Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar. Har en hiskelig massa stuvbitar i både vävt tyg och trikå. En del har legat sen förra sommaren eller ännu längre. Nu när jag sydde julklappar blev det ännu mer.

frågan är, sälja eller spara (sy typ mössor eller nåt?)?
Vägde en bit på 40 cm, frakten skulle bli 44 kr. Själv tycker jag det är mycket men kanske andra resonerar annorlunda.
Sälja allt i ett paket, typ 1kg blandade stuvar, eller styckvis? Tror jag kan få lite mer pengar styckvis men det är mycket mer jobb..

suck. Hatar tyg just nu.
 
Fick en påse med gamla rasstamböcker för nordsvenska hästar som jag fick i uppgift att sälja... De är från tidigt nittonhundratal. 1915 bland annat. Är det någon som har koll på om dessa böcker är värda något över huvud taget eller är det slöseri med tid?

Kul det är att rensa och sedan få hem MER saker att göra sig av med. 🙃
 
Skulle lägga upp en samling med fyra konsttryck. Fanns bara tre i mappen. Fattar inte var det fjärde är. De är inte små heller, så det är inte som att det ligger gömt i någon låda. W t f. Blev så less så lägger inte upp något idag, tjurar hellre :banghead:
 
Fick en påse med gamla rasstamböcker för nordsvenska hästar som jag fick i uppgift att sälja... De är från tidigt nittonhundratal. 1915 bland annat. Är det någon som har koll på om dessa böcker är värda något över huvud taget eller är det slöseri med tid?

Kul det är att rensa och sedan få hem MER saker att göra sig av med. 🙃
Det borde finnas någon förening för dessa. Sök upp den.

(Jag har några äldre böcker avseende nordsvensk travare, som jag inte har bestämt om jag ska sälja än eller ej. I så fall ska jag försöka hitta den föreningen, Sleipner?)
 
Äsch, Facebook funkar för allting tycker jag. Älskar Marketplace. Dessutom är det bra att det är gratis. Orka betala Blocket.
Tillägg, det ligger redan på Facebook och ingen är intresserad. Tror att det inte är helt vanligt att man inser att man behöver ett fönster i ett visst mått när den dyker upp på Facebook, utan att någon söker ner specifikt på blocket. :) annars tycker jag absolut FB fungerar till det mesta!
 
En stuvbit såld :up: fick in typ trettio kronor efter frakt, men en pryl mindre i syrummet och en liten bonus på kontot. Hade det inte varit för att jag behöver pengar hade jag satt in pengarna jag sålt för på ett eget konto, bara för att se hur mycket det blir. Många bäckar små heter det ju.
Kanske skulle försöka sälja lite mönster och -tidningar också. Har en hel hög med retro- och vintagemönster i fel storlek, kanske lika bra att sälja.

Kläder, är det värt att ens försöka? Har sytt mycket av dem själv så inga märkesgrejer men bra kvalitet och definitivt unikt. Men är det värt jobbet, med att mäta och fota?
 
En stuvbit såld :up: fick in typ trettio kronor efter frakt, men en pryl mindre i syrummet och en liten bonus på kontot. Hade det inte varit för att jag behöver pengar hade jag satt in pengarna jag sålt för på ett eget konto, bara för att se hur mycket det blir. Många bäckar små heter det ju.
Kanske skulle försöka sälja lite mönster och -tidningar också. Har en hel hög med retro- och vintagemönster i fel storlek, kanske lika bra att sälja.

Kläder, är det värt att ens försöka? Har sytt mycket av dem själv så inga märkesgrejer men bra kvalitet och definitivt unikt. Men är det värt jobbet, med att mäta och fota?
Tror nog att flera är intresserade av att köpa unika, välsydda plagg av bra kvalitet.

Vilken/vilka storlekar rör det sig om?
Kikar gärna.

Om det rör sig om större storlekar vet jag att grannen fick sälja massor när hon bytte garderob i o m kraftig viktnedgång.
Hon ångrade att hon lagt ut så mycket samtidigt för det blev rena julruschen hemma hos dem då.

Avseende vintagemönster och tidningar så finns det nog FBgrupper att annonsera i också, kolla om du hittar dem.

De här vill kanske köpa dina tyger/mönster?
https://www.fixastilen.nu/klanningar/
 
Senast ändrad:
Finns det folk som köper trasmattor? :eek: Jag som har en massa som jag bara lagt på hög för det är ju ändå ingen som vill ha
Om du inte får sålt dem kan du skicka hit dem :angel:
(jag köpte en trasmatta senast för några veckor sedan, och snodde med mig flera när jag flyttade hemifrån).

Mitt enda problem med trasmattor är att de tenderar att inte vilja ligga helt stilla på golvet när hundarna far omkring :p
 
Om du inte får sålt dem kan du skicka hit dem :angel:
(jag köpte en trasmatta senast för några veckor sedan, och snodde med mig flera när jag flyttade hemifrån).

Mitt enda problem med trasmattor är att de tenderar att inte vilja ligga helt stilla på golvet när hundarna far omkring :p
Finns ju såna där undermattor som hindrar glid, det kanske är nåt? Fast det kanske inte fungerar med trasmattor i och för sig, om en gillar dem för att de är lätta att hålla rena
 
Äntligen har jag blivit av med två bilar som varit sålda länge och bara stått i vägen. Jag har satt upp en loppishylla på hälftens affär och fått i väg en del där.👍
Jag tänkte att jag skulle slumpa i väg broderns älgbössa till någon av de som jag hade en bra känsla för, men det verkar inte vara någon som nappar. Nu har jag fått ett ett rätt ok bud från en jag inte tycker om alls. Jag behöver verkligen bli av med den men jag har så många fina minnen av jakten med min bror så jag vet inte. Jag är väl fånig, men jag kanske ska lämna in den som skrot ändå.
 
Finns ju såna där undermattor som hindrar glid, det kanske är nåt? Fast det kanske inte fungerar med trasmattor i och för sig, om en gillar dem för att de är lätta att hålla rena
Jag har funderat på undermattor, men det har inte blivit av än att jag åkt och köpt för att testa. Jag har testat mattejp, men det fäster inte tillräckligt väl i trasmattorna jag har för att det ska hjälpa någon längre stund :)
 
Jag lade upp ett gammalt klockarmband i läder jag hittade i en byrålåda på Tradera och auktionen är nu uppe i 670 kr! Ett set med figurer till en julkrubba står i 205, en cykelsadel 300 kr och en skiftnyckel 345 kr. Totalt har jag sju auktioner men två är utan bud (lite dyrare klockor som jag inte vill riskera slumpa bort). Skall försöka ta mig i kragen och få ut mer nästan gång Tradera kör nedsatt provision.

Lika spännande att sälja som att köpa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 088
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp