Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ofta funderat på varför folk skriver i annonser att köparen ska ta med bärhjälp. Nu vet jag :meh:

Jag sålde en garderob en gång och skrev att den fanns på fjärde våningen utan hiss, medtag bärhjälp (eftersom jag själv har en skadad axel). Dyker upp en ensam kille och jag frågar var bärhjälpen är och han svarar glatt ”ja det är ju jag som är bärhjälpen!” :banghead:
 
Jag har inte kommit mig för att rensa bland täckena än. Jag gick in i sadelkammaren, drog ut alla täcken, hittade ett med hål i jag la på kärran som ska till tippen. Sen la jag ett par i en hög som ska säljas och sen var det inget mer med det. Får väl ta tag i det och ta bilder mm. Bah.

Nya starka tag någon annan dag.
 
Nu är alla skåp och byrå i hallen färdigrensade, har också storstädat hallen flyttat mindre möbler, dammtorkat och städat återvinningsdelen samt dammsugit lister och liknande.

Fortsätter rensning i skåp och lådor I sovrummet varvat med pauser där vi tittar på Tintin avsnitt.
 
Gjort mig av med en mängd slitna gamla kläder I soptunnan, (mest underkläder) och annat mög.

Dessutom fått iväg två stora kassar med kläder till mamma för återbruk (nytt, oanvänt i för små storlekar till mig) alternativt vidarebefordran till loppis.

Omorganisation i garderobet och byrå så nu känns det som att jag har mer plats där också. Dock ej färdigrensat i klädgarderoben så det skaver lite. Får se om jag orkar ta tag i det i värmen.
 
Jag blir inte av med mina bord. Vilket är väldigt störigt för jag har verkligen inte plats för dem, och om de inte säljs vet jag inte riktigt vad jag ska göra av dem.
 
Besiktigade bilen för ett par veckor sen och den visade sig behöva nya bromsar bak. Jag hade redan bestämt mig för att inte lägga mer pengar på den av flera skäl. Så jag ställde av och lade upp en annons. Nu är den såld! Med rejäl förlust förstås - avställd, utan vinterhjul, med en del fix och dessutom en årsmodell från innan millenieskiftet. Men eftersom jag ställde av den fick jag tillbaka en del skatt och nästan ett års försäkringspremie också, så det känns helt okej.

(Vinterdäcken skickade jag inte med - de har bara rullat en säsong så de är värda mer separat..)
 
Tidigare i morse blev sovrummet färdgrensat och klart. Känns "luftigt" nu helt plötsligt.

Badrummet och hallen är också klara nu. Behöver dock fixa avloppet och rengöra kakelfogar i badrummet.

Har nu bara två större projekt kvar varav det ena är rensning och storstädning av kök och det andra sortering och märkning av tyger.

I övrigt är det bara små projekt i stil med en "att göra hög" och fördela vissa "bra att ha saker" mellan rätt förvaringställen.
 
På något konstigt vis har allt läder som behöver putsas hamnat i en kasse i köket...så nu har jag hittat ett rensa projekt till. Hur många martingals behöver man egentligen? Får nog skänka till ridskolan till hösten. 🤔

Ett litet tips om man har skänkes hästgrejer vet jag att en del förskolor/fritids gärna tar emot och har i sin utelek. Tänker sånt som inte lämpar sig längre för användas på hästar.
 
Har rensat ut nästan alla mina VHS filmer nu. En stor del är visserligen utbyt mot DVD filmer men sparar inte fodralen utan har dom i dvd väskor. Tar så mycket mindre plats och kommer bli mycket lättare att städa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 203
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 205
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
910
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp