Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behövde inte åka och skänka bort en hel släp med grejer, jag sålde alltihop för 200 kr och fick det hämtat igår. :D jag har nog blivit av med runt 10-15 flyttkartonger fullproppade med grejer på en vecka. Nu börjar det vara slut på grejer att sälja :laugh: jag har lite skor och kläder jag tänkte försöka lägga ut på Facebook någon dag när jag känner att jag orkar bara.
 
Har sålt nästan allt som skulle ut ur garaget men grillen verkar inte vara poppis trots att jag i princip skänker bort den. Får kanske skrotas då. Ska ge mig på att sälja några matbord också (ja, jag har fler än ett. fler än fem till och med :banghead: ).
 
Jag jobbar onsdag och torsdag natt också, sen ska jag rensa i sadelkammaren och sälja det som säljas kan. Det väller över med täcken nu. Samtidigt har jag ju 3 st d-ponnyer som kan ha alla 135 cm täcken, men en ska säljas. Och det är ju väldigt dumt att sälja extra täcken när man har hästar de passar. Å andra sidan använder jag inte så mycket täcken att det behövs 3-4 st vintertäcken per häst. Eller hur ska man tänka? Kan ju vara skönt att skicka med ett gäng täcken som passar när man säljer också, eller vill folk köpa egna?

Och broddar - är det något folk köper begagnat? Vissa är ju mer rostiga än andra, men de är ju fullt funktionsdugliga.
Är det märkes täcken får man ju bra betalt, då är det ju bara att sälja! Jag köpte majoriteten av mina på erbjudanden, så fick oftast tillbaka pengarna för dem :o
 
Oj, vad den här tråden (tillsammans med tråd 1) har hjälpt till att få bort en massa prylar för mig. :)

Det känns inte så mycket när man skriver ett inlägg om vad man "hett bort", men om jag skulle kunna/vilja summera vad jag skrivit så blir det nog en för mig imponerande samling.

Och för att detta också ska vara ett inlägg om vad vi avyttrar så körde jag en säck med trasiga textilier, trasiga prylar och ett gäng stenar till återvinningen igår.
 
Startat semestern med att garderobs-rensa bland kläder och skor.

Inte gjort mig av med så mycket än men påsen för avyttring börjar fyllas på och det ser trevligt och ganska luftigt ut där jag hunnit rensa.
Passar på att skriva lista på vad som finns också för att undvika onödiga inköp framöver samt torka ur och dammsuga överallt så det tar lite tid.
 
Oj, vad den här tråden (tillsammans med tråd 1) har hjälpt till att få bort en massa prylar för mig. :)

Det känns inte så mycket när man skriver ett inlägg om vad man "hett bort", men om jag skulle kunna/vilja summera vad jag skrivit så blir det nog en för mig imponerande samling.

Och för att detta också ska vara ett inlägg om vad vi avyttrar så körde jag en säck med trasiga textilier, trasiga prylar och ett gäng stenar till återvinningen igår.
Stenar till återvinningen? 🤔
 
Stenar till återvinningen? 🤔
:)
Nja, inte dessa...eller jo, de kommer väl till användning för nånting i alla fall. Tror jag. De kanske krossas?

Renhållningen har en bod där man kan lämna till återvinning för övrigt. Fast inte stenar.
De lämnar man en bit bortanför.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 401
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 013
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 060
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp