Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom hem med 4 nya plagg, två par byxor och två toppar. Bestämde att jag skulle ut med 4 plagg, men jag lyckades bli av med säkert tio plagg. Super! Har dock beställt några plagg som borde komma i veckan, får se hur mycket jag ska behålla. Men jag har rensat ganska bra med kläder i år faktiskt!

Bra jobbat! :up:
 
Ni är så duktiga som säljer och rensar. Heja!!
Själv har jag sagt i flera veckor, och till och med bestämt dagar jag ska rensa på, men jag har inte kommit till skott än. Imorgon kanske jag har energin, för tiden har jag faktiskt.
 
Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra: jag har lämnat ut min sadel på prov över helgen. Hoppas, hoppas, hoppas den passar! Vore så skönt att få den såld.
Annars är det rätt lugnt på rensningsfronten nu. Det har dock tillkommit lite prylar som egentligen inte får plats :angel:
 
@Ramona, fått tummen ur? :)

Jag har tömt och släng bort en stor del av alla märkliga saker som tydligen bodde i mitt städskåp. Resten är organiserat :) Har även lagt alla påsar+lösa saker som ska ges till second hand i samma ikeapåse.
 
Nej, sadeln passade inte! :(
Som tur väl är har jag en annan intresserad. Men då måste jag skicka. Hur fasen skickar man en westernsadel? Stor och väger bly.. Daga att börja kolla billigaste frakt med. Det blir ju nån hundralapp..
 
Visa bifogad fil 35000
Fem sopsäckar böcker blev det :eek::rofl: De ska dock inte slängas utan jag hoppas på att kunna skänka dem om något.
Jag glömde skriva en uppdatering om hur detta slutade :D
Det blev mera sopsäckar men jag travade till slut upp böckerna lite mera ordentligt i papperskassar (från typ ica) och jag tror att det slutade med ca 9-10 riktigt fulla papperskassar. Jag tror att ca 6 av dem gick till biblioteket på skolan som min syster jobbar på :up: Det är en låg-/mellanstadie skola men jag skänkte alla mina ungdomsböcker och hoppas att de kunde skänka vidare de böcker som passade äldre ungdomar. Jag hoppas att de kan glädja flera lässugna barn :love:

Resten av böckerna gick till kyrkornas2hand tror jag, även kläder, ryggsäckar (vilket det blev en hel sopsäck bara det O_o), skor etc. Jag orkade inte hålla på med tradera och allt sånt, så jag tjänade inget på detta men pengarna som jag spenderade på dem såg jag redan som utflugna :p

(Inte för att det märktes någon skillnad i bokhyllorna fasen, de ser nästan lika fulla ut som alltid :cautious:)
 
Lagt ut mer hästgrejer på Facebook. Herregud vad prylar det samlas på hög genom åren! Förhoppningsvis blir det sålt ganska snart.
Även lagt ut mer böcker, får välj se hur attraktiva de är. En del av dem ges inte ut längre och är väldigt intressanta.
 
Var till 2hand igår för att fylla på med billiga mjukdjur till valpen att bita i. Passade på att ta med en påse med några skärp, tröjor och en jacka 👍 Inte mycket, men skönt att få bort saker som jag stör mig på när jag ser dem. Typ skärp som jag hade för 30 år sedan och aldrig kommer få runt mig igen 😄
 
Har lämnat fem rejält stora dukar till second hand, 4 av linne.
Min mor hade en hel del av dessa, vilka jag sällan använder.
Dessa har legat flera år i förrådet.
Vill jag använda sådana finns flera i linneskåpet....
 
Biblioteket hade ett "event" i veckan. Lämna tio plagg, märk med pris och swishnummer. Jag lämnade tio plagg och sålde två, såklart det billigaste, som jag inte trodde någon ville ha. Man fick hämta det som inte blev sålt, men jag orkar inte, det skulle skänkas vidare. Lämnade typ fem superfina klänningar av lite dyrare märken som jag sålde billigt, men ingen köpte. Men jag fick i alla fall in 60 kr, gillar verkligen idén! Det hade varit kul med ett permanent ställe. Typ att kläderna får hänga en månad innan dom säljs, nu var det bara under veckan.
 
Nu är jag i rensartagen igen. Jag har lagt ut lite kläder på Tradera, hoppas någon blir glad över fynd.

Jag har en hög med böcker jag skulle vilja bli av med. Är det någon som sålt via bokbörsen? Jag tycker det verkar så krångligt det där med frakt, men det kanske inte alls är det?
 
Det här har jag börjat ta tag i....

Källaren.... Bilden i vänstra hörnet är EFTER att jag gjort ett litet röjande :(

Vet inte riktigt vad ja kan slänga, vad som kan säljas och vad som ska sparas.

74226575_451507242390072_2812050697988603904_n.jpg
 
Det här har jag börjat ta tag i....

Källaren.... Bilden i vänstra hörnet är EFTER att jag gjort ett litet röjande :(

Vet inte riktigt vad ja kan slänga, vad som kan säljas och vad som ska sparas.
Färg säljer man väl helst inte? :)
Ett tips från en renoveringsperiodare/beroende:
-Ställ dina färgburkar upp och ned, så håller sig färgen lika fin som sista gången du använde dom.
Jag är en färghoarder, måste finnas hemma. Jättekonstigt. Plötsligt har man tiden över för att måla klart något projekt, eller grunda/bättra någonstans. Då ska färgen bara finnas hemma.
Så spara färgen! Upp och ned. :love:
 
Färg säljer man väl helst inte? :)
Ett tips från en renoveringsperiodare/beroende:
-Ställ dina färgburkar upp och ned, så håller sig färgen lika fin som sista gången du använde dom.
Jag är en färghoarder, måste finnas hemma. Jättekonstigt. Plötsligt har man tiden över för att måla klart något projekt, eller grunda/bättra någonstans. Då ska färgen bara finnas hemma.
Så spara färgen! Upp och ned. :love:

Vågar inte ha färgen upp och ned. De färgburkar som syns på bild är sådant som används hela tiden så vi håller på och renoverar. Dock har jag en hylla i förrådet med ytterigare 10-15st olika färgburkar. Har redan gett bort de oranga till grannen. Resterande är bra. Tror de är från början av 90-talet en del :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 097
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp