Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar inte ha färgen upp och ned. De färgburkar som syns på bild är sådant som används hela tiden så vi håller på och renoverar. Dock har jag en hylla i förrådet med ytterigare 10-15st olika färgburkar. Har redan gett bort de oranga till grannen. Resterande är bra. Tror de är från början av 90-talet en del :rofl:
Hahaha! Ja de ska sparas de små dyrgriparna. :love:
Du är förmodligen bättre än jag att sätta på locken så det blir helt tätt. Jag är lite vårdslös när jag öppnar, därför mår min färg bäst av att stå upp och ned. :)
 
Nu är jag i rensartagen igen. Jag har lagt ut lite kläder på Tradera, hoppas någon blir glad över fynd.

Jag har en hög med böcker jag skulle vilja bli av med. Är det någon som sålt via bokbörsen? Jag tycker det verkar så krångligt det där med frakt, men det kanske inte alls är det?
Jag har iaf köpt två böcker via bokbörsen, tyckte att det var väldigt smidigt!
 
Har en gammal hästbok som jag köpte som barn. Den är trasig så visst ska jag slänga den? Ingen speciell bok, bara en vanlig fackbok för nybörjare.
Fattar inte varför jag sparat den så länge. :cautious:
 
Apropå saker som försvinner, vi har haft lite överblivet skåpmaterial kvar från Ikea sen vi byggde tvättstugan. En skåpdörr, lite beslag, skåpben mm, lite smått och gott liksom.
Vi tänkte först bara slänga allt eftersom vi inte hade några kvitton kvar. Men så tog vi med det till Ikea idag och de hittade kvittona via mitt Ikea -kort så vi fick tillbaka allt, det blev 900:-! :banana:
 
Har gjort tråkig men välbehövligt rensande. Rensat kylskåpet och torkat ur det, kollat igenom medicinlådan och rensat ut gamla tabletter och stoppat dom i påsen och faktiskt lagt påsen för gamla mediciner i en kartong som ska skickas tillbaka till apotea för destruktion eller vad dom nu gör.
Fått bord på loppisen nästa torsdag och 4 veckor framåt, välbehövligt! Hoppas jag blir av med mycket saker. Men brukar sälja rätt bra.
 
..... 🙄 Jag hoppas verkligen att jag kommer sälja mycket 😂🙈 det är typ 7 kartonger loppis grejer under allt detta...
IMG_20191102_133647.jpg
 
Idag när jag la in tvätten i byrån kom jag på att nästa år ska jag bannemej ha köpstopp! Får inte köpa och skulle jag byta till mig nåt eller få nåt så är det en in en ut som gäller.

Jag har tyckt att jag inte har så mycket grejer, men alltså jises... :S
Men tänker att jag sätter starten till 1/1 så hinner jag handla/komma på det jag faktiskt behöver innan dess.
Behöver nog köpa en eller två bh:ar till tror jag iaf. Och så har jag joggingsskor och jobbskor som undantag, ger de upp så får jag köpa nya.

Någon mer som tänkt ha köpstopp 2020?
 
@strawberrysylt jag borde verkligen ha köpstopp. Tänkte ta året ut till att börja med. Om det inte är något som verkligen behövs, typ om något går sönder eller så. Har tillräckligt med prylar och kläder!

Okej! Lycka till!
Jamen eller hur, det är ju sjukt egentligen vad mycket pryttlar man har. Usch. Idag har jag iaf slängt en del småkrafs, det var skönt.
 
Idag när jag la in tvätten i byrån kom jag på att nästa år ska jag bannemej ha köpstopp! Får inte köpa och skulle jag byta till mig nåt eller få nåt så är det en in en ut som gäller.

Jag har tyckt att jag inte har så mycket grejer, men alltså jises... :S
Men tänker att jag sätter starten till 1/1 så hinner jag handla/komma på det jag faktiskt behöver innan dess.
Behöver nog köpa en eller två bh:ar till tror jag iaf. Och så har jag joggingsskor och jobbskor som undantag, ger de upp så får jag köpa nya.

Någon mer som tänkt ha köpstopp 2020?
Jag ska försöka ha köpstopp på kläder i alla fall. Kommer "behöva" köpa heminredning och byggmaterial men det får vara slut på klädshoppandet.
 
Kul att vi är fler!
Ja, dessa kläder... :S. Jag kommer säkert komma på fler undantag haha, men inga fler kläder.
Haha ja det kommer bli svårt men jag ska försöka. 🙈

Har bestämt att jag ska snåla in på frisörbesök också. Ingen hårfärgning och klippa topparna kan jag göra själv.
 
Haha ja det kommer bli svårt men jag ska försöka. 🙈

Har bestämt att jag ska snåla in på frisörbesök också. Ingen hårfärgning och klippa topparna kan jag göra själv.

Okej, där tänker vi tvärtom. Jag har alltid varit så snål mot mig själv, så jag får anstränga mig för att kosta på mig istället... så ska försöka hålla i min nya vana att klippa mig 2 ggr/år, en gång på våren och en på hösten. Färgar gör jag själv.
Tänker att ju mindre pengar jag lägger på onödiga pryttlar och kläder som bara dräller överallt, desto mer kan jag lägga på god mat/upplevelser och "lyx".
 
Idag när jag la in tvätten i byrån kom jag på att nästa år ska jag bannemej ha köpstopp! Får inte köpa och skulle jag byta till mig nåt eller få nåt så är det en in en ut som gäller.

Jag har tyckt att jag inte har så mycket grejer, men alltså jises... :S
Men tänker att jag sätter starten till 1/1 så hinner jag handla/komma på det jag faktiskt behöver innan dess.
Behöver nog köpa en eller två bh:ar till tror jag iaf. Och så har jag joggingsskor och jobbskor som undantag, ger de upp så får jag köpa nya.

Någon mer som tänkt ha köpstopp 2020?
Jag tänkte ha stopp för att köpa nya kläder, får bara handla 2hand. Förutom om jag behöver köpa skor, har lite speciella fötter 🥴. Och för varje gång jag handlar något 2hand ska jag också lämna in minst lika mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 088
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp