Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en ny, oanvänd våtdräkt som jag antagligen kommer vilja sälja. Känns mest logiskt att vänta till våren va? Eller kanske julklapp...?
 
Jag har en ny, oanvänd våtdräkt som jag antagligen kommer vilja sälja. Känns mest logiskt att vänta till våren va? Eller kanske julklapp...?
Det känns tillräckligt nischat för att det ska finnas efterfrågan året om tror jag, men beror kanske lite på våtdräkten (om det är för nybörjare eller mer kvalitetsgrejer).
 
Det känns tillräckligt nischat för att det ska finnas efterfrågan året om tror jag, men beror kanske lite på våtdräkten (om det är för nybörjare eller mer kvalitetsgrejer).
Jag har samma dilemma som Strawberrysylt. Min våtdräkt är 10 år gammal dock. Är det bara att slänga den? Går den att sälja? Den är 7 mm om jag inte minns fel. Jag har dessutom skor och handskar i nyskick som kanske är 5-6 år gamla. Slänga? Sälja?
 
Jag har samma dilemma som Strawberrysylt. Min våtdräkt är 10 år gammal dock. Är det bara att slänga den? Går den att sälja? Den är 7 mm om jag inte minns fel. Jag har dessutom skor och handskar i nyskick som kanske är 5-6 år gamla. Slänga? Sälja?
Går går det nog men tror inte du får några jättesummor för våtdräkten. Skor och handskar om de är i bra skick kan nog gå bättre. Jag köpte begagnad våtdräkt för 100 sek förra månaden så det är väl i den prisklassen det mesta är. Våtdräkten var med korta ärmar och ben 8 mm men nog också runt 10 år gammal.
 
Nu när Tuva och Maggan (två av mina katter) äter samma mat behöver jag ju egentligen inte Surefeeden (chipstyrd utfodringsgrej) längre. Hmm. Kanske skulle sälja den? Som det är nu är det bara Maggan som använder den och hon behöver egentligen inte fri tillgång, den lilla knubbisen. Ska jag dessutom försöka få alla tre att äta mest blötmat behövs den ännu mindre. Men man vet ju aldrig, den kan vara bra att ha! Eller? Den är värd 700-1000 kr på begagnatmarknaden om jag kollar vad andra säljer för. Hmm.. Hmm..
 
Jag fick ett höj- och sänkbart STORT skrivbord gratis, det passar perfekt då jag ska börja jobba hemifrån på måndag. Vi slipade skivan och målade den, blev hur bra som helst. Därmed sålde jag soffan som stod där skrivbordet hamnade och en liten byrå. Har dessutom lagt ut det gamla skrivbordet, som jag hoppas sälja. Jag har sålt lite småsaker också, men helt ärligt tror jag inte att antalet grejer minskar, jag är bra på att köpa nytt. 🤷 Jag har varit arbetslös i tre veckor, så jag har hunnit rensa sambons garderob och slängt några plagg, städat lite i förrådet och rensat lite lådor i köket också. Mina loppislådor fylls stadigt på, ska lämna iväg de i sommar.
 
Nackdelen med att inte spara originalkartongen: Hur fasen skickar man när man säljer grejer?

Har massor med frigolit och bubbelplast, men ingen kartong som passar. Sådär sugen på att åka och köpa en.. Men jag måste nog. En liten flyttkartong som får skäras ner lite borde passa. Men jag är inte så sugen på att åka in till stan och trängas med folk.. Nej, jag får nog pussla vidare lite. Kanske om jag gör ett separat "lock" av en annan kartong..?
 
Har sålt lite porslin och väntar på köparen.
Hoppas att den dyker upp, man vet ju aldrig.
Blir inget idag, fick meddelande om att det blev en ut till veterinär med husdjur för hen i stället.....sedan jobb.
Vi försöker i morgon i stället.
Hoppas det.
 
Har sålt ett paket med broddar och hovkratsar (båda för häst), och ett litet paket med kattleksaker som mina katter vägrar att ens titta åt. Och ett par Babor-ampuller som jag fått som prov (de är så himla parfymerade..).

Slängt ett par sommarskor som är på vippen att gå sönder (går inte att laga bra själv, och lämna in kostar nog mer än de kostade nya).

Borde ta tag i förrådet igen. Det är inte så mycket kvar där, men orken rann liksom ur mig. Oh well. Fortsätter med smågrejer lite nu och då så länge.
 
Nackdelen med att inte spara originalkartongen: Hur fasen skickar man när man säljer grejer?

Har massor med frigolit och bubbelplast, men ingen kartong som passar. Sådär sugen på att åka och köpa en.. Men jag måste nog. En liten flyttkartong som får skäras ner lite borde passa. Men jag är inte så sugen på att åka in till stan och trängas med folk.. Nej, jag får nog pussla vidare lite. Kanske om jag gör ett separat "lock" av en annan kartong..?
Man köper nya saker, som man får hem i en kartong :angel:
 
Nackdelen med att inte spara originalkartongen: Hur fasen skickar man när man säljer grejer?

Har massor med frigolit och bubbelplast, men ingen kartong som passar. Sådär sugen på att åka och köpa en.. Men jag måste nog. En liten flyttkartong som får skäras ner lite borde passa. Men jag är inte så sugen på att åka in till stan och trängas med folk.. Nej, jag får nog pussla vidare lite. Kanske om jag gör ett separat "lock" av en annan kartong..?
Jag sparar alla kartonger från kattmat, min mat, vitvaror, allt jag handlar online. Jag handlar verkligen inte mycket grejer men tycker ändå jag har överflöd av kartonger hela tiden.
 
Jag sparar alla kartonger från kattmat, min mat, vitvaror, allt jag handlar online. Jag handlar verkligen inte mycket grejer men tycker ändå jag har överflöd av kartonger hela tiden.

Jag slänger allt. Vill inte ha en massa kartonger ståendes, så det åker till återvinningen nästan direkt. Har sparat några lådor, typ till symaskin och så.
 
Jag slänger allt. Vill inte ha en massa kartonger ståendes, så det åker till återvinningen nästan direkt. Har sparat några lådor, typ till symaskin och så.
Ja, alltså, jag sparar aldrig kartonger i vanliga fall men nu när jag håller på att rensa så. Annars känns det ju lite kontraproduktivt att spara massa kartonger när en är minimalist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 116
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp