Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Vilken app? Jag använder ju airtable för mina mönster, och det finns ju en flik för tyger också men har inte pallat lägga in det 🙈
Stash star fabric :) tror den är för quiltare tekniskt sett men vafan, man kan välja bredd, längd, mönster, tygsort, och lägga in en bild så hittills gillar jag den :D
 
Idag gav jag bort ett par kängor jag köpt som är för trånga för mig. Kompisen frågade vad jag ville ha, men jag sa ingenting, så skönt att bli av med dem och slippa ha ont. Jag tänker varje gång att det nog inte är så farligt och sen går jag där och lider. Ut med dem och in med större i så fall.

Sen har jag lagt upp en jacka jag inte använder och en märkesskjorta på Marketplace. Känns skönt att rensa lite igen, för det var ett tags sedan sist.
 
Åh vad motivationen tryter. Skulle inte ha börjat med tygerna, nu vill jag bara sy. Måste pinna ut och köpa fler galgar så jag får undan alla kläder, så jag får plats att ta upp kartonger från källaren och rensa. Nu är det åtminstone en gång genom vardagsrummet så det går ju framåt, men med typ 30% av farten jag hade i lördags 😅
 
108F5DD8-F84B-4821-B0D2-FC795285C3D2.jpeg

Två lådor till loppis, två som ska ner i källaren när jag gjort plats :p 1,5 säck till loppis och den blåa till återvinningen. Dags att börja riva ur källaren 😬😅
 
Sålt alla tre auktioner på Tradera och alla köpare betalade inom en kvart efter auktionsslut. Imponerad! En annan rensning som pågår är att jag gör kransar till dotterns försäljning av granar och kransar är att det tar på mitt förråd med tygband och andra dekorationer 👌🏻
 
Funderar på att ta ett röj i syrummet igen. Jag har verkligen sjukt mycket mönster, mycket vintage och retro. Jag kommer förmodligen inte använda dem (fel storlek, och oddsen att jag går ner i vikt är inte stora) så det vore ju bättre att sälja. De är till för att användas!
Tradera lär väl ha kampanj igen snart efter jul, kanske ska vänta tills dess.
 
Provade sälja några böcker på Tradera, men inga bud. Nu får de åka till secondhand, om de vill ta emot dem. Tar så emot att slänga böcker, men det är alternativet om det inte går att ge bort dem 😔
 
Provade sälja några böcker på Tradera, men inga bud. Nu får de åka till secondhand, om de vill ta emot dem. Tar så emot att slänga böcker, men det är alternativet om det inte går att ge bort dem 😔
Är det pocketböcker går de åtminstone i återvinningen. Det känns lite bättre för mig i alla fall, att de kan bli nya böcker:up:
 
Har ju minnesstund för min far imorgon och nu ska det rensas hemma hos mig. Plockade fram kartonger med julsaker och 2 kartonger gick direkt till second hand. Inget fel alls på julsaker men jag tar fram lådorna varenda jul plockar fram några få saker och läger tillbaks resten ner i lådan igen.

Jag har några enskilda tomtar som har nostalgivärde men är för fula för att ha framme så de sparade jag.

Känns skönt att ha minskat någonstans igen :)
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 426
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 060
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp