Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Har inte facebook men kanske slänger upp det som bortskänkes nånstans, eller kollar med skolan.

Jo, lite är väl bra att ha när en bor på landet, men jag har mer nu än vad jag någonsin kan göra mig av med, och för det mesta om jag gör något så använder jag trä jag själv tagit ner :)

Det går ju att testa Blocket (jag har heller inte Facebook).
 
Igår togs det en vända till återvinningen med en kärra full med olika brädor av alla dess slag samt en fönster och lite ytterpanel (dålig) jag har hela händerna fulla av stickor då jag inte hittade handskar när jag lastade men de dök upp när jag skulle lasta av :)

Passade även på att fylla bilen med en massa däck som sambon samlat på sig och tog till företaget bredvid oss som tar emot det.

Vart tusan gör man av gamla däck egentligen?

Idag ska jag ta tag i EN låda i köket. Rensa, städa ur och gå igenom. sen ett skåp. Kommer ta tid men det blir lite lättthanterligt
 
Passade även på att fylla bilen med en massa däck som sambon samlat på sig och tog till företaget bredvid oss som tar emot det.

Vart tusan gör man av gamla däck egentligen?

Däck återvinns. Däckfirmor brukar kunna ta emot dem (mot en liten avgift. Iaf debiterar firmorna här en liten slant när de kasserar ens gamla däck vid köp av nya.). En del åvc har också möjlighet att ta emot däck (vi har ca 1,5-2mil till en som gör det).
 
Däck återvinns. Däckfirmor brukar kunna ta emot dem (mot en liten avgift. Iaf debiterar firmorna här en liten slant när de kasserar ens gamla däck vid köp av nya.). En del åvc har också möjlighet att ta emot däck (vi har ca 1,5-2mil till en som gör det).

Jag har ju turen att kunna lämna dem hos grannföretaget så jag har aldrig funderat på det :) Vet bara att återvinningen inte tar emot dem längre. Tack :)
 
Jag har ju turen att kunna lämna dem hos grannföretaget så jag har aldrig funderat på det :) Vet bara att återvinningen inte tar emot dem längre. Tack :)
Däck täcks av producentansvar så som tidigare nämnt kan du lämna dem hos firma. Avgiften är vanligtvis för att att plocka av fälg, bara gummi borde inte kosta något :)
 
Jag har äntligen tagit tag i en sak. Jag har avslutat mitt PayPalkonto!
Jag öppnade det 2011 då jag fick en köpare på en pryl jag annonserade ut på Blocket.
Ett par lite annorlunda lanternor och tror ni jag blev häpen när jag blev kontaktad på konstig svenska (Goolge translate?) från en som ville köpa dem. "Jag är intresserad av dina sekretessbelagda lanternor".
Undrar vilket ord han skrev som översattes så?
Ingen sekretess på dem liksom. Vad jag vet.

Jag struntade i mailet men så fick jag ett samtal från utlandet och stressad som jag var på väg till jobbet svarade jag.
"Hallo, i´m calling from Amsterdam"
Det visade sig vara en som absolut ville köpa dem till sin Petterssonbåt.
Han skulle betala frakten också.
Så jag öppnade detta PayPalkonto. Enda gången jag har använt det. På tiden att det avslutas , så jag tycker att det räknas hit ändå!

Och - jag fick senare en bild på hans båt i någon kanal med mina fd lanternor på... :) Elise tror jag att båten hette.
 
Nu var det en som svarade på annons om slagbordet. Jag som trodde jag hade tagit bort den! Bordet står i källaren och agerar avlastningsbänk. Men kan jag få det sålt är det ju ännu bättre :up:
Lite OT men på det temat.. Jag hade glömt ta bort en annons på marketplace, fick en frågan om det fanns kvar över ett år senare? Hur har man ens lyckats gräva sig så långt bak i annonshögen tänker jag..
 
Lite OT men på det temat.. Jag hade glömt ta bort en annons på marketplace, fick en frågan om det fanns kvar över ett år senare? Hur har man ens lyckats gräva sig så långt bak i annonshögen tänker jag..
Samma med bordet. Jag la ut det innan vi flyttade till huset, i februari. Har inte förnyat annonsen en gång och nu fick jag svar. Lite fascinerande.
 
Inte fasen blev det något rensat igår. :( Kom hem vid 20:30 och startade med matlagningen sen vart jag helt död. Grannen kom över med mer äpplen så känns inte som om jag får rensat nånting. :arghh:
 
Köpte ett gäng nya blommor igår, så har lagt ut några till salu. En hämtas ikväll! Sen har jag lagt ut mitt löpband till salu också, har typ tre på kö. Blir förhoppningsvis av med det senast imorgon. Har lagt ut ett litet soffbord också. Det är sjukt fint, men vi har ingen plats till det just nu. Sen har jag rensat garderoben en vända också, blev en famn till återvinning. Jag har en hel kasse skor som jag eventuellt ska försöka sälja, eller skänka bort. Det börjar kännas lite luftigare! Antingen ska jag köpa en ny tv-bänk eller så åker den gamla ut och TVn upp på väggen. Ska fundera vidare om vi kan göra någon snygg lösning för sladdarna. :)
 
Hittade (packar fortfarande upp det sista efter flytten i början av sommaren..tror att allt mitt är uppe nu!) en bunt gamla cd-skivor som jag inte vill ha. Nu är de slängda på åvc!

Har lagt upp en gammal taklampa på annons för en billig peng. Så får se om nån nappar. Vill inte lägga upp den på Tradera eftersom jag inte vill skicka den (känns för stor, tung och meckig att packa bra).
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 988
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 056
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp