Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Woho, hejja hejja @Lyan ! :bump:
Jäklar vad bra det känns! Det har fått upp mig lite ur apatin jag hamnat i så jag röjer lite hela tiden nu. Det går inte fort men en pryl här och en pryl där blir några mindre prylar hela tiden. Köket är nästan tomt! Tills jag börjar med hundsakerna 🙄 men det får vänta tills jag fått ordning på marsvinshusen jag har beställda. Mamma kommer och hjälper mig imorgon så då ska det blir ordning i verkstaden också 😃

Boendestödet blev inställt igår för det krockade med ett möte jag glömt bort så hon kommer nästa vecka istället. Känns skönt för då har jag förhoppningsvis röjt hela lägenheten så det bara är städa kvar
 
Idag sorterade jag ut LP-skivor. En hel resväska full blev bara 5-6 stycken till slut. Jag har inte ens nån LP-spelare längre, men skulle vilja ha en i framtiden igen faktiskt. Saknar myset av att lägga på en platta och slippa fippla med telefonen för att ha musik igång. Men, blir några få utvalda skivor som passar när jag är på det humöret, resten ryker. Eller ja, säljs i långsam takt. Vill inte behöva komma med en resväska full med LP-skivor till posten :laugh:
 
Hittade lite grejer i ett skåp som fick åka ut på Traderaauktion. Hoppas jag får det sålt!

Har en tekanna med tillhörande muggar som bara står och tar plats. Går det lägga på Tradera med tro? Tänker främst på hur man ska skicka utan att allt blir mos..
Jag har skickat ganska ömtåliga saker, glas och sånt. Gäller att packa det riktigt ordentligt, stor kartong med mycket papper så att det ligger stadigt och stötdämpat. Och väg paketet i förväg så att fraktkostnaden blir rätt!
 
Då var ALLA lösa berlocker sålda och skickade! :banana: Har bara ett par pudlar och en liten påse marsvin kvar 😮 Marsvinen vill jag fortsätta ha ett lager av så det fick jag beställa två påsar för misstänker att det kan bli en liten rush till innan jul och marsvinen ska ända från Kina för min vanliga försäljare hade slut så tänkte att det var lika bra att beställa på en gång. Men resten av berlockerna kommer jag att försöka hålla mig långt ifrån för detta vill jag inte vara med om igen!

Mamma har också varit här idag och vi har storstädat hela verkstaden! Jag har inte haft en sax på evigheter där nere men nu har jag helt plötsligt nio 😂 Tumstockar gick från en till fem, sticksåg, slipmaskin och multislip fördubblade sig och jag hittade en splitt ny såg jag inte ens visste om:crazy:

En gammal avfuktare är utlagd som bortskänkes.

Imorgon kommer min syster och då ska vi måla marsvinshus:bump:
 
Skulle tro dom flesta smyckena idag är nickelfria. Sterlingsilver, 925, är högsta andelen silver. Om jag kommer ihåg det riktigt så är resten olika metaller, som kan variera från olika smycken och tillverkare. Så det är kanske en annan metall du reagerar på. Du kan byta till andra krokar men risken är att du ändå reagerar. Titan ska ju vara bra för allergi, så kanske det kan vara nått?
Är de billiga så kan det finnas nickel under pläteringen och ibland stämmer det inte att de är nickelfria utan säljaren kan ha gått på sin säljares beskrivning osv

Aha :/ tack. Får kolla på titan, eller plast kanske?

Då var ALLA lösa berlocker sålda och skickade! :banana: Har bara ett par pudlar och en liten påse marsvin kvar 😮 Marsvinen vill jag fortsätta ha ett lager av så det fick jag beställa två påsar för misstänker att det kan bli en liten rush till innan jul och marsvinen ska ända från Kina för min vanliga försäljare hade slut så tänkte att det var lika bra att beställa på en gång. Men resten av berlockerna kommer jag att försöka hålla mig långt ifrån för detta vill jag inte vara med om igen!

Mamma har också varit här idag och vi har storstädat hela verkstaden! Jag har inte haft en sax på evigheter där nere men nu har jag helt plötsligt nio 😂 Tumstockar gick från en till fem, sticksåg, slipmaskin och multislip fördubblade sig och jag hittade en splitt ny såg jag inte ens visste om:crazy:

En gammal avfuktare är utlagd som bortskänkes.

Imorgon kommer min syster och då ska vi måla marsvinshus:bump:

Hääärligt!!

------

Jag fortsätter med min smyckes-bricka, jag har faktiskt kastat en del smycken som överlevt massor av rensningar och legat där och sentimentalat sig i ååååååratal! Heja mej!!
 
Ni vet när man gjort den där rensningen på hundsaker som hängt med i 10 år och som man aldrig trodde man skulle få användning för igen?

Jag hade behövt flera av dom sakerna nu :mad:

På riktigt. Jag har sparat det jag absolut inte fått användning för.

På lördag blir det en tripp med caddyn till återvinningen och en tripp till second hand med kläder.

Rensat lite i veckan och har en massa som inte är i dåligt skick men jag skulle själv inte köpa det begagnat på tradera/facebook bättre second hand. Inga märkeskläder.
 
Fått ett bud på Tradera :banana: På en grej jag trodde skulle bli mycket svårsåld. Perfekt ju!

Undrar just om jag har något mer att lägga ut på annons.
Har ett fint träns som bara hänger, jag rider inte längre. Men det händer att stallägaren tar ut ponny på en tur ibland, kanske lika bra att låta det hänga kvar? Hmm.
 
Ni vet när man gjort den där rensningen på hundsaker som hängt med i 10 år och som man aldrig trodde man skulle få användning för igen?

Jag hade behövt flera av dom sakerna nu :mad:

På riktigt. Jag har sparat det jag absolut inte fått användning för.
Känner igen det 😫 Ibland får jag för stora röjningsryck och så ryker verkligen ALLT, även sådant jag i efterhand insett att det var väldigt korkat att slänga 😑
 
Alla koppel utslängda för inköpspris. Börjar med att försöka sälja alla i ett bräde. Alla mina säljprojekt har verkligen gått åt helsike denna hösten 😑
 
Jag säljer vidare på Tradera. Mer småplock sålt och skickat (smink och hudvård i blandade storlekar, mest sånt som jag fått på köpet men inte vill ha själv).
I övrigt står det rätt still för närvarande. Borde ta nya tag i förråden framöver, så att det blir klart..
 
Senast ändrad:
Blev inte så mycket mer utrensat.... lyckades införskaffa mig en sprillans ny kolgrill istället.
Den bortskänktes så dumt att låta bli. Vår grill gav ju upp nu i höst och känns skönt att ha en grill inför våren sen. DFå kan vi i lugn och ro införskaffa grillen vi vill ha nästa höst :D

Idag ska jag göra en liten rensning på skor. Har ett par rejält högklackade megasnygga som tyvärr inte passar mn fot. Bara provade som stått i garderoben ett tag dags för dem att hitta nya hem.

Inte så förtjust i tradera lägger hellre ut det på facebook.

Lagt ut några grejer på bytessida och fått förbrukningsvaror för det. Sånt gillar jag :D
 
Blev inte så mycket mer utrensat.... lyckades införskaffa mig en sprillans ny kolgrill istället.
Den bortskänktes så dumt att låta bli. Vår grill gav ju upp nu i höst och känns skönt att ha en grill inför våren sen. DFå kan vi i lugn och ro införskaffa grillen vi vill ha nästa höst :D

Idag ska jag göra en liten rensning på skor. Har ett par rejält högklackade megasnygga som tyvärr inte passar mn fot. Bara provade som stått i garderoben ett tag dags för dem att hitta nya hem.

Inte så förtjust i tradera lägger hellre ut det på facebook.

Lagt ut några grejer på bytessida och fått förbrukningsvaror för det. Sånt gillar jag :D
Vilken storlek på skorna? 🙈
 
Igår skickade jag ariatskorna och sadeln. Sadeln känns lite tung att sälja. Den var INTE billig och den passade mig så otroligt bra. Men jag har ingen ny häst planerad på ett par år, så det var det enda rätta. Jag är lite sugen på att rensa i förrådet, men sambon är ganska motsträvig. Vi får ta det när vi renoverat klart och det är dåligt väder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 106
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp