Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bröt av en plastvisp igår och första tanken var "Gött, en grej mindre."

Har ni sett på avsnittet om minimalism på Family Guy? Louis gör sig av med ALLT i huset, och hon tycker inte att familjemedlemmarna "sparks joy" heller så hon kastar ut dem med. :D Min man har börjat skoja om att det barkar åt det hållet här också men riktigt så illa är det inte.
 
Väntar på att en ska hämta upp två par skor och sedan ska jag gå och skicka en hel kartong hundprylar. Slumpade bort det sista till en tjej som köpt mycket av mig innan.

Så nu har jag gått ur alla hundsäljgrupper på Facebook vilket känns väldigt skönt för jag hatar att vara med i en massa grupper som man ska hålla koll på.

Skulle skickat två marsvinshus med DHL också men deras bekräftelsemail med streckkoden funkade inte så nu måste jag ta kontakt med dem och ta reda på varför 😑

Sedan ska det komma en och hämta gardiner, men det har hon sagt sedan i julas :meh:
 
Jag bröt av en plastvisp igår och första tanken var "Gött, en grej mindre."

Har ni sett på avsnittet om minimalism på Family Guy? Louis gör sig av med ALLT i huset, och hon tycker inte att familjemedlemmarna "sparks joy" heller så hon kastar ut dem med. :D Min man har börjat skoja om att det barkar åt det hållet här också men riktigt så illa är det inte.

Har inte sett det avsnittet, men jag har sett en serie på Netflix där familjer som drunknar i grejer/sopor mm som ska göra av sig med 75% av allt. Rätt intressant...
 
Loppis i byn 28/3. Rensningen går in i en ny fas imorn. :banana:

Har hållt på och smårensat länge. Efter att jag bokade bord på loppisen har dottern börjat leka med just de bortrensade sakerna. Typiskt!
Har dock gått med på att behålla liten dockvagn och läragåvagnen. De får flytta ner i källaren, i a f ett tag.

Hur kaxiga är ni med att sälja saker ni fått men inte vill ha?
 
Loppis i byn 28/3. Rensningen går in i en ny fas imorn. :banana:

Har hållt på och smårensat länge. Efter att jag bokade bord på loppisen har dottern börjat leka med just de bortrensade sakerna. Typiskt!
Har dock gått med på att behålla liten dockvagn och läragåvagnen. De får flytta ner i källaren, i a f ett tag.

Hur kaxiga är ni med att sälja saker ni fått men inte vill ha?
Har blivit bättre på det! Nu sparar jag bara saker jag gillar/har nytta av, jag sparar inte på andras minnen. Inte alla mina egna heller 😄
Men har framför allt blivit bättre på att undanbe mig presenter alt önskar mig något jag verkligen vill ha/behöver och till slut har det gett effekt 😊
 
Fått sålt tre kjolar och en tröja :bump: Fortfarande massor kvar men framåt är framåt även om det går långsamt.

Och så har jag sagt till hon med gardinerna att om hon inte har hämtat dem imorgon så sätter jag ut dem på gården. Och där lär de inte stå länge för folk här är som gamar
 
Jag har haft det lugnt ett litet tag, men nu har jag sålt ett par böcker och sadelgjord med matchande stigläder. Hm, det börjar onekligen bli välrensat här hemma, undrar om det börjar bli dags att ta nya tag i källaren... :cautious:
 
en annan stor pappkasse som ska ställas undan tills jag är smalare, och då tar vi ett nytt beslut.
Ett par sånna kassar har jag också stående :o
Men nu har jag kommit till stadiet att jag aldrig mer kommer att bli smalare, jag orkar inte ta tag i det helt enkelt. Så med det sagt så är det lika bra att kolla igenom dom för att ev sälja. Tack för remindern!!
 
Delkurs 2 verkar vara på gång på universiteten - eller om det redan är delkurs 3?
Sålt kurslitteratur igen, det har varit stiltje där ett tag. Nu är 23 av 47 böcker sålda :up:

Tänker att de får ligga kvar åtminstone hela den här terminen, sen får vi se om jag hivar dem eller låter dem ligga till starten av höstterminen också. Det enda är att de fortfarande är kvar i min hylla och jag vill ha bort dem! Kanske ska lägga bort dem nånstans där jag inte ser dem så länge...
 
Jag har gett upp med kläderna för tillfället och bara stuvat in dem längst in i garderoben för att slippa ha dem liggande överallt. Får se när jag orkar ta tag i dem igen. Jag får var och varannan annons markerad som otillåten på facebook så det är så drygt att lägga ut annonser. Jag la ut ett par väckor men den annonsen blev avvisad även efter granskning för den bröt mot någon regel. De får dock ligga kvar i grupper. Mina marsvinshus går inte ens att begära granskning på av någon anledning, men jag har dem utlagda på marsvinssidor så där har jag fått ett helt gäng sålda så nu är de snart slut 😮 Vilket betyder att jag måste ta tag i den gigantiska högen med halvfärdiga hus jag låtsat som att den inte finns :wtf:
974A6290-56E8-42AF-9D0F-EF0C6B5C9DC8.jpeg
 
Hur många cyklar har ni?

Jag hade 5 stycken innan jag sålde enhjulingen. Nu har jag alltså 4, men funderar på om jag behöver 4 cyklar? 😆 Jag vill ju köpa en mountainbike också...😆 kanske skulle försökt sälja en eller två? 🤔😋
Det beror väl på vad det är för cyklar tänker jag. Man behöver kanske en vanlig cykel att använda ut på stan och till affären mm. Sen kan man ju ha en racingcykel och en mountainbike mm. Det är ju inget konstigt i att ha flera cyklar om de har olika användningsområden och man faktiskt använder dem.

Saker man använder ska man ju behålla. :)
 
Jag har två. En gammal damsnurra och en gammal racer.

Okej! Använder du dem? :)
De av mina som jag funderar på att sälja är två gamla damsnurror jag inte använt på flera år ^^.

Det beror väl på vad det är för cyklar tänker jag. Man behöver kanske en vanlig cykel att använda ut på stan och till affären mm. Sen kan man ju ha en racingcykel och en mountainbike mm. Det är ju inget konstigt i att ha flera cyklar om de har olika användningsområden och man faktiskt använder dem.

Saker man använder ska man ju behålla. :)

Absolut!! Sa just det när jag pratade med en kompis igår, att man ska ju inte göra sig av med saker bara för att.
Jag har en racercykel och en hybrid, som ska vara kvar. Men de gamla damcyklarna vete sjutton om jag behöver, dem har jag inte använt på flera år...

Vi hade klädrensning igår, jag o en kompis och den andra kompisen har också nyss haft.
Jag och ena kompisen har ca 16 jackor var (!) och vår andra kompis hade 4 (!). Men, som sagt använder man dem så gör man ju!
Men jag ska se över det... men 7 av dem använder jag då frekvent iaf!
 
Okej! Använder du dem? :)
De av mina som jag funderar på att sälja är två gamla damsnurror jag inte använt på flera år ^^.



Absolut!! Sa just det när jag pratade med en kompis igår, att man ska ju inte göra sig av med saker bara för att.
Jag har en racercykel och en hybrid, som ska vara kvar. Men de gamla damcyklarna vete sjutton om jag behöver, dem har jag inte använt på flera år...

Vi hade klädrensning igår, jag o en kompis och den andra kompisen har också nyss haft.
Jag och ena kompisen har ca 16 jackor var (!) och vår andra kompis hade 4 (!). Men, som sagt använder man dem så gör man ju!
Men jag ska se över det... men 7 av dem använder jag då frekvent iaf!
Ja, damsnurran för handling då den här fast korv fram och den där smäll saken i back är delad så det fungerar mycket bättre å sätta fast störa saker. Racern är mer fram å tillbaka från jobbet då den är mer lätt cyklad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 146
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp