Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kastat en stekspade och ett litermått där mätstrecken inte syntes. Tyvärr har dessa blivit ersatta med nya från ikea.

Har rensat ut ett våffeljärn som fungerade väldigt dåligt och inte användes, samt en bricka i glas.

Kanske blir våffeljärnet ersatt av en äggkokare dock. Har mina föräldrars till låns nu medan de är bortresta och vet inte hur jag ska klara mig utan en sen? Usch vilken dålig start på nya tråden det här var känner jag.. :D
 
Hittade en bh igår från tonårstiden, som jag aldrig nånsin kommer kunna ha igen. Så den åkte tillsamman med en topp där materialen på vissa delar hade börjat lossna.
 
Hittade en bh igår från tonårstiden, som jag aldrig nånsin kommer kunna ha igen. Så den åkte tillsamman med en topp där materialen på vissa delar hade börjat lossna.
Det är sjukt att man sparar sånt där egentligen? För några månader sedan när jag rensade i förrådet hittade jag också underkläder från typ gymnasiet, vissa var till och med trasiga..
 
Jag ska ge mig på garderoben i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet. Måste rensa bland alla klänningar och t-shirts.. Har inte bestämt om jag ska försöka sälja eller bara skänka allt till secondhand.
 
Jag har för första gången prövat att sälja ett par grejer på Tradera. Inga jätteattraktiva grejer men jag fick ett bud per grej så av med dem blev jag i alla fall även om det inte blev några pengar att tala om. Plus att jag fått sålt en gammal kursbok!

Men det här med att skicka saker och fraktkostnad. Hur gör ni? Vad är smidigast? Vill ju att sakerna ska komma fram hela utan att kosta multum.
 
Jag har för första gången prövat att sälja ett par grejer på Tradera. Inga jätteattraktiva grejer men jag fick ett bud per grej så av med dem blev jag i alla fall även om det inte blev några pengar att tala om. Plus att jag fått sålt en gammal kursbok!

Men det här med att skicka saker och fraktkostnad. Hur gör ni? Vad är smidigast? Vill ju att sakerna ska komma fram hela utan att kosta multum.
Fråga den som köper, alla brukar dock vara ute efter billigast möjligt.
 
Funderade på sellpy men satan vad lite man får! Då provar jag hellre på egen hand. Orkar jag lägga ut en massa annonser? Tänkte mig Tradera i första hand.
Jag skjuter lite på garderobsrensningen tills jag bestämt mig.
 
Jag rensar och rensar och rensar. Tyvärr märks det knappt eftersom att jag måste bo med alla påsar och lådor tills jag kan låna en bil att fara till återvinningen med :arghh: kaos! men jag har som mål att flytta till något mindre om typ fem år, så det är förr eller senare liksom. Allt jag inte genuint vill ha kvar ryker. ibland behöver jag ju känna efter såklart så det tar en jäkla tid :p
 
Sålde en riktigt gammal plåthink i helgen. EN grej mindre.
Går igenom uthuset och sätter det som ska på loppis i ett rum så är det lätt att lasta sedan när det blir dags.
Ska lägga ut en del saker på annons, få se om något försvinner.
 
Ooh perfekt! En tråd för mig :up: Och det trodde jag aldrig! Jag är den som kan spara på grejer i evigheter men nu har jag fått för mig att börja storstäda rejält i mina bokhyllor och sedan garderoben (som har en mindre golvyta som är överfull av skor och grejer som åkt ned :cautious:). Jag köpte svarta sopsäckar för att komma igång :rofl:
Och ikväll spenderade jag hela kvällen åt ett hörn i rummet och en bokhylla :sneaky:💪
34873

Den här var överfull. Nu har jag t.o.m tomma bokhyllor 😱:rofl: Jag är t.o.m osäker på om jag ska behålla böckerna på nedersta och översta hyllan, men då blir det väl helt tomt :D får se hur det går med de andra två bokhyllorna först.
Den i mitten (med rutorna) var inte iordningställd ovan i bilden men nu är den också det :up:
Tyvärr har den immade glasdörrar så det syns inte ens :cautious::rofl: Men det syns lite på golvet iallafall och jag blev lite pepp när jag märkte att jag kunde!

Nu måste jag bara vila upp fötterna inför nästa gång ... :cautious::rofl:
 
Och köpa en sladd till min högtalare, jag har tappat bort den och kunde inte lyssna på musik under tiden :mad: oacceptabelt!
 
Jag har sålt ännu mer hästgrejer! Tjoho! Har ev en intresserad av sadeln med. Kanske.
Snart är sadelkammaren tömd!

Köpte (;)) en plastback till mina tyger, har infört köpstopp och ska jobba mig igenom alla berg med tyg som ligger i syrummet. Tveksamt om det går att sälja, och jag lär hitta anledningar att spara det :angel:

Nu är det rätt lugnt på prylfronten. Det mesta som inte används är borta, åtminstone av mina grejer.
 
Rensning av bokhylla nr 2 idag! 💪
34936

Skulle ha tagit en förebild för att visa hur det såg ut innan :rofl: Hann inte med den nedersta hyllan men jag ska ju jobba imorgon så jag måste lägga mig snart. Detta slutade med två sopsäckar böcker :D ett par hyllor hade två rader böcker (dvs en till rad bakom den som syntes) men nu har de alla bara en rad! :up: (De tre liggande på näst högsta hyllan åkte ned i säcken efter jag tagit bilden)
Puh! Känns bra dock. Nedersta hyllan kan jag ju hinna med i morgon eller så tar jag den på fredag och den tredje bokhyllan imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 132
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp