lampa med sockel som legat ute rätt länge. Trodde inte att jag skulle få den såld så jag är mycket nöjd 😊 Nu ligger den packad i massor av bubbelplast och jag hoppas verkligen att den kommer fram hel :nailbiting: Undrar om jag inte ska lägga kartongen i en till kartong för säkerhets skull för det är en stor och ömtålig lampa
 
Jag har också fått sålt två marsvinshus och har fyra bokade 😃 Men pengarna jag fick in för de sålda har jag använt till att köpa rep till koppel 🙄 Några koppel till mina hundar (som om de inte redan har tillräckligt 🙄), några till en väns hundar och massor av reflexrep som jag tänkte sälja per meter för att tjäna in frakten
 
Mitt tyg-rensande går dåligt. Några bitar ut, nya bitar in. Men till mitt försvar får jag tygerna, jag har inte köpt själv. Trots det tar de upp plats (just nu på golvet :angel: )
 
La ut en corestep maskin på marketplace för 1000 kr, nypriset är nästan 2000. Köpte den för säkert 7 år sedan men knappt använt den. Fick den nu såld 👍 och köparen ville få den skickat och jag bara "den väger skitmycket" men fick då förslaget att nyttja traderas frakt så jag la upp den där för 20 kr och frakt 148 kr (den väger typ 9 kg), och så swishar köparen 1148 kr 🙈🤷‍♀️👍 har aldrig ens kommit på tanken att göra så där 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 258
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 350
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
232
· Visningar
15 792
Senast: Roheryn
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp