Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, där tänker vi tvärtom. Jag har alltid varit så snål mot mig själv, så jag får anstränga mig för att kosta på mig istället... så ska försöka hålla i min nya vana att klippa mig 2 ggr/år, en gång på våren och en på hösten. Färgar gör jag själv.
Tänker att ju mindre pengar jag lägger på onödiga pryttlar och kläder som bara dräller överallt, desto mer kan jag lägga på god mat/upplevelser och "lyx".
Låter som en bra plan! Jag vill skära ner. Haha
 
Jag tänkte ha stopp för att köpa nya kläder, får bara handla 2hand. Förutom om jag behöver köpa skor, har lite speciella fötter 🥴. Och för varje gång jag handlar något 2hand ska jag också lämna in minst lika mycket.
Jag försöker tänka : "ett plagg in, minst ett ut". Och än så länge fungerar det hyfsat bra. Jag har dock mer kläder än jag behöver och får faktiskt lite dåligt samvete när jag köper nytt. Jag är dock ruskigt dålig på att hitta på second hand, tyvärr!
 
Jag tänkte ha stopp för att köpa nya kläder, får bara handla 2hand. Förutom om jag behöver köpa skor, har lite speciella fötter 🥴. Och för varje gång jag handlar något 2hand ska jag också lämna in minst lika mycket.

Bra där! Eftersom jag nästintill bara shoppar 2nd hand gäller mitt köpstopp såna affärer också, men jättebra grej om man vill handla mer 2nd hand! 👍
 
Jag försöker tänka : "ett plagg in, minst ett ut". Och än så länge fungerar det hyfsat bra. Jag har dock mer kläder än jag behöver och får faktiskt lite dåligt samvete när jag köper nytt. Jag är dock ruskigt dålig på att hitta på second hand, tyvärr!
Jag tycker det är så roligt att gå runt i 2hand- butiker och hitta pärlorna jag gillar 😊 har lyxen att bo i en stad med flera bra butiker med fräscha kläder 😍
 
Jag tycker det är så roligt att gå runt i 2hand- butiker och hitta pärlorna jag gillar 😊 har lyxen att bo i en stad med flera bra butiker med fräscha kläder 😍
Absolut! Det är så mycket roligare att titta ett perfekt begagnat plagg än ett nytt. Problemet är att jag hatar att gå i affärer, så det blir enklare att shoppa nytt online. :idea:
 
Nu när vintern har kommit så har jag kört en rensning bland mina vantar&mössor. Fick bort mer än vad jag trodde som ska ges vidare :) Fortfarande har jag alldeles för mycket men då slipper jag iaf handla sånt på iaf 20 år :P

Åh, det där är ett av mina problem-områden! Jag bor själv, men brukar säga att i hallen ser det som om här bor en familj med 12 barn. 😖
Jag hatar att frysa så är kanske därför jag har typ 312 mössor, 23 par vantar och 85 halsdukar/buffar... 😫.
Men, jag kom på en idé just idag, ska se om det funkar med såna där små hinkar ovanpå hatthyllan och så märker jag dem med "vantar", "mössor" osv.... så slipper kanske allt regna ner när jag ska ha tag i nåt....
 
Idag har jag rensat ut tre assietter som jag inte är så fäst vid plus 2 stora tallrikar jag tröttnat på, 2 kannor och ett udda kastrull-lock. Mamma ville ha allt så nu får det drälla hos henne istället ^^. Kommer behöva 2 nya tallrikar dock, men blir ju mer ut än in iaf :).
 
@strawberrysylt Jag har papplådor från Ikea som funkar på sommaren för solbrillor/cykelgrejer/sånt men som funkar riktigt dåligt på vintern för de rymmer verkligen inget... Funderar på om man kan klämma in iaf större lådor, hade helst haft Ikeas Dröna eller liknande men tror att de inte ryms :/ Kanske någon slags korg skulle fungera.
 
@strawberrysylt Jag har papplådor från Ikea som funkar på sommaren för solbrillor/cykelgrejer/sånt men som funkar riktigt dåligt på vintern för de rymmer verkligen inget... Funderar på om man kan klämma in iaf större lådor, hade helst haft Ikeas Dröna eller liknande men tror att de inte ryms :/ Kanske någon slags korg skulle fungera.

Åh, ja det är ju det, de får inte vara för små! Vi får prova oss fram!
 
Vi hade loppis på jobbet idag.
Eftersom vi är en rätt stor arbetsplats blev det rätt mycket i det avsedda rummet.
Jag, som ju tidigare har rensat ur rätt friskt i från garderoben, tänkte först att jag inte hade något att ta med men hittade två plagg och ett par skor.
Sålde byxornar, så det var ju bra.
Och ingenting kom jag hem med heller, men det hade jag inte väntat mig. Eller tänkt.
 
Jag köpte väldigt fina korgar på jysk för vantar och sånt :) i typ tyg eller nått, håller betydligt bättre än i papp.

Vi köpte också på Jysk, fast i nån slags flätad halm eller nåt :D passade perfekt!

Mitt köpstopp gick åt helvete. Var tvungen att köpa ny bikininederdel, hade växt ur de jag hade.. men men, det värt ju ändå ett nödvändigt inköp.
 
Jag har köpt en stor vattenflaska till jobbet och ett trådlöst headset. Velat ha trådlöst headset länge å kunde inte låta bli när glas Ohlson hade rea och vattenflaska till jobbet kommer vara en nödvändighet då vattnet där har mineraler å skit i sig från gamla ledningar som kan ge huvudvärk. Då jag lider av migrän känner å det som ett måste.
 
I november har jag rensat ut lite varje dag, lika många prylar som det är dagens datum. Har tagit ett område som jag trott ska bli lätt att rensa ut lagom många grejer ifrån. 8 blev badrumsskåpet, 9 blev böcker.
Håller jag det hela månaden blir det 450 grejer jag aldrig någonsin behöver plocka undan igen......
 
Köpte boken Prylbanta för ett tag sedan. Har läst lite då och då i den, bla ikväll.
Det resulterade i att jag gick och rensade hårt bland mina CD skivor. Nästan alla har nu åkt i en påse och ska till second hand. Det blev ett 50tal skivor och några filmer.
Jag spelar dem ju aldrig nu, har ju Spotify.
De gamla ärvda stenkakorna och lite av mina vinylskivor finns dock kvar och de får stanna.
 
I min närmaste stad så hittade jag en julhjälpen-grupp på fb. Perfekt när jag har en del av de saker de söker (nya såklart) till barn.
Jag har nämligen varit en sån som handlat till barnet på rea till typ vintern efter, men av en eller annan anledning så harjag kvar t.ex några vinterkängor och vinterjackor som inte hann bli använda innan dom växtes ur. Så jag tänker skänka det jag hittar som matchar efterfrågan :up: Win-win...
 
@Dorinda det var ambitiöst! Riktigt bra jobbat, hoppas du klarar hela utmaningen. Heja heja! :banana:


@Rie är den boken bra? Har bara sett titeln och gillar den, men inte läst något om boken i sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 150
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp