Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag fått sålt lite smågrejer: en T-shirt och lite spillbitar av foam (tätare skumgummi, typ, neoprene). Tanken är att en ska komma förbi senare idag och köpa ett stetoskop som jag haft uppe på annons i en halv evighet.

Har lagt upp ett par skor på annons också, får se om nån nappar. De är himla snygga och bekväma, så vore fint om de kommer till användning igen!
 
Tänk vad fel man har ibland. Jag hade några bett i större storlek, (15,5 cm) och tänkte att de kommer säljas lätt eftersom det inte säljs så många stora begagnade bett. Men inte ett enda svar på annonsen trots bra bilder.

Jag ger det tills på onsdag så får de väl gå till återvinningen.
 
Har gått igenom ett mindre skåp med bland annat sjukvårdsgrejor, batterier och glödlampor.
När jag tömde mitt föräldrahem fanns en hel del bandage mm (mina föräldrar var rätt sjuka) som jag bara stoppade in i skåpet.
Nu höll skåpet på att vara rätt fullt så en genomgång behövdes.
Jag har kunnat ta bort en del saker. Vi behöver nog inte 8-10 begagnade elastiska bandage av olika tjocklek och storlek...speciellt inte när det finns några nya också.....
Hittade några prylar med bästföredatum 1973, 2011 osv..... oops…..och en kartong tamponpinnar (?!).
Då googlade jag.....
I alla fall så blev det mycket bättre plats och jag vet precis vad som finns i skåpet.
 
Efter två dagars intensivt grejande så är mitt sovrum och vardagsrum så gott som klara 😃 Den nya sängen är uppe, det är ommöblerat, alla tavlor upp och lampor inkopplade. Det blev så bra!

Tack vare sänglådorna under den nya sängen så har jag kunnat lägga ut både nattduksbordet och sovrumsbyrån på annons och de blir förhoppningsvis hämtade vid 13-tiden. Den gamla sängen la jag ut till skänks så den kommer en och hämtar under dagen. Trodde inte att det skulle gå så lätt :banana:

Jag bröt köpstoppet dock genom att köpa två små kallaxhyllor till sovrummet igår men det kommer att gå på +-0 när byrån och nattduksbordet är hämtade så det tycker jag nog inte riktigt räknas. Jag köpte också en trappstege till hundarna och det bröt definitivt köpstoppet 😞 Visst, det blev mycket snyggare än att använda en kombination av avsågad stol/plastbytta med Harley davidsonlakan som halkskydd, men det funkade iallafall även om det såg gräsligt ut
 
Efter två dagars intensivt grejande så är mitt sovrum och vardagsrum så gott som klara 😃 Den nya sängen är uppe, det är ommöblerat, alla tavlor upp och lampor inkopplade. Det blev så bra!

Tack vare sänglådorna under den nya sängen så har jag kunnat lägga ut både nattduksbordet och sovrumsbyrån på annons och de blir förhoppningsvis hämtade vid 13-tiden. Den gamla sängen la jag ut till skänks så den kommer en och hämtar under dagen. Trodde inte att det skulle gå så lätt :banana:

Jag bröt köpstoppet dock genom att köpa två små kallaxhyllor till sovrummet igår men det kommer att gå på +-0 när byrån och nattduksbordet är hämtade så det tycker jag nog inte riktigt räknas. Jag köpte också en trappstege till hundarna och det bröt definitivt köpstoppet 😞 Visst, det blev mycket snyggare än att använda en kombination av avsågad stol/plastbytta med Harley davidsonlakan som halkskydd, men det funkade iallafall även om det såg gräsligt ut
Jag tycker att du är ursäktad med inköpet av trappstege,
när du får så fint i övrigt i sovrummet.
 
Jag tycker att du är ursäktad med inköpet av trappstege,
när du får så fint i övrigt i sovrummet.
Det blev jättefint allting! Jag är så nöjd! Trappstegen är kanske inte världens snyggaste men den är vit och har halkmatta så jag slipper ha en massa tyg över den. Poppy är skeptisk men de andra hoppar redan upp och ned utan problem 😊
3A9CC306-49FA-484B-A22B-7D949FEC3231.jpeg


Jag har också fått både byrån, nattduksbordet och den gamla sängstommen hämtade idag 😃
 
Det blev jättefint allting! Jag är så nöjd! Trappstegen är kanske inte världens snyggaste men den är vit och har halkmatta så jag slipper ha en massa tyg över den. Poppy är skeptisk men de andra hoppar redan upp och ned utan problem 😊
Visa bifogad fil 44290

Jag har också fått både byrån, nattduksbordet och den gamla sängstommen hämtade idag 😃
Kräver bättre bilder på tavlorna :angel:
 
Det blev jättefint allting! Jag är så nöjd! Trappstegen är kanske inte världens snyggaste men den är vit och har halkmatta så jag slipper ha en massa tyg över den. Poppy är skeptisk men de andra hoppar redan upp och ned utan problem 😊
Visa bifogad fil 44290

Jag har också fått både byrån, nattduksbordet och den gamla sängstommen hämtade idag 😃
Snyggt.
Var hittade du trappstegen? Den är fin.
 
Tog ut allt från kökssoffan igår. Den var full.....full av en massa vadderade påsar i olika storlekar, luftfylld packplast i olika varianter, presentpapper, presentsnören, en massa kartongen till kameror och andra apparater som är bra att ha kvar, med mera.
Jag sparade några vadderade påsar av olika storlekar och kastade 15-20 st (!!), kastade även småbitar av plasten och rullade ihop resten och satte gummiband om. Gick igenom det där diverse och satte sedan tillbaka allt som skulle vara kvar. Presentpapperna sattes ihop med gummisnodd och snörena fick en egen, mindre, kartong.
Blev fint :)
Mycket skräp borta och så vet jag numera då precis vad som finns där. :)
 
Tänk vad fel man har ibland. Jag hade några bett i större storlek, (15,5 cm) och tänkte att de kommer säljas lätt eftersom det inte säljs så många stora begagnade bett. Men inte ett enda svar på annonsen trots bra bilder.

Jag ger det tills på onsdag så får de väl gå till återvinningen.

Du har pm :)
 
Tassar in här, vi ska flytta till sommaren och har börjat rensa hemma. Tre vändor till tippen förra veckan med full caddy. Mycket sånt som vi har sagt ska slängas och blivit ställt i källaren "tillsvidare" Men nu är det borta! Ställde även in spel och pussel till secondhandbutiken.
Men jag drar mig för att lägga ut saker och sälja 🙈 orkar inte med krångliga köpare. Jag har en hel del grejer som ändå är värt lite som jag inte vill ha kvar. Vad är smidigast, lokala grupper Facebook, tradera?

Angående tyger, vårt återbruk har container även för återvinning av tyg utöver "kraftigt nersmutsade tyger"
 
Jag och sambon har bestämt oss för att gå igenom och städa precis allt vi äger varje januari. Nu i slutet av månaden börjar jag undra vad jag gett mig in på :nailbiting: Fattar inte hur det kan bli så mycket undangömda prylar när vi bor så litet.

Igår gick jag igenom köket (+ kyl och frys), alla tech-prylar, mitt skrivbord och garderob (förutom kläderna, det ska jag göra idag :cautious:) och våra förvaringslådor.

Idag ska jag bli klar med åtminstone mina kläder, skor och hallgarderoben, där finns det många undangömda grejer. Innan sista januari blir det badrummet, källaren (O_o), bilen och balkongen. Känns bra ändå trots slitet!
 
Tassar in här, vi ska flytta till sommaren och har börjat rensa hemma. Tre vändor till tippen förra veckan med full caddy. Mycket sånt som vi har sagt ska slängas och blivit ställt i källaren "tillsvidare" Men nu är det borta! Ställde även in spel och pussel till secondhandbutiken.
Men jag drar mig för att lägga ut saker och sälja 🙈 orkar inte med krångliga köpare. Jag har en hel del grejer som ändå är värt lite som jag inte vill ha kvar. Vad är smidigast, lokala grupper Facebook, tradera?

Angående tyger, vårt återbruk har container även för återvinning av tyg utöver "kraftigt nersmutsade tyger"
Jag tycker Tradera varit smidigt hittills. Det som blir sålt blir sålt och jag behöver inte prata med någon. På sin höjd messa och stämma av om det är någon fråga, men oftast inte ens det.
Det som inte blir sålt kan jag välja att göra omstart på eller ta bort, och då antingen ge till second hand (om jag trots allt tycker det borde komma till användning) eller slänga.
Hittills har jag bara lagt upp sådan som är litet nog att skickas med posten. Större saker som kräver bussgods känns lite meckigare och det tror jag inte jag kommer ge mig på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 178
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 006
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp