Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också en hög glas som jag ska försöka sälja tror jag. En massa snapsglas och småglas från Sölvehyttan som jag aldrig kommer att använda. Hade tänkt spara de stora glasen men tappade fyra så de gick i tusen bitar 😭 Har fortfarande sex kvar men ändå. Jag är så klumpig och de är så ömtåliga att de troligen kommer att gå sönder rätt fort 😞 Så har beslutsångest om jag ska försöka sälja dem också eller behålla och hoppas på att de håller.
 
Men om du säljer alla andra så tycker inte jag att det blir så onödig konsumtion. Fast jag älskar när allt matchar så jag är kanske inte rätt att fråga 😅
Jag älskar också när allt matchar, planen var egentligen att köpa vinglasen också när jag köpte vattenglasen men så flyttade jag utomlands och när jag kom tillbaka flyttade jag in här där det var fullt av glas. Onödig konsumtion för att de ändå är nytillverkade om jag köper dem... kanske får leta på second hand, men de är ganska ovanliga.
Jag har också en hög glas som jag ska försöka sälja tror jag. En massa snapsglas och småglas från Sölvehyttan som jag aldrig kommer att använda. Hade tänkt spara de stora glasen men tappade fyra så de gick i tusen bitar 😭 Har fortfarande sex kvar men ändå. Jag är så klumpig och de är så ömtåliga att de troligen kommer att gå sönder rätt fort 😞 Så har beslutsångest om jag ska försöka sälja dem också eller behålla och hoppas på att de håller.
Äsch, saker är till för att användas, gillar du dem så behåll tycker jag. Inte hela världen om de går sönder.
 
Jag älskar också när allt matchar, planen var egentligen att köpa vinglasen också när jag köpte vattenglasen men så flyttade jag utomlands och när jag kom tillbaka flyttade jag in här där det var fullt av glas. Onödig konsumtion för att de ändå är nytillverkade om jag köper dem... kanske får leta på second hand, men de är ganska ovanliga.
Jo på så sätt är det ju onödig konsumtion, men om du säljer vidare 100 andra så tycker jag att du har lite på pluskontot att ta ifrån om du förstår hur jag menar 🙂
Äsch, saker är till för att användas, gillar du dem så behåll tycker jag. Inte hela världen om de går sönder.
Fast när de går sönder så blir det som jag har nu med 10 olika glas där bara två matchar. Blev så glad att de ”nya” (ärvda från mormor) var 10st så jag hade lite att spela med liksom, och så går jag och tappar 4st på redan i trappen upp till lägenheten :arghh:😭. Jag ska kolla hur små de nedpackade är. Om de inte är alldeles för små så behåller jag nog dem också och använder när jag får gäster. Snapsglasen får dock flytta för de kommer aldrig att användas.

Att saker är till för att användas tänkte jag med tennbesticken jag också fick från mormor. Tog emot att använda dem när de låg i sina originalaskar och var värda rätt mycket pengar men jag blir gladare av att använda dem och se dem än att de ligger och samlar damm. Och så fick mina gamla trasiga Ikeabestick gå i pension för det var verkligen dags 😅
 
Har tagit lite sommarlov från rensa/sälja/skänka/slänga och hoppas på nystart till hösten.
Men när jag var in och kollade så jag inte hade någon obetald faktura på Tradera så fick jag syn på vårens två osålda auktioner och la ut dem igen. Nu har båda fått bud, avslutas i morgon och allt från vårens Traderaupplägg är sålt 👍
 
I söndags fick jag ett ryck och röjde lite i källaren på sånt som skulle till tippen. Packade ut det i bilen på en gång så jag skulle bli tvungen att köra iväg det 🙄 (vilket jag gjorde idag). Två flyttlådor wellpapp, 2 par gummistövlar, en 20 m vattenslang, ett par stolsdynor, en jacka, ett strykjärn och en jäkla massa glas från partylite ljus mm blev det. Kändes riktigt skönt!
 
Idag har vi äntligen slängt vår gamla soffa. Vi fick överta den för några år sen och nu var den helt slut. Hade mammas gamla soffa ståendes i garaget, inget fel på den, som vi bytte till. Så nu står det en för oss ny soffa i vardagsrummet och den gamla är slängd. Den nya passar mycket bättre in i rummet, den förra var egentligen alldeles för stor.

Vet inte hur det kommer sig att vi får just soffor gratis. Hade brorsans helt enorma soffa ståendes i garaget och tog plats under flera år också. Den hamnade hos syrran till slut.
 
I söndags fick jag ett ryck och röjde lite i källaren på sånt som skulle till tippen. Packade ut det i bilen på en gång så jag skulle bli tvungen att köra iväg det 🙄 (vilket jag gjorde idag). Två flyttlådor wellpapp, 2 par gummistövlar, en 20 m vattenslang, ett par stolsdynor, en jacka, ett strykjärn och en jäkla massa glas från partylite ljus mm blev det. Kändes riktigt skönt!
Smart att lägga direkt i bilen, det lägger att känna sig själv och lura sig lite.
 
Det går bra här! Sålt ett soffbord och ett gäng blommor och har en kasse med kläder som ska lämnas in på HM. Ska gå igenom garderoben igen, tror att det säkert blir en kasse till.. har en kasse skor som jag ska försöka sälja för en liten slant också!
 
Jag insåg något smått otroligt.
Sen jag började på posten i januari har jag inte beställt något tyg. Jag har köpt lite, men det har varit planerade inköp som redan är färdigsydda. Måste säga att jag är imponerad av mig själv!
Har fortfarande massvis med tyger men det minskar sakta men säkert. Har haft en sy-svacka som jag precis börjat ta mig ur, så det blir inte så mycket sytt just nu.
 
Idag har vi äntligen slängt vår gamla soffa. Vi fick överta den för några år sen och nu var den helt slut. Hade mammas gamla soffa ståendes i garaget, inget fel på den, som vi bytte till. Så nu står det en för oss ny soffa i vardagsrummet och den gamla är slängd. Den nya passar mycket bättre in i rummet, den förra var egentligen alldeles för stor.

Vet inte hur det kommer sig att vi får just soffor gratis. Hade brorsans helt enorma soffa ståendes i garaget och tog plats under flera år också. Den hamnade hos syrran till slut.
Vad bra ändå att sofforna kommer till nytta! Förstår att det inte nödvändigtvis inte är jättesmidigt för er att spara på dem under tiden som de inte används, men jag blir helt glad av att läsa om hur det har löst sig till slut. Föreställer mig att det är många andra som skickas till tippen trots att de hade kunnat användas i flera år till om de hade hittat ett nytt hem.
 
Vad bra ändå att sofforna kommer till nytta! Förstår att det inte nödvändigtvis inte är jättesmidigt för er att spara på dem under tiden som de inte används, men jag blir helt glad av att läsa om hur det har löst sig till slut. Föreställer mig att det är många andra som skickas till tippen trots att de hade kunnat användas i flera år till om de hade hittat ett nytt hem.
Jo men precis, det är toppen att de återbrukas när de fortfarande fungerar. Vi har haft några till återbrukade soffor här innan dessa. Är många år sedan vi köpte ny soffa men vi har bytt flera gånger då vi haft tur att få ta över andras soffor när de vi haft gjort sitt. Har ju som sagt även haft några på lager 😀
 
Jag fick ett ryck och gick till ”min” second hand och såklart hade hon rea på en massa toppar så jag hittade både till mig själv och att försöka få sålt. Som om jag inte har tillräckligt med kläder att sälja redan 😅 har varit extremt trött sista tiden så har inte blivit mycket gjort men jag har iallafall sytt undan en del tyger och fotat nästan alla kläder som ska ut på annons igen
 
Angående soffor så är nog min soffa minst 25år år gammal. Om inte äldre. Jag fick den av mammas man när jag flyttade in i nuvarande lägenheten och här har jag bott i snart 12år. Han hade haft den i minst 10år, jag har för mig han sa 15, när han träffade mamma och sedan stod den i deras källare ett tag innan jag fick den. Den hade behövt bytas ut nu men det är så sällan jag använder den så känner inte för att lägga pengar på en ny soffa plus att den väger typ ett halvt ton och jag bor på tredje våningen så jag skjuter upp det för att slippa kånka ned skiten 😅
 
Åh, jag gjorde en så stor tabbe!! Jag gick loss på Sellpys rea och köpte 2 st jackor och 9 st klänningar. Suck på mig, men det var så sjukt billigt och jag behöver verkligen klänningar att gå ut och äta middag i för just nu äger jag mest party- eller sommarklänningar. Och jag tänker att av de 9 st är det kanske 3 st som faktiskt passar mig som jag behåller. Resten får jag väl sälja vidare på Tradera.
 
Åh, jag gjorde en så stor tabbe!! Jag gick loss på Sellpys rea och köpte 2 st jackor och 9 st klänningar. Suck på mig, men det var så sjukt billigt och jag behöver verkligen klänningar att gå ut och äta middag i för just nu äger jag mest party- eller sommarklänningar. Och jag tänker att av de 9 st är det kanske 3 st som faktiskt passar mig som jag behåller. Resten får jag väl sälja vidare på Tradera.
Sellpy är farligt. Mest för att de har så fruktansvärt dåliga beskrivningar så du vet fan aldrig vad du får:nailbiting:
 
Sellpy är farligt. Mest för att de har så fruktansvärt dåliga beskrivningar så du vet fan aldrig vad du får:nailbiting:
Jag har handlat från Sellpy flera gånger och jag är skitnöjd. En bild säger mer än tusen ord. Och så googlar jag på vissa plagg eller märken så jag vet vad det är.
 
Jag har handlat från Sellpy flera gånger och jag är skitnöjd. En bild säger mer än tusen ord. Och så googlar jag på vissa plagg eller märken så jag vet vad det är.
Jo, det gäller väl att dubbelkolla. Men jag har till exempel köpt "svart t-shirt i bomull storlek s" och fått en helt utan stretch. Det är sånt som är ganska viktigt att ange tycker jag. Så jag aktar mig för att köpa kläder men har köpt converse till exempel där du vet vad du får. Däremot alltid lite misstänksam mot skicket, fått skor som luktar illa. Bara att reklamera för pengarna tillbaka men ändå, så onödigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 516
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 038
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp