Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickar iväg någon bok varenda dag just nu. Låter barnets pappa betala portot så låtsas jag att jag för finfina affärer 😁
😄 Det är min största utgiftspost den här månaden, de där vadderade kuverten som är förfrankerade. Tur jag räknat in det i till salu-priset 👍Men hade såklart varit nice om någon annan stått för utlägget 😄
 
Här står det still med försäljningarna. Fick svar på en annons idag och jag svarade väldigt bra tycker jag själv, men fick inget svar tillbaka.

Men januari är ju den fattigaste månaden. Kanske ska uppdatera annonserna den 24:e och se vad som händer.
 
La just ut ett par skidhandskar också på annons. De trodde jag också var ett fynd när jag hittade dem på en loppis i somras, men de är för tighta för mig... hoppas de hamnar hos någon de passar bättre. Tjänar jag nån krona är det bara bonus :).
 
Fick ett par skor sålda som jag glömt att jag hade annons på :banana: Även två koppel som ska skickas idag.

Nu ska jag försöka röja i kaoset hemma och se vad jag hittar mer som ska väck. Imorgon kommer min nya sängstomme (hade undantag från mitt köpstoppsförsök för sängstomme för min nuvarande ramlar snart i bitar) och på fredag kommer pojkvännen för att hjälpa mig sätta ihop den och dra ut den gamla och efter det så kan jag börja röja ordentligt i vardagsrummet också. Den gamla ska ut på skänkesannons så jag förhoppningsvis slipper kånka ned den och köra iväg med den själv
 
Tittade i två lådor i städskåpet. Där blir det städning nu. Femtioelva saker från flera dammsugare (det finns bara en i hushållet nu). Behöver man 4 likadana mojar....? man kan ju bara använda en åt gången......
Tre klippmaskiner (till människa) varav åtminstone en som inte fungerar.....ska kolla dem.
I den andra lådan massor med grejor till gardinupphängningar som ska sorteras och sättas i mindre förpackningar - de som ska vara kvar. Nu ligger de lösa och i påsar.....
Blir intressant att se hur mycket som inte får vara kvar i skåpet
 
Jaha... wish me luck. Pjäxorna såldes i tis, jag föreslog hämtning ons, då kunde hon inte. Hon föreslog idag, men fick förhinder. Nu ska hon hämta och betala imorgon... som sagt, wish me luck.

För pengarna jag fick för enhjulingen (fick lite över) har jag köpt en beg simmössa (ett av mina köpstopps-undantag), wish me luck att den dyker upp i postlådan snart också.
 
Jag fick sålt en hundhage igår.

Jag måste också röja i verkstaden för hela arbetsborden har kollapsat 😫 Där är nog inte så mycket att rensa upp just på borden förutom en massa playwoodskivor men jag kan ju försöka fortsätta med resten av verkstaden och djurrummet även om det inte är jättelängesedan jag gjorde en rensning. Men det får vänta till helgen för idag är jag helt slut och imorgon kommer pojkvännen för att hjälpa mig med sängen och att få ihop både sovrum och vardagsrum, rensa, slänga, sortera, städa och möblera om. Så jag hoppas att där kommer att vara rensat, rent och fint när vi är klara!
 
Idag var jag på tippen och slängde lite hästprylar som jag inte har någon användning av och som inte heller har något värde att varken ge bort eller sälja. Nu är det bara lite kvar här hemma, ska lägga upp resten av hästprylarna i en lokal grupp å se om någon i närheten behöver något.
Sen inväntar jag våren så jag kan skänka bort utemöblerna, vill ingen ha dom åker dom till tippen.
 
Nu avslutas mina auktioner på Tradera. Jag fått sålt tre saker, av 4. Den ena ökade i pris med cirka 450% :o :D :banana: Den andra med 270% och den sista har än så länge ökat med knappt 100%. Jag behöver tydligen bli bättre på att hitta rätt utropspris :)
 
Jag har köpt lägenhet!!

Ska alltså flytta. Jag får det betydligt större men det ska inte hindra mig från att rensa.

Jag tror jag nämnt innan att jag vet att jag har saker i mitt förråd som jag tidigare valt att spara som jag nu känner att jag kan göra mig av med och nu är ett ypperligt tillfälle att minska flyttlasset.

Det känns kul men också jobbigt att det här har kommit mitt i en lite dålig period för mig där jag inte har så mycket ork men ska försöka ta tag i det i helgen.
 
Jaha... wish me luck. Pjäxorna såldes i tis, jag föreslog hämtning ons, då kunde hon inte. Hon föreslog idag, men fick förhinder. Nu ska hon hämta och betala imorgon... som sagt, wish me luck.

För pengarna jag fick för enhjulingen (fick lite över) har jag köpt en beg simmössa (ett av mina köpstopps-undantag), wish me luck att den dyker upp i postlådan snart också.


Idag har jag både avslutat pjäx-affären samt fått simmössan med posten och den verkar passa. Så skönt!

:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 119
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp