Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om det varit uppe i tråden innan, men är det någon som har testat Sellpy? Har det funkat smidigt?

Sellpy har tyvärr inte det bästa ryktet, därför har jag valt bort det alternativet. Framför allt verkar säljaren inte få särskilt många kronor, och deras prissättning av varorna ska tydligen vara tveksam (därav att säljaren inte får särskilt mycket heller).

(Sorry för oklart svammel, dålig dag.)
 
Jag vet inte om det varit uppe i tråden innan, men är det någon som har testat Sellpy? Har det funkat smidigt?
Jag tycker att det fungerar jättebra. Tror jag har skickat in tre påsar och har en till hemma nu. De har lång sorteringstid dock (tror att det var sju veckor senast). Jag säljer sånt som jag inte orkar lägga upp annons för själv.
 
Jag vet inte om det varit uppe i tråden innan, men är det någon som har testat Sellpy? Har det funkat smidigt?
Jag har handlat därifrån och blev nöjd. Men vet många som fått helt fel varor, varor i skick som inte alls övernstämt med skick m.m så jag har faktiskt valt bort den sidan pga dåligt rykte.
 
Jag vet inte om det varit uppe i tråden innan, men är det någon som har testat Sellpy? Har det funkat smidigt?
Jag köper därifrån lite då och då. Både till barnen och till mig.
Ibland kan man göra riktiga fynd, jag har köpt nya kläder eller kläder i nyskick för småpengar. En leksaksdrake som sprutade vattenånga var fortfarande kvar i förpackningen betalade jag 35 kr för, nypriset ligger på 5-600 kr.

Sen har även vissa kläder varit under all kritik. Trasiga, lortiga, krympta. Men dessa har jag reklamerat och fått pengarna tillbaka.

Att sälja genom dem blir man inte rik på.
Man får mer se det som en helhet, om jag lämnar in kläder jag inte vill ha så får någon annan köpa dessa för småpengar. På samma sätt som någon annan lämnar in kläder de inte vill ha så får jag köpa dem billigt.

Tycker de har en bra idé och jag hoppas de fortsätter (med förbättringar) vi behöver mer cirkelekonomi och jag tror det är framtiden :)
 
Jag har sålt en byrå som jag lyckades tömma genom rensning :up:
Eller... byrån är betald men inte hämtad... hoppas hon kommer idag som hon sagt.

Tänker att det är bäst att jag gör mig av med förvaringsplatsen så jag inte kan fylla på den igen :D:D
 
Idag sålde jag ett hästtäcke och en lampa, in med 660kr. Sen lämnade jag en ikea-kasse med kläder och en låda med prylar till secondhand. In kom det en korg till trädgården och en liten skål till köket från secondhand. Och lite nödvändiga och mindre nödvändiga nya kläder. (Bh är nödvändigt, ny träningstopp, kanske inte.)

Men jag gick i alla fall totalt minus när det kommer till antal prylar. :D
 
Nu nyss köpte jag simhandskar och simstrumpor till sommarens simlopp, men de är ett undantag i mitt köpstopp :). Och känns bra att jag sålt enhjulingen och skidpjäxorna och fått in 90+100:- och detta kostade 244:-. Så det gick ju nästan på ett ut :). Får sälja nåt mer för 54:- bara :P.
 
Jag har fått sålt tre ganska dyra kursböcker på bokbörsen senaste dagarna! En lade jag in på kvällen och fick sålt på morgonen. Effektivt! :) Nu har jag några säljbara böcker kvar som jag troligtvis aldrig kommer läsa men som tydligen är svåra att släppa taget om ändå... :meh: "Kan ju vara bra att ha om man vill slå upp någonting om kroppen någon gång..."
 
Jag har fått sålt tre ganska dyra kursböcker på bokbörsen senaste dagarna! En lade jag in på kvällen och fick sålt på morgonen. Effektivt! :) Nu har jag några säljbara böcker kvar som jag troligtvis aldrig kommer läsa men som tydligen är svåra att släppa taget om ändå... :meh: "Kan ju vara bra att ha om man vill slå upp någonting om kroppen någon gång..."
Jag har sett till att ha såna "bra att ha"-böcker som pdf istället och rensar ut alla fysiska kursböcker som jag inte tyckt väldigt bra om.
 
Jag har fått sålt tre ganska dyra kursböcker på bokbörsen senaste dagarna! En lade jag in på kvällen och fick sålt på morgonen. Effektivt! :) Nu har jag några säljbara böcker kvar som jag troligtvis aldrig kommer läsa men som tydligen är svåra att släppa taget om ändå... :meh: "Kan ju vara bra att ha om man vill slå upp någonting om kroppen någon gång..."
De jag tror är "bra att ha" böcker ber jag antingen min arbetsgivare köpa in när behov uppstår - har hänt 1 gång på 8 år. Om det vore mer privat tänker jag att jag kan kolla på bibliotek eller söka digitalt, det brukar lösa sig.
Böcker som jag inte själv tycker är säljbara (ålder, skick, område...) har jag ändå lagt ut och förvånansvärt mycket är säljbart 😄
 
De jag tror är "bra att ha" böcker ber jag antingen min arbetsgivare köpa in när behov uppstår - har hänt 1 gång på 8 år. Om det vore mer privat tänker jag att jag kan kolla på bibliotek eller söka digitalt, det brukar lösa sig.
Böcker som jag inte själv tycker är säljbara (ålder, skick, område...) har jag ändå lagt ut och förvånansvärt mycket är säljbart 😄

Ja men det är ju det jag alltid gör, söker på nätet, inte går jag till bokhyllan och bläddrar i böcker om jag vill veta något som EVENTUELLT står där. Jag ska gruva mig lite till, sen åker de säkert ut en efter en. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 335
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 505
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 034
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Världscupsfinalerna
  • OS i Paris 2024 (dressyr)

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp